  • 1. Data: 2020-12-10 12:19:40
    Temat: Alior i nowy dowód osobisty... wizyta w placówce banku?
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Kończy mi się ważność dowodu osobistego w marcu 2021 roku i trzeba
    będzie wyrobić sobie nowy. Alior kiedyś tam przeskanował mi dowód przy
    okazji wizyty w placówce i z tego co widzę w Alior online widać datę
    ważności tego dowodu.
    Co się stanie (pytam o to jakie macie z tym praktyczne doświadczenia)
    jeśli nie przejdę się do nich i nie dam sobie przeskanować nowego dowodu?
    Zablokują dostęp do konta?
    Zadzwonią i przypomną mi o tym?
    A może nic nie zrobią i nie zorientują się w ogóle? :)
    Macie z tym jakieś doświadczenia?

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2020-12-10 12:25:19
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Tomaszek <t...@o...pl> writes:

    [...]
    > Zadzwonią i przypomną mi o tym?
    > A może nic nie zrobią i nie zorientują się w ogóle? :)
    > Macie z tym jakieś doświadczenia?

    U mnie było tak, ze co jakiś czas przypominali, ale olewałem i nie było
    problemów.
    Dopiero przy jakiejś wizycie w oddziale bardzo chcieli nowy dokument.

    KJ

  • 3. Data: 2020-12-10 12:36:41
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 12:25, Kamil Jońca pisze:
    > U mnie było tak, ze co jakiś czas przypominali, ale olewałem i nie było
    > problemów.
    > Dopiero przy jakiejś wizycie w oddziale bardzo chcieli nowy dokument.

    To i tak lepiej niż się spodziewałem. Myślałem, że dostęp blokują. Choć
    w zasadzie powinni...

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2020-12-10 13:07:24
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 10.12.2020 Tomaszek <t...@o...pl> napisał/a:

    > A może nic nie zrobią i nie zorientują się w ogóle? :)
    > Macie z tym jakieś doświadczenia?

    Raczej nic, przy okazji bytności w oddziale pewnie
    po prostu zaktualizują dane nt dowodu.

    A swoją drogą, nie możesz uaktualnić danych w serwisie
    transakcyjnym (ustawienia/dane podstawowe/dokument tożsamości)?
    Ja zaktualizowałem chyba sporo po terminie ważności
    starego- nikt niczego nie chciał, wszystko działało.
    Daty ważności dowodu zapewne nikt nie spina z czymkolwiek,
    jedynie przy weryfikacji przez czynnik białkowy wyjdzie.

    Co ciekawe, popierdółka pt Nest Bank przyjęła w oddziale
    zlecenie zmiany danych dowodu, wygenerowała makulaturę...
    i w systemie dalej widnieje stary dowód (minęło już ładnych
    parę miesięcy). Ale, jako że to popierdółka i nie trzymam
    tam żadnych poważnych pieniędzy (jedynie zapasowe konto,
    jako że karta bez żadnych warunków za free), mam to gdzieś.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2020-12-10 13:24:37
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 13:07, Dominik Ałaszewski pisze:

    > A swoją drogą, nie możesz uaktualnić danych w serwisie
    > transakcyjnym (ustawienia/dane podstawowe/dokument tożsamości)?

    Nie zagłębiałem się w to, być może mogę. Widzę opcje "podgląd" i dane są
    częściowo zagwiazdkowane. Żeby odgwiazdkować, trzeba sobie pobrać kod
    SMS. Nie robiłem tego na razie. Może tam dalej w kolejnym kroku jest
    opcja edycji.

    --
    t0maszek

  • 6. Data: 2020-12-10 20:26:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomaszek <t...@o...pl> writes:

    > Co się stanie (pytam o to jakie macie z tym praktyczne doświadczenia)
    > jeśli nie przejdę się do nich i nie dam sobie przeskanować nowego
    > dowodu?
    > Zablokują dostęp do konta?

