  • Data: 2016-09-20 20:06:29
    Temat: Re: kolejny SKOK pada
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-20 o 18:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > No tak, tylko ze bardzo szybko cie lapia, tzn wykrywaja sytuacje dzieki
    > VIES.
    > Owszem, firma na slupa, pieniadze w kieszeni zostaja ... ale to chyba
    > jednak jakos inaczej dzialalo.

    No wykrywają, ale jakiegoś słupa i to dopiero po miesiącu jak już obrót
    się robi w innym miejscu. Przeczytaj wątek jeszcze raz - cała impreza
    polega przecież na znikającym podatniku.

    > No jest to jakis pomysl, ale czemu OO jest tylko na niektore artykuly ?
    > Taki przekret jak wyzej mozna zrobic na czymkolwiek.

    Bo OO robią w odpowiedzi na rynek.
    Na czymkolwiek nie. Chodzi raczej o towar, który łatwo zbyć i jest na
    niego masowe zapotrzebowanie tak, że rozchodzi się szybko i najlepiej do
    końcowego użytkownika.
    No i jest niekłopotliwy w transporcie czyli mały i drogi, żeby łatwo
    dało się wygenerować duży obrót. Czyli stal, paliwa, elektronika
    właśnie, ogólnie hurt.
    Zaczyna się przekręt z elektroniką, to planują OO na ten sektor.
    Głośna była tez sprawa tworzywa PEEK (bardzo drogie)
    Choć też wydaje mi się, że jeśli myk ma polegać na zakupie-sprzedaży
    i niepłaceniu VAT, to można sprowadzać cokolwiek, byle było łatwo i
    szybkozbywalne,
    bo nie ma czasu - urząd zaraz się dowie co knujesz.

    > A odpornosci systemu jakos bardzo to nie zmienia - przerobie te stal na
    > cos, co moge sprzedac z VAT, sprzedam, i tyle mnie widzieli.
    > No dobra - US ma z kogo sciagac ...

    Chyba patrzymy (Ty i ja) na problem wyłudzęń w VAT jak detaliści: ot,
    co by tu można skubnąć fiskusowi, żeby zapłacić mniej podatku czy jak
    obniżyć VAT. A tu jedną fakturkę podłożyć za paliwo prywatne, albo może
    jakieś inne koszty. Martwisz się, że biznes szybko wykryją, bo VIES
    wyłapie, ale spójrz na skalę. Zanim US zareaguje, to z reguły jest
    pozamiatane - podatnika nie ma, VAT nikt nie zapłacił,
    a koszty tych trefnych podmiotów, to jakieś marne groszy w całej
    operacji. Patrząc na skalę przekrętów, to chyba mafia paliwowa i ta od
    narkotyków się przerzuciła na ten "biznes". Teraz jest to skala ok 50mld
    złotych rocznie - tak obrazowo,
    to pula na 500+ na jakieś trzy lata :-)