  • 11. Data: 2016-08-30 01:00:05
    Temat: Re: komornicy kradna dane
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-16 o 00:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > jesli liczba jest prawdziwa, to byloby to dziwne - 800 tys zapytan, to
    > tak jakby 3200 w kazdy dzien roboczy.
    >
    > Musialaby miec kancelaria duzo osob do wprowadzania, no i jeszcze wiecej
    > do egzekwowania.
    > Albo zakupic hurtem jakies dlugi ...

    Ale mogą mieć program, który co noc sprawdza wszystkich klientów, czy
    coś się nie zmieniło i to już zupełnie inaczej wygląda. Nie wiemy, czy
    te zapytania szły na rożne osoby, czy na te same.

    Co do zasady komornik ma dostęp do PESEL, ale nie może z niego korzystać
    sobie dowolnie. Podejrzewam, że przedmiotem czynności będzie
    sprawdzenie, czy miał prawo konkretne dane pobrać.

    Po za tym "zapytanie", to trzeba by było mieć jeszcze wiedzę, co oni pod
    tym rozumieją. Bo przykładowo szukam dłużnika Jan KOWALSKI powiedzmy z
    Koziej Wólki. System wywala 5 osób. Muszę odpytać system o każdego z
    nich, by dopasować o którego chodzi, bo na starych wyrokach, czy innych
    tytułach wykonawczych sądy nie wpisywały numeru PESEL. Mamy jednego
    dłużnika i 6 zapytań. Powiedzmy jednak, że facet jest bez zameldowania.
    Zaczynamy szukać członków rodziny, czyli wywalamy osoby o tych samych
    rodzicach. Może oni robili jakieś analizy po powiązaniach osób i
    zaciągali te dane do programu analitycznego.

    Po za tym w artykułach widziałem rozbijanie na ileś tam milionów zapytań
    i ileś danych. Czyli podejrzewam, że rozbijano właśnie na zapytania o
    listę i zapytania o konkretne dane osobowe.

    Nie twierdzę, że tam było wszystko w porządku, tym nie mniej chwilowo
    dziennikarze po prostu rozkręcają histerię. Mam nadzieję, ze
    bezinteresownie i pomysł z wykupem BIK-u jest przypadkiem.

  • 12. Data: 2016-08-30 09:26:26
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Cos mi się wydaje, że to byłoby nielegalne.

    -----

  • 13. Data: 2016-08-30 11:30:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30-08-16 o 00:20, J.F. pisze:

> [...]

    >Ale mogą mieć program, który co noc sprawdza wszystkich klientów, czy
    >coś się nie zmieniło i to już zupełnie inaczej wygląda.

    Czy cos sie zmienilo to watpie, ale moze po prostu zle napisany i
    odczytuje faktycznie kazdego "klienta" co noc.

    Bardziej jednak poddejrzewam, ze dostali jakies zlecenie hurtem.
    Tylko co by to moglo byc ...

> [...]
    >rodzicach. Może oni robili jakieś analizy po powiązaniach osób i
    >zaciągali te dane do programu analitycznego.

    Brzmi bardziej jak firma windykacyjna niz komornik :-)

    J.

  • 14. Data: 2016-08-30 13:00:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-30 o 11:30, J.F. pisze:

    > Bardziej jednak poddejrzewam, ze dostali jakies zlecenie hurtem.
    > Tylko co by to moglo byc ...

    Już się wyjaśniło. PO uchwaliło ustawę przeciwdziałającą komorniczym
    molochom. Jest jakiś limit spraw które można przerobić.

    Jako że komornik to już dawno nie jest zawód zaufania publicznego to te
    hieny chciały nachapać danych żeby jeszcze łyknąć tysiące spraw przed
    wejściem nowych przepisów.
    Ciekawe czy samorząd komorniczy się wypowie tej pewnie nie prawnej
    aczkolwiek moralnej kwestii bo to jest jakby nie kombinować obchodzenie
    prawa. :-)

  • 15. Data: 2016-08-30 13:26:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >Jako że komornik to już dawno nie jest zawód zaufania publicznego to
    >te hieny chciały nachapać danych żeby jeszcze łyknąć tysiące spraw

    Nadal strasznie duzo. A wiec:
    -skad oni tyle spraw wzieli ? Jakies stare, zalegle BTE ?
    -jak i kiedy zamierzaja to przerobic ? No, zajac komus konto to teraz
    automat chyba potrafi.
    -sprawy mogli brac, pytac nie trzeba ... chyba, ze program to robi
    automatycznie. Zaimportowali dane dluznikow, a potem on pytal, i
    pytal, i ktos na noc zostawil :-)

    >Ciekawe czy samorząd komorniczy się wypowie tej pewnie nie prawnej
    >aczkolwiek moralnej kwestii bo to jest jakby nie kombinować
    >obchodzenie prawa. :-)

    Jakie obchodzenie, wszystko zgodnie z prawem. Wkrotce nie bedzie
    mozna, ale teraz mozna :-)

    Ciekawe co PiS na to - ja tam proponuje zmienic ustawe zmieniajaca i
    przyspieszyc wejscie w zycie :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-08-30 13:39:18
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to jakiś telekom (?).

    -----

  • 17. Data: 2016-08-30 13:54:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości

    >Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to jakiś telekom (?).
    >-----

    Telekom moglby jak najbardziej byc ... tylko on bez sprawy w sadzie
    nie powinien byc przed komornika obslugiwany
    (myle sie ?).
    Ktos tam wrzucil do e-sadu 800 tys spraw i sedzia to zatwierdzil
    jednym kliknieciem ?

    Co innego chyba BTE z banku.

    J.

  • 18. Data: 2016-08-30 14:17:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 13:54:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Co innego chyba BTE z banku.
    BTE to już historia

  • 19. Data: 2016-08-30 14:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >BTE to już historia

    A jakies stare nie funkcjonuja w obiegu dluznym ?
    Wystawione wiele lat temu ?

    J.

  • 20. Data: 2016-08-30 17:59:16
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>