  • Data: 2018-09-07 11:56:50
    Temat: Re: konta w wielu bankach
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 7 września 2018 11:42:51 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Z drugiej strony - jestem intensywnie namawiany przez banki do
    > przełożenia pieniędzy z ror na lokaty - ale proponowane odsetki są tak
    > śmieszne, że nie warte wizyty w banku.

    Hmm, uczulenie na "bankowość internetową"?
    Ponad 2% dostaniesz już w większości banków - akurat tyle, by ochronić kasę przed
    inflacją.
    Choć są ludzie, którzy lubią trzymać ponad 100k na ROR - i to jeszcze takim, do
    którego mają wydaną debetówkę. Widać mają mocne serca.
    Inna możliwość to kupno euro czy dolarów - choć w dolarze inflacja porównywalna z
    naszą.

    Lokaty rentierskie też da się znaleźć, choć nie sądzę, że aż na 5% czystego zysku -
    za małe stopy obecnie.
    I zwykle rentierskie dają większy %, ale mają kary za wycofanie.
    Zwykłe lokaty nigdy nie dawały zarobić ponad 2% - inna sprawa, że teraz w ogóle nie
    dają zarobić nic, jedynie chronią przed inflacją.
    A dawno temu (np. w czasach Balzaka, tam było o "sprzedawaniu 500 franków renty")
    kapitał był o wiele cenniejszy, bo był ograniczony.
    Teraz nie jest ograniczony niczym - np. Bank Japonii "wydrukował" - czyli po prostu
    dopisał sobie samemu na koncie - tyle jenów, że wykupił za nie cały dług publiczny
    Japonii.