  • 11. Data: 2020-12-14 18:41:42
    Temat: Re: konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Tzn. ogólnie SEPA też mogą być płatne, bo jak o tym czytałem, to obowiązywała
    regulacja, że SEPA nie może być droższy niż przelew w euro do banku w tym samym kraju
    - oczywiście tyczyło to strefy euro.
    > W wyniku tej regulacji oczywiście w większości banków w krajach strefy euro
    przelewy SEPA (transgraniczne) były darmowe.
    > Być może teraz jest taki przepis dla całej UE, bo ostatnio w wielu - a może we
    wszystkich, sprawdźcie dokładnie TOiP, a jak gdzieś SEPA naprawdę nadal płatne, to
    dajcie znać - bankach opłaty za SEPA spadły do 0zł.

    W Żubrze kasują 9zl z tego co pamiętam cennik /konto przekorzystne/
    w mBąku brali 5 zeta - nie wiem, moze sie coś zmieniło,
    w Nest jest chyba darmowe,
    w innych nie korzystałem z lania w SEPA

    Pozdro

  • 12. Data: 2020-12-14 22:44:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 14 grudnia 2020 o 18:41:44 UTC+1 Waldek napisał(a):
> [...]
    > W Żubrze kasują 9zl z tego co pamiętam cennik /konto przekorzystne/
    > w mBąku brali 5 zeta - nie wiem, moze sie coś zmieniło,

    Echh, nie pytałem o to, co się pamięta, tylko żeby sprawdzić.
    Przeterminowane info rozsiewasz.
    mBśk i żubr SEPA 0zł - oczywiście zlecane przez net.
    I oczywiście opłaca się tylko z konta w euro.

  • 13. Data: 2020-12-14 23:15:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 14 grudnia 2020 o 18:06:26 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Jakiś cennik przelewów?

    Sądziłem, że google działa ;P
    Ale skoro napisałem, to po sprawdzeniu odwołuję, chcą za SEPA 5zł.

    W ogóle dziwne mają te opłaty, przy przelewach jest:
    - prowizja za transakcję
    - prowizja za przelew.

    Co to jest ta "prowizja za transakcję"?
    Może jest tylko wtedy, gdy jednocześnie następuje również wymiana walut?

    A najdziwniejsze jest to, że dla SEPA jest prowizja za przelew 5zł, a dla SWIFT do
    banku w PL (poza klonami LC) prowizji za przelew nie ma.
    Hmm, niby można euro do banku w PL SWIFTem wysłać bez prowizji - ale głupie to
    conieco...
    Wychodzi, że najbezpieczniej SWIFTem z cinkciarza na ekonto walutowe w mBąku, a potem
    SEPA dalej (mBąk 0zł).
    To już lepiej w IKA.
    Chyba jakoś przestał mi się ten cinkciarz podobać :(

  • 14. Data: 2020-12-15 12:27:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U nich jest w ogóle słowo "przelew" czy raczej "przekaz"?

    -----

  • 15. Data: 2020-12-15 17:36:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 15 grudnia 2020 o 12:27:45 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > U nich jest w ogóle słowo "przelew" czy raczej "przekaz"?

    Bywa i jedno i drugie.
    Co ciekawe, dokument dotyczący opłat (tylko to warto czytać, musi trzymać standard)
    jest zalinkowany tylko (a przynajmniej ja tylko tam go znalazłem) przy "przekazach":
    https://cinkciarz.pl/files/pdf/dokument_dotyczacy_op
    lat.pdf

    A o cenach przelewów (z dużą ilością "może" niestety) jest na:
    https://cinkciarz.pl/wymiana-walut/koszty-i-czas-rea
    lizacji
    tylko trzeba sporo w dół przewinąć.

  • 16. Data: 2020-12-30 16:56:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Szanowny Panie,
    dziękuję za kontakt z Cinkciarz.pl.
    Uprzejmie informuję, iż w kontekście transakcji na portalu Cinkciarz.pl, przelewem
    jest operacja polegająca na przesłaniu wybranej
    sumy pieniężnej na poczet opłacenia transakcji zawartej w Cinkciarz.pl, którą zleca
    Pan z własnego rachunku bankowego.
    Przekaz pieniężny jest zaś typem przelewu, jaki wykonywany jest na rachunek bankowy
    nie należący do właściciela profilu, czyli do
    osoby trzeciej.
    Przekazy wykonywane mogą być również na adres e-mail lu numer telefonu. Przelewy
    wykonywane są jedynie na rachunek bankowy.
    W razie pytań zachęcam do kontaktu."

    -----