    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto bankowe za granicą - pomocy!
    Date: Mon, 25 Feb 2008 02:00:29 GMT

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fpt5t6$33j$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Przy rachunkach z overdraftem i innych produktach kredytowych w pewnym
    > stopniu byłoby to dla mnie zrozumiałe. niemniej jednak i w tym przypadku
    > uważam, że ten proof of address uwiarygadnia klienta tak naprawdę w
    > minimalnym stopniu. Ja wiem, że używając czeków nawet rachunek bez
    > przyznanego overdraftu można przeciągnąć poniżej zera, może to ten aspekt
    > powoduje ten opór przed otwieraniem rachunków.

    Taki maja system i nic nie poradzisz. Wiele spraw w UK wydaje sie
    bezsensownymi ale najciekawsz, ze to dziala...
    Nie wiem po co proof of address jest tak bezwzgledny, i masz racie, ze to
    malo znaczace, bo mozna "zrobic" rachunek za gaz, ale coz...

    > Jednak ten sam mechanizm może przecież zadziałać w innych krajach, a tam
    > takich oporów się nie doświadcza. O coś takiego jak adres dla
    > korespondencji byłem pytany albo trzeba było to wpisać w formularzu
    > on-line. Podawałem wtedy adres oddziału banku (nigdy żaden bank nie chciał
    > ode mnie np. potwierdzenia mojego adresu w PL). Po prostu "odbiór w
    > oddziale", w UK to nie funkcjonuje?

    Nie spotkalem sie z czyms takim jak "adres do korenspodencji" moze dlatego,
    ze nigdy nie byl mi potrzebny?
    Dzis ide do HSBC otworzyc konto BASIC to zapytam. Widzisz, ty nie mozesz
    otworzyc ze wzgledu na brak potwierdzenia adresu ja mam problem z otwarciem
    konta basic bez debetowki, bez czekow... Wszedzie mi wciskaja konto basic z
    debetowka i czekami... Tez tego zrozumiec nie moge:)

    > Kartę debetową wypukłą otrzymywało się od razu (pod tym kątem
    > selekcjonowałem banki, w których otwierałem rachunki). Po trzech
    > miesiącach jeden z banków przyznał kartę kredytową z limitem 2400 euro
    > darmową w utrzymaniu. Mogłem też wziąć płatną z limitem do 6000 euro.
    > Niektóre inne banki też proponują produkty kredytowe, ale nie biorę, bo
    > nie potrzebuję. Czek zużyłem do tej pory jeden na próbę, więc nowych nie
    > potrzebuję.

    Na karte sie czeka. Jeszcze nie spotkalem sie z odbiorem karty natychmiast.
    Tak samo ksiazeczka czekowa. Generalnie wiekszosc spraw zwanych uzedowymi w
    Uk zalatwisz poczta lub wylacznie poczta. Ma to zalety -patrz wymiana
    dowodow w Polsce- ale i wady -dluzszy czas oczekiwania-
    Czeki wychodza powoli z obiegu, wiekszosc sklepow przestaje akceptowac
    czeki, czek ma ta paskudna ceche, ze klaruje sie od 3 do nawet 10 dni. Mozna
    to obejsc idac do oddzialu banku ktory wystawil czek, wowczas w okienku
    dostanie sie kase od reki. Ale z drugiej strony czek mozna wplacic na wiele
    niekonwencionalnych sposobow:) co napewno jest ulatwieniem (np. mozna
    wrzucic do skrzynki pocztowejw dziwach swojego banku w nocy:)) skuteczne jak
    sie jest na imprezie w piatkowy wieczor hehe, wyslac poczta ect.) Jeszcze mi
    sie nie zdarzylo, by czek nie sklarowal sie "wplacony" takimi alternatywnymi
    metodami.

    > Do konta w UK książeczki czekowej w ogóle nie potrzebuję, dla mnie ważna
    > jest karta wypukła i możliwość przelewów (nawet płatnych) nawet bez
    > wychodzących przelewów międzynarodowych. I z tak prostą rzeczą mam
    > nieoczekiwany problem. :-) Wygląda mi to jednak na nieracjonalne działanie
    > ze strony banków. Dobrze, że tego rachunku potrzebuję bardziej do zabawy i
    > eksperymentów niż do czegoś poważnego. :-)

    Niestety, wrwesii demo nie ma:)
    A tak na serio, to dostajac konto, dostajesz tez ksiazeczke czekowa.

    > A czy ten "problem" rozwiązuje wpłata jakiegoś większego depozytu
    > początkowego? Chyba nie w pełni, bo przez inet i tak nie otworzę rachunku,
    > bo przecież bez udokumentowania adresu w UK nie przyznają mi numeru
    > rachunku, na który mógłbym skierować przelew. Czek bankierski chyba
    > musiałbym wysyłać w kopercie gdybym się uparł zdalnie otwierać. A pewnie i
    > tak żadnemu bankowi nie chciałoby się w to bawić, jeśli nie ma takiej
    > standardowej procedury.

    Nie, zadna wplata nic nie zalatwi. Jedynie to znalesc (co raczej trudne nie
    jest jak sie wie gdzie szukac) kogos kto pracuje w banku i za drobna oplata
    (ok. 50 funtow) otworzy rachunek.
    Pracownik banku zawsze moze zaznaczyc w systemie, ze byl komplet
    dokumentow....
    Szukac nalezy na googlach typu: "londyn+forum" ewnetulanie
    "bank+uk+jak+zalatwic" itp.
    Jak juz wspomnialem, kiedys zelaznym punktem byla pani Malgosia w jednym z
    bankow:) nie wiem jak teraz. Nigdy "pani Malgosi" nie spotkalem bo nie
    mialem potrzeby.