    Na jakiej podstawie? I w ogóle w jakim celu?
    Przecież DO potrzebny jest do potwierdzenia tożsamości, jeśli ktoś nie
    potrzebuje tego robić, to po co mu DO? Banki mogą zachęcać do
    aktualizacji danych o DO z różnych powodów, ale bez przesady.

    Ja kiedyś nie miałem DO przez ileś lat, i nic specjalnego się nie stało.
    Nowego paszportu jedynie nie można było wyrobić.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2020-12-10 20:55:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tomaszek <t...@o...pl> writes:

> [...]

    >stało.
    >Nowego paszportu jedynie nie można było wyrobić.

    Kiedys DO nie mial daty waznosci.

    A argument "bo w razie potrzeby nie bedziemy mogli wyplacic panu pana
    pieniedzy" wydaje sie byc bardzo dobry :-)

    Albo jeszcze "w celu odblokowania dostepu do konta prosimy sie zglosic
    w dowolnym oddziale z DO ... waznym" :-)

    Te nowe dowody to zdaje sie jakis chip do podpisu cyfrowego jeszcze
    maja ...

    J.

  • 8. Data: 2020-12-10 21:23:40
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2020 20:55:53 +0100, J.F. napisał(a):

    > Kiedys DO nie mial daty waznosci.
    >
    > A argument "bo w razie potrzeby nie bedziemy mogli wyplacic panu pana
    > pieniedzy" wydaje sie byc bardzo dobry :-)

    Słaby argument :)
    Miałam właśnie potrzebę ;) i poszłam do banku (była to moja pierwsza
    osobista wizyta w tym banku od... ośmiu? dziesięciu? lat).
    W dodatku jestem tylko pełnomocnikiem do konta, więc byłam bardzo
    ciekawa jak to się odbędzie.
    Wypłata? Proszę bardzo.
    "Oj, dowód nieaktualny, zapraszamy do stanowiska obok, Ewa, zaktualizuj
    pani dowód w systemie."
    Oczywiście skan, oczywiście wzór podpisu się nie zgadzał (ale drugi
    podpis już się zgodził), powrót do pierwszego stanowiska, wypłata,
    dziękuję, do widzenia.
    Dziesięciu minut to nie trwało.

    Więc w moim przypadku jednak w razie potrzeby kasę udało się wypłacić.
    Z bezwarunkową aktualizacją dowodu przy okazji.

    --
    Imka

  • 9. Data: 2020-12-10 21:53:03
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 10.12.2020 o 20:26, Krzysztof Halasa pisze:

    > Ja kiedyś nie miałem DO przez ileś lat, i nic specjalnego się nie stało.
    > Nowego paszportu jedynie nie można było wyrobić.

    znajoma nie złożyła wniosku o DO (ten pierwszy), dostała jakieś
    wezwanie, olała a później była już jakaś kara administracyjna (nie
    pamiętam już podstawy prawnej) więc DO trzeba było mieć, ale czy z
    odnowieniem jest tak samo?

    ostatnio nie mogłem zrobić operacji w cinkciarzu, bo im wyszło, że mają
    mój nieaktualny DO

    nie było przymusu, ale bez aktualizacji nie mogłem wykonywać przelewów

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 10. Data: 2020-12-11 10:12:50
    Od: Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com>

    czwartek, 10 grudnia 2020 o 20:27:00 UTC+1 Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]
    > potrzebuje tego robić, to po co mu DO? Banki mogą zachęcać do
    > aktualizacji danych o DO z różnych powodów, ale bez przesady.

    Jako ciekawostkę podam, że po zastrzeżeniu swojego dowodu w systemie międzybankowym,
    nie zgłosiłem numeru nowego w mBanku. I okazało się, że nie przyjmują mojego
    składanego telefonicznie wniosku o zmianę zgód marketingowych, tłumacząc to właśnie
    zastrzeżonym dowodem.