  • 1. Data: 2005-02-11 21:08:50
    Temat: konto dla wspolnoty mieszkaniowej - gdzie ?
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    witam
    wlasnie przejmujemy blok od developera i powolujemy wspolnote mieszkaniową,
    bedziemy musieli założyć rachunek bankowy (w zasadzie dwa rachunki)

    jaki bank polecacie?
    trzy kryteria:

    1. niska lub brak oplaty za prowadzenie rachunku
    2. jak najnizsze oplaty za przelewy
    3. dostep i obsluga przez internet

    pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2005-02-11 22:35:16
    Temat: Re: konto dla wspolnoty mieszkaniowej - gdzie ?
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Robert (news:cuj6ss$a3e$1@node1.news.atman.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > rachunki) jaki bank polecacie?
    > trzy kryteria:
    > 1. niska lub brak oplaty za prowadzenie rachunku

    VWBank? ale będzie opłata za token...

    R.

  • 3. Data: 2005-02-11 22:49:43
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > bedziemy musieli założyć rachunek bankowy (w zasadzie dwa rachunki)

    ten drugi rach. to na fundusz remontowy?
    U nas zlikwidowalismy to drugie konto i przelewamy calosc na 1 konto zarowno
    oplaty jak i f.remontowy.

    JR

  • 4. Data: 2005-02-11 23:29:33
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    wspolnota powinna miec wydzielone subkonto na fundusz remontowy....wedlug
    mnie to dobry pomysl, w koncu to kasa "na przyszlosc"

  • 5. Data: 2005-02-12 00:09:02
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Robert <r...@a...pl> napisał(a):

    > wspolnota powinna miec wydzielone subkonto na fundusz remontowy....wedlug
    > mnie to dobry pomysl, w koncu to kasa "na przyszlosc"

    A czy aby wydzielenie tego rachunku nie jest wymagane aby móc zaliczyć
    zaliczki na FR do ulgi remontowej?
    Poza tym osobne konto to osobne konto. Łatwiesza kontrola i mniejsza pokusa
    aby sobie pożyczyć na bieżączkę...

    Miłego dnia
    Tomek

    Ps. Ta opłata za token to pryszcz w porównaniu z miesięcznym kosztem
    prowadzenia w innych bankach.

  • 6. Data: 2005-02-12 09:46:22
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Poza tym osobne konto to osobne konto. Łatwiesza kontrola i mniejsza
    > pokusa
    > aby sobie pożyczyć na bieżączkę...

    tzn. jak wspolnota ma brak kasy na biezace potrzeby, np. z powodu nie
    rozliczenie faktyczniego zuzycia ciepla/gazu itp. to lepiej aby pienieadze
    pozyczyc od banku niz zabrac tymczasowo z konta f.remontowego?

    Jak przedstawisz w banku przelew z tytulem zaplaty "f.remontowy" to kto
    sprawdzi czy to jest wydzielone konto czy nie. Zreszta juz ostatni rok ulgi
    remontowej:(

    Kontrola jest na koncie funduszu (nie koncie rach.bankowego).
    Nie widze sensu placic za prowadzenien dodatkowego konta.

    JerzyR

  • 7. Data: 2005-02-12 11:43:58
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    czyli VW najtanszy pomimo tokena ?

    mBank i Multi nie prowadzą kont dla wspólnot mieszkaniowych ;-(

  • 8. Data: 2005-02-12 20:40:57
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    JerzyR <j...@k...chip.pl> napisał(a):

    > tzn. jak wspolnota ma brak kasy na biezace potrzeby, np. z powodu nie
    > rozliczenie faktyczniego zuzycia ciepla/gazu itp. to lepiej aby pienieadze
    > pozyczyc od banku niz zabrac tymczasowo z konta f.remontowego?

    Pytanie raczej brzmi co się stanie jeśli wspólnota zagospodaruje tą kasę na
    ciepło/gaz a Ty odliczysz sobie to w ramach ulgi remontowej i to sie jakimś
    cudem wyda?

    > Jak przedstawisz w banku przelew z tytulem zaplaty "f.remontowy" to kto
    > sprawdzi czy to jest wydzielone konto czy nie. Zreszta juz ostatni rok
    ulgi
    > remontowej:(

    Jesli to roblisz osobnymi przelewami, to pewnie nikt nie zapyta, ale jeśli
    jednym, to oprócz przelewu może dojść konieczność załączenia
    wyszczególnienia składników zaliczki. Więcej papierów i większe
    prawdopodobieństwo pomyłki...

    > Kontrola jest na koncie funduszu (nie koncie rach.bankowego).
    > Nie widze sensu placic za prowadzenien dodatkowego konta.

    Generalnie masz rację, jeśli wszystko działa OK i firma wynajęta do
    administrowania nieruchomością rzetelnie prowadzi księgowość, mie ma to
    większego znaczenia, ale bywa różnie. Ja mimo wszytko wolałbym mieć tą kasę
    na wydzielonym rachunku.

  • 9. Data: 2005-02-12 21:05:23
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Robert <r...@a...pl> napisał(a):

    > czyli VW najtanszy pomimo tokena ?

    Nie wiem jak jest teraz, ale kidy 2 latat temu przeglądałem oferty to od
    strony kosztów był bezkonkurencyjny. Może teraz konkurencja cos nowego
    zaproponowała. Zauważ że ta opłata jest roczna.

    W przypadku VW jedynym minusem, chociaż jak się okazało tylko teoretycznym
    było operowanie gotówką, a w szczególności wpłaty gotówki na rachunek
    wspólnoty, bo nasz administrator chciał przyjmować wpłaty bez opłat w swojej
    kasie, żeby "ułatwić" właścicielom wpłacanie. Tyle że z jednej strony
    korzystało z tego niewiele osób, a z drugiej takie transfery gotówkowe były
    kiepskie do kontrolowania (tu ktoś wpłaci, tu cos zapłacili gotówka z tej
    kasy), więc proceder został wyeliminowany i problem wpłat zniknął. Zresztą
    miałem z tym złe doświadczenia, bo sąsiednia wspólnota sie na takie coś
    zgodziła (mają rachunek w innym banku) i okazało się że tą gotówkę
    administrator wpłacał, na rachunek z oddziału swojego banku, a nie w banku
    prowadzącym rachunek wspólnoty, więc de facto wyszło na to że administrator
    łaskawca przerzucił koszt przelewu z właściciela na wspólnotę.

    > mBank i Multi nie prowadzą kont dla wspólnot mieszkaniowych ;-(

    Mnie to też zdziwiło. Wspólnota to chyba bardzo bezpieczny klient, a konto
    niczym nie rożni sie od firmowego, więc nie wiem dlaczego nie dają takiej
    możliwości.

  • 10. Data: 2005-02-12 21:43:05
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Tomasz Opalski" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mnie to też zdziwiło. Wspólnota to chyba bardzo bezpieczny klient, a konto
    > niczym nie rożni sie od firmowego, więc nie wiem dlaczego nie dają takiej
    > możliwości.

    Na takim rachunku czesto jest potrzebna mozliwosc podpisywania przelewow "na
    kilka rak", dodatkowo czasami rozne osoby podpisujace chca miec rozny poziom
    uprawnien. Moze BRE w ogole nie obsluguje takich rzeczy w tych swoich
    prostych aplikacjach jak na razie.

    marekz