  • Data: 2016-09-19 14:26:04
    Temat: Re: kolejny SKOK pada
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik cthreepio napisał w wiadomości
    W dniu sobota, 17 września 2016 22:40:54 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]
    >zawsze podatnicy VAT >netto (na tym polega sens przekrętu i jego
    >skuteczność - nie ma kontaktu z urzędem, nie ma zwrotu, ryzyko ponosi
    >ktoś inny, najczęściej nieświadomy). >"Wyłudzenie zwrotu VAT" to
    >takie pomylenie pojęć, którego źródłem są głównie media,
    >nieprecyzyjnie opisujące schemat oraz UKS, którym wygodniej jest
    >inspektorzy często tak naprawdę orientują się, że stawiają zarzuty
    >podmiotom, których >jedynym grzechem był brak wyobraźni i wiedzy).
    >Zapytaj choć jedną firmę, która występowała o zwrot VAT po raz
    >pierwszy. Opowie Ci jak chętnie US zwraca VAT.

    Po raz pierwszy, to byc moze. Jest jednak masa firm, ktore dostarczaja
    do Unii lub eksportuja i zwroty dostaja co miesiac.

    Przed 2004 ksiegowa sobie zyczyla dodatkowego pokoju dla kontroli, bo
    odwiedzaly firme stale.
    Po uniowstapieniu roboty jest znacznie mniej.

    >Nie byłoby wszystko jedno. Na normalnych zakupach z 23% VAT nie da
    >się zrobić oszustwa tego typu, bo pojawia się VAT naliczony.
    >MUSI być na starcie obrót UE, bez podatku, bo tylko wtedy pojawia się
    >różnica netto (na wejściu) - brutto (na wyjściu), na której zarabia
    >oszust.

    Da sie na pare sposobow:
    -towar kupiony/sprowadzony/wyprodukowany na lewo, bez podatkow,
    -zawyzenie zakupow i VAT naliczonego. Tylko patrzac na te kontrole
    powyzej - ma to raczej krotkie nogi, bo urzad niechetnie zwraca.
    -lewa faktura/niewykazanie calego obrotu w deklaracji. Klienci kupuja
    za milion plus 230 tys VAT, firma wpisuje 100 tys, i wplaca 23 tys
    VAT.
    no ale jeszcze musi miec duzy zysk, zeby zwrotu z urzedu nie bylo, bo
    patrz wyzej.

    - teraz te wszystkie odwrotne obciazenia, mialy ukrocic przekrety, a
    IMO je umozliwiaja, bo mozna kupic bez podatku.

    J.