  • 1. Data: 2004-07-16 22:08:44
    Temat: kradziez karciana w ubiegly weekend
    Od: "czaban" <c...@o...pl>

    Mam pytanie czy kogos jeszcze dotknela kradziez karciana
    w ubiegly weekend - w sobote, niedziele i poniedzialek
    zniknelo z mojego konta w mbanku 3000 pln pobrane
    w trzech warszawskich bankomatach. Pytam bo chcialbym
    wiedziec czy macie jakies typy, gdzie mogla zostac sczytana
    karta i pin. Zlozylem wprawdzie reklamacje i zablokowalem
    karte (ktora caly czas mialem) ale szanse na odzyskanie
    gotowki mam zadne bo karta zostala wydana jeszcze przed
    ustawa o elektronicznych instrumentach finansowych i nie
    byla ubezpieczona. Dzieki tez za info jaka jest wykrywalnosc
    tego typu spraw - jak duze sa szanse ze zlapia bandziorow
    i czy komus przysylali juz informacje, ze umorzyli sprawe
    bez wykrycia sprawcow po takiej kradziezy ? :-(

  • 2. Data: 2004-07-16 22:55:18
    Temat: Re: kradziez karciana w ubiegly weekend
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    czaban <c...@o...pl> wrote:
    > gotowki mam zadne bo karta zostala wydana jeszcze przed
    > ustawa o elektronicznych instrumentach finansowych i nie
    > byla ubezpieczona. Dzieki tez za info jaka jest wykrywalnosc

    To dlaczego nie trzymałeś większych sum na przykład na eMaxie bez
    karty?

    Dla mnie ta cała ustawa i wszelkie ubezpieczenia są bez sensu, bo
    obydwa tylko zwiększają koszty banku za które w końcu płaci klient.
    Skoro jest tak proste i bezpieczne rozwiązanie jak trzymanie
    jakiejkolwiek większej gotówki tylko na kontach niepodpiętych do
    żadnej karty, ale takich że można je natychmiast na konto z kartą
    przelać w razie potrzeby. Nie rozumiem jak ktoś może z tego nie
    korzystać.

    Najlepiej jest to rozwiązane w Inteligo gdzie można mieć dowolnie dużo
    dodatkowych rachunków.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2004-07-16 22:58:14
    Od: "LuK" <f...@N...pl>

    > Najlepiej jest to rozwiązane w Inteligo gdzie można mieć dowolnie dużo
    > dodatkowych rachunków.

    dokladnie :)

  • 4. Data: 2004-07-16 23:29:54
    Od: "Mmac" <macyk@bzdet_polbox.com>

    > To dlaczego nie trzymałeś większych sum na przykład na eMaxie bez
    > karty?

    No przecież napisał, że skroili mu drobne.

  • 5. Data: 2004-07-16 23:48:02
    Od: "czaban" <c...@o...pl>

    Miernik wrote:

    > To dlaczego nie trzymałeś większych sum na przykład na eMaxie bez
    > karty?

    mialem swiezo podpieta linie kredytowa (kredyt odnawialny) a w kazdym
    badz razie nie wykorzystane jeszcze srodki. Problem w tym ze w mbanku
    nie mozesz podpiac kredytu odnawialnego do eMaxa - mozesz miec
    tylko podpiety kredyt do eKonta ... i tam tez mialem podpiete karty ...

  • 6. Data: 2004-07-16 23:50:13
    Od: "czaban" <c...@o...pl>

    Mmac wrote:

    > No przecież napisał, że skroili mu drobne.

    nie rozstrzygajac czy drobne czy niedrobne, czy moja wina czy zlodzieja etc.
    pozwole sobie przypomniec, ze pytanko bylo czy kogos jeszcze procz
    mnie w ten weekend okradli - pytam bo tez ludzie skarzyli sie cos w tych
    dniach na polykanie kart przez bankomaty itp. ale w moim przypadku to
    wyglada na typowy skimming raczej niz blad w systemie ...

  • 7. Data: 2004-07-17 00:24:29
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    czaban <c...@o...pl> wrote:

> [...]
    > nie mozesz podpiac kredytu odnawialnego do eMaxa - mozesz miec
    > tylko podpiety kredyt do eKonta ... i tam tez mialem podpiete karty ...

    To do niczego taki bank.
    I ktoś tu jeszcze może powie że Inteligo nie jest lepsze od mBanku?

  • 8. Data: 2004-07-17 09:24:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "czaban" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki tez za info jaka jest wykrywalnosc
    > tego typu spraw - jak duze sa szanse ze zlapia bandziorow
    > i czy komus przysylali juz informacje, ze umorzyli sprawe
    > bez wykrycia sprawcow po takiej kradziezy ? :-(

    Z tego co napisałeś, to żadna. Przecież nie powiadomiłeś organów ścigania.
    Bank tego nie zrobi, bo po co mu sensacja. Na Twoim miejscu złożył bym
    zawiadomienie.

  • 9. Data: 2004-07-17 11:40:45
    Od: "czaban" <c...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Z tego co napisałeś, to żadna. Przecież nie powiadomiłeś organów
    > ścigania. Bank tego nie zrobi, bo po co mu sensacja. Na Twoim miejscu

    powiadomilem w pol godziny po wykryciu na komisariacie
    rejonowym - moja watpliwosc dotyczy tego czy to sie zglasza
    na rejonowych - gosc sie zaczal zastanawiac gdzie wpisac
    miejsce popelnienia jak wyciagali w trzech miejscach a nie
    wiadomo gdzie mial miejsce skimming ... w koncu powiedzial
    ze ktos tam sie ze mna skontaktuje ... nikt z policji sie ze mna
    przez tydzien czasu nie skontaktowa ... dlatego pytam czy
    oni sie w ogole takimi sprawami zajmuja czy tez jezdza
    po szkoleniach i opowiadaja o tym bankowcom a tak
    naprawde to tylko jak im ktos wpadnie przez przypadek
    na ulicy jak odkleja listwe od bankomatu to wtedy sobie
    podnosza statystyke o jedna sprawe na rok ?

  • 10. Data: 2004-07-17 11:42:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miernik <m...@c...pl> writes:

> [...]
    > żadnej karty, ale takich że można je natychmiast na konto z kartą
    > przelać w razie potrzeby. Nie rozumiem jak ktoś może z tego nie

    Chcialbys usunac skutek, a nie przyczyne. Trzymanie wiekszych sum
    na koncie podpietym do karty nie eliminuje przyczyny, caly czas
    ktos moze je wyplacic, tyle ze okno czasowe jest mniejsze. Dodatkowo
    takie dzialania zwiekszaja szanse np. ujawnienia kodu dostepu do
    konta, a nie tylko rzeczy zwiazanych z karta. To moze byc dobre
    na krotka mete (gdy ew. zlodziej nie spodziewa sie, ze ktos przelewa
    pieniadze z konta na konto przed dokonaniem zaplaty) ale gdyby sie
    upowszechnilo, to ilosc przekretow bylaby duzo wieksza niz obecnie.

    Natomiast ustawa (jak i inne regulacje, niekoniecznie autorstwa
    panstwa polskiego) daje wieksza motywacje do usuniecia _przyczyny_
    tym, ktorzy moga to zrobic, czyli bankom i organizacjom platniczym.
    Bo tylko one moga zabezpieczyc transakcje karciane w taki sposob,
    by bylo to bezpieczne i nie opieralo sie na ubezpieczeniach,
    zmniejszaniu okna czasowego i ew. limitow transakcji.
    --
    Krzysztof Halasa