  • 21. Data: 2009-01-28 18:24:10
    Temat: Re: kilka karcianych pytań kredytowo - wypukłościowych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" glq3p0$vn$...@i...gazeta.pl

    "Eneuel Leszek Ciszewski" glmjco$44o$...@i...gazeta.pl

    __^^^^^^^^^^^^^^^^^_Lucida_Console__________________
    ________________________

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2009-01-28 18:29:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" glq5ip$dig$...@i...gazeta.pl

    > Ubezpieczenie samochodu przez wypożyczalnię to jest ubezpieczenie należące do
    wypożyczalni i klientowi wypożyczającemu samochód
    > nic do tego.

    Zwłaszcza wtedy nic mu do tego ubezpieczenia, gdy ukradnie samochód. ;)

    "Sebcio" glmn23$pcb$...@p...nask.net.pl

    > Generalnie - jeśli mam kartę kredytową, to można podejrzewać że mam stałe źródło
    dochodów w pewnej minimalnej wysokości. W razie
    ______________________________^^^^^^^__Lucida_Consol
    e____________
    > mniejsze ryzyko że nie będzie można ze mnie ściągnąć odszkodowania.

    > Za taki wypożyczony samochód w całości odpowiedzialny jest klient i albo jeżdzi na
    własne ryzyko, albo ma własne ubezpiecznie.

    Nie twierdzę, że klient może dowolnie rozbijać samochód tak, jakby miał AC.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2009-01-28 19:22:47
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:glmjco$44o$1@inews.gazeta.pl...

    > "rafal" gllj0d$k26$...@i...gazeta.pl

    > Kredytowe karty są dawane przez banki tylko zaufanym klientom.
    > Przynajmniej z założenia. U nas może niekoniecznie tak jest,
    > ale Ty piszesz o zagranicy.

    Za granicą również - w ofertach szukać: karty dla "new to credit". Przykład
    z USA (jest ich wiele):
    http://tinyurl.com/a9m9c6

> [...]
    > kredytowej. Karta taka nie bierze udziału w transakcji, ale jest potrzebna
    > jak katalizator w chemicznej przemianie. :)

    Wyjaśniam, coby farmazony nie wisiały na na grupie bez odpowiedzi.
    Niektórym klientom banki wydają tzw. kartę gwarancyjną czeku (cheque
    guarantee card). Bardzo często jest to po prostu karta do konta z
    odpowiednim nadrukiem. Np. moja debetówka z brytyjskiego HSBC, poza zwykłym
    oznakowaniem jak inne karty, ma specjalny hologram i nadruk: Cheque
    Guarantee Card ?100. Oznacza to mniej więcej dla sprzedawcy, któremu płacąc
    czekiem okażę tę kartę, że mój bank gwarantuje realizację moich czeków do
    sumy ?100.

    > Może więc chodzi o to, aby nie wypożyczać samochodu byle komu?

    Karty debetowe z reguły są autoryzowane online, a wielu sprzedawców nie ma
    urządzeń do kart online. Kredytówki zawsze mogą być autoryzowane offline.

    /.../

    pzdr.
    k.

  • 24. Data: 2009-01-28 20:22:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Zwłaszcza wtedy nic mu do tego ubezpieczenia, gdy ukradnie samochód. ;)

    jak wypoyczy i mu ukradną, to też mu nic.
    Zabuli za samochód albo z własnej kieszenie albo z własnego ubezpieczenia.

    > Nie twierdzę, że klient może dowolnie rozbijać samochód tak, jakby miał AC.

    W zasadzie dlaczego nie może. Może z nim zrobić to na co ma ochote.
    Kwestia tylko z której kieszeni potem kasę wyciągnie.

  • 25. Data: 2009-01-28 20:24:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Karty debetowe z reguły są autoryzowane online, a wielu sprzedawców nie
    > ma urządzeń do kart online.

    no, strasznie wielu

  • 26. Data: 2009-01-29 23:35:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" glqahj$ubb$...@n...interia.pl

> [...]
    sprzedawcy,
    > któremu płacąc czekiem okażę tę kartę, że mój bank gwarantuje realizację moich

    Trudno mi z tym dyskutować, bo w USH nie byłem.

    > Karty debetowe z reguły są autoryzowane online, a wielu sprzedawców nie ma urządzeń
    > do kart online. Kredytówki zawsze mogą być autoryzowane offline.

    I ci od wypożyczania samochodów -- nie mają, dlatego chcą kredytówki. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2009-01-30 21:20:47
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > no, strasznie wielu

    Wiesz, offline to standard w USA, nawet dla debetówek. (Źródło: Wikipedia).

    k.