  • Data: 2016-09-20 13:58:51
    Temat: Re: kolejny SKOK pada
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-20 o 09:38, J.F. pisze:

    > No masz ostatni przypadek - rozdzielanie cukru od herbaty.
    > Karuzela byla, a cukru ani herbaty ponoc nie bylo.

    Chyba jednak zwroty mają znacznie mniejszy udział.

    > Nie bardzo rozumiem - co daje takie krazenie przez granice ?
    > Raz mozesz zarobic, bo kupujesz bez VAT, ale dalsze ?

    Ja tez nie rozumiem, bo w sumie, żeby zarobić na tym towarze,
    to trzeba go sprzedać komuś "legalnemu". Samo przepychanie go między
    własnymi firmami można by skonsumować zwrotem, ale to kolega twierdził,
    że jest obecnie ciężkie.

    > A ktos mi wytlumaczy na czym polega ten przekret ?
    > Zreszta - popularny chyba w calej EU.

    No właśnie na tym co było opisane na początku.
    Kupujesz za granicą za 100mln - netto- sprzedajesz nieco taniej
    powiedzmy, że za 95mln -doliczasz 23% VAT. Całość zapłaty zgarniasz,
    nie rozliczasz żadnych podatków. Te 16-18mln zostaje w kieszeni.
    Odwrotne obciążenie powoduje, że jak kupisz bez VAT, to i sprzedać
    musisz bez VAT,
    bo VAT rozlicza (też nalicza) nabywca i interesu nie ma.