    From: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto dla wspolnoty mieszkaniowej - gdzie ?
    Date: Sat, 12 Feb 2005 21:05:23 +0000 (UTC)

    Robert <r...@a...pl> napisał(a):

    > czyli VW najtanszy pomimo tokena ?

    Nie wiem jak jest teraz, ale kidy 2 latat temu przeglądałem oferty to od
    strony kosztów był bezkonkurencyjny. Może teraz konkurencja cos nowego
    zaproponowała. Zauważ że ta opłata jest roczna.

    W przypadku VW jedynym minusem, chociaż jak się okazało tylko teoretycznym
    było operowanie gotówką, a w szczególności wpłaty gotówki na rachunek
    wspólnoty, bo nasz administrator chciał przyjmować wpłaty bez opłat w swojej
    kasie, żeby "ułatwić" właścicielom wpłacanie. Tyle że z jednej strony
    korzystało z tego niewiele osób, a z drugiej takie transfery gotówkowe były
    kiepskie do kontrolowania (tu ktoś wpłaci, tu cos zapłacili gotówka z tej
    kasy), więc proceder został wyeliminowany i problem wpłat zniknął. Zresztą
    miałem z tym złe doświadczenia, bo sąsiednia wspólnota sie na takie coś
    zgodziła (mają rachunek w innym banku) i okazało się że tą gotówkę
    administrator wpłacał, na rachunek z oddziału swojego banku, a nie w banku
    prowadzącym rachunek wspólnoty, więc de facto wyszło na to że administrator
    łaskawca przerzucił koszt przelewu z właściciela na wspólnotę.

    > mBank i Multi nie prowadzą kont dla wspólnot mieszkaniowych ;-(

    Mnie to też zdziwiło. Wspólnota to chyba bardzo bezpieczny klient, a konto
    niczym nie rożni sie od firmowego, więc nie wiem dlaczego nie dają takiej
    możliwości.