    From: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto bankowe za granicš - pomocy!
    Date: Mon, 25 Feb 2008 02:32:05 +0100

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:Htowj.36644$os2.20884@newsfe3-win.ntli.net...

    > Tez mi sie tak wydawalo ponad 10 lat temu:)
    > Jednak popatrz na to z innej beczki, tu nie ma dowodow tozsamosci. Nie ma
    > czegos takiego jak "adres zameldowania", Wiec gdzie bank ma ci wysylac
    > czeki, karty, czy gdzie cie bedzie szukac jak przeciagniesz kreske;)?

    Przy rachunkach z overdraftem i innych produktach kredytowych w pewnym
    stopniu byłoby to dla mnie zrozumiałe. niemniej jednak i w tym przypadku
    uważam, że ten proof of address uwiarygadnia klienta tak naprawdę w
    minimalnym stopniu. Ja wiem, że używając czeków nawet rachunek bez
    przyznanego overdraftu można przeciągnąć poniżej zera, może to ten aspekt
    powoduje ten opór przed otwieraniem rachunków.

    Jednak ten sam mechanizm może przecież zadziałać w innych krajach, a tam
    takich oporów się nie doświadcza. O coś takiego jak adres dla korespondencji
    byłem pytany albo trzeba było to wpisać w formularzu on-line. Podawałem
    wtedy adres oddziału banku (nigdy żaden bank nie chciał ode mnie np.
    potwierdzenia mojego adresu w PL). Po prostu "odbiór w oddziale", w UK to
    nie funkcjonuje?
    Kartę debetową wypukłą otrzymywało się od razu (pod tym kątem
    selekcjonowałem banki, w których otwierałem rachunki). Po trzech miesiącach
    jeden z banków przyznał kartę kredytową z limitem 2400 euro darmową w
    utrzymaniu. Mogłem też wziąć płatną z limitem do 6000 euro. Niektóre inne
    banki też proponują produkty kredytowe, ale nie biorę, bo nie potrzebuję.
    Czek zużyłem do tej pory jeden na próbę, więc nowych nie potrzebuję.

    Do konta w UK książeczki czekowej w ogóle nie potrzebuję, dla mnie ważna
    jest karta wypukła i możliwość przelewów (nawet płatnych) nawet bez
    wychodzących przelewów międzynarodowych. I z tak prostą rzeczą mam
    nieoczekiwany problem. :-) Wygląda mi to jednak na nieracjonalne działanie
    ze strony banków. Dobrze, że tego rachunku potrzebuję bardziej do zabawy i
    eksperymentów niż do czegoś poważnego. :-)

    > Mimo, wielu problemow, zwlaszcza przy pierwszym achunku, mozna to obejsc,
    > oczywiscie nie prosto i latwo, ale da sie. Najwazniejszy jest ten jeden
    > piepszony rachunek za "media" ktory otworzy wiecej dzwi niz sie komus
    > wydaje:)))

    A czy ten "problem" rozwiązuje wpłata jakiegoś większego depozytu
    początkowego? Chyba nie w pełni, bo przez inet i tak nie otworzę rachunku,
    bo przecież bez udokumentowania adresu w UK nie przyznają mi numeru
    rachunku, na który mógłbym skierować przelew. Czek bankierski chyba
    musiałbym wysyłać w kopercie gdybym się uparł zdalnie otwierać. A pewnie i
    tak żadnemu bankowi nie chciałoby się w to bawić, jeśli nie ma takiej
    standardowej procedury.

    marekz