    From: "kashmiri" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto bankowe za granicą - pomocy!
    Date: Mon, 25 Feb 2008 11:23:58 -0000

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:vfxwj.3186$g81.874@newsfe3-gui.ntli.net...

    /.../

    > To bardzo malo wiesz. Brytyjski system kontroli, identyfikacji jest jednym
    > z najdokladniejszych na swiecie!
    > Skad ty takie dane masz czlowieku... ze dziurawy... owszem dziury na
    > pewniaka sa ale bez przesady...

    Zdradzić ci coś o tym "jednym z najdokładniejszych systemów na świecie"?
    Wyobraź sobie, że Wielka Brytania nie sprawdza, kto opuszcza kraj. Nie ma
    kontroli imigracyjnej przy wyjeździe/wylocie.

    Wyszło bodaj dwa lata temu, kiedy jakiś poszukiwany terrorysta nagle
    odnalazł się we Francji, dokąd... legalnie przejechał pociągiem. Była debata
    w mediach, ale rząd stwierdził, że mimo wszystko nie ma pieniędzy na
    sprawdzanie paszportów osobom wyjeżdżającym.

    Pewnie dlatego tyle osób podróżuje po świecie albo mieszka w innych krajach,
    cały czas odbierając brytyjskie zasiłki i w razie czego twierdząc o
    ciągłości zamieszkania...

    Inna historia. Parę tygodni temu "nakryli" kobietę, która przez wiele lat
    pobierała zasiłki na swoich 11 dzieci. Ciekawe, że nie tylko dzieci były
    fikcyjne - nikt nie zażądał od niej aktu urodzenia - ale wszystkie "urodziły
    się" na przestrzeni 5 lat.... W niektórych latach kobieta ta "miała dziecko"
    co trzy tygodnie! - I co, jakikolwiek urzędnik się zorientował? Masz swój
    system.

    Po co rząd, wbrew opinii społecznej, wprowadza system dowodów osobistych? To
    właśnie ma być taka baza referencyjna tożsamości w UK (coś w stylu polskiego
    systemu PESEL2, z tym że koncepcja PESEL2 wygląda na bardziej zaawansowaną).

    > A ja jedynie te ktorych ja albo bezposrednio dotknelem, albo poprzez pomoc
    > komus mialem stycznosc. Zadna informacjia przezemnie podana nie pochodzi
    > ze zrodla typu: "kolega mi mowil". Jesli tak jest wyraznie to zaznaczam,
    > ze informacjia ta pochodzi od niepewnego, zaslyszanego zrodla.

    Wybacz, nie podam tutaj nazwisk tych osób. Nie piszę "kolega mi mówił",
    tylko "kolega załatwił sobie zmianę tytułu, a ja potwierdzam, bo miałem w
    ręku jego paszport i prawo jazdy". Widzisz różnicę?

    > Pokaz mi gdzie napisalem, ze w zyciu credit rating nie widzialem?
    > Powiedzialem, ze ja mam w dupie credit score mnie dotyczacy.

    [cytat] "A co do Credit Score - nigdy nie patrzylem, nigdy nie sprawdzalem -
    mam ich w dupie z ich punktami." [/cytat]

    k.