  • 31. Data: 2006-07-12 07:39:28
    Temat: Re: karty typu co-brand w Polsce
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > karta sama w sobie ok. jako ze gold to spory pakiet uslug dodatkowych.
    > priority pass np.spora kwota ubezpieczenia
    > jakkolwiek kompletna klapa od strony MM, mocno marnie sie
    > sprzedaje a atutem sprzedazowym miala byc wlasnie prenumerata

    czyli co, klienci wola otrzymac ladny dlugopis za skorzystanie z prenumeraty
    niz ciekawa gold karte z MM ?

    MM chce pozyskac jak najwieksza liczbe prenumeratorow (to przeklada sie
    na ceny ich reklam) nawet dokladajac (na poczatku) do interesu...

  • 32. Data: 2006-07-12 09:55:47
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > MM chce pozyskac jak najwieksza liczbe prenumeratorow (to przeklada sie
    > na ceny ich reklam) nawet dokladajac (na poczatku) do interesu...

    bo ja wiem... amex nie jest szczegolnie popularny w Polsce.
    relatywnie malo sie tych kart sprzedaje w porownaniu to VISY,
    dodatkowo amex jest bardziej restrykcyjna organizacja,
    potrafia odmowic autoryzacji "bo tak" i message nawet nie dotrze
    do hosta banku issuer'a tylko jest odwalana jako "potential fraud"
    a o transakcjach internetowych to wogle mozna zapomniec nawet
    jesli CVV jest ustawiony poprawnie

    SW

  • 33. Data: 2006-07-12 10:20:27
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Stormy Waters" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:49d6.000000b1.44b4c722@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > fraud"
    > a o transakcjach internetowych to wogle mozna zapomniec nawet

    Nieco wyolbrzymiasz. Na kilkaset transakcji Amex'em Mille, nie
    zdazyla mi sie odmowa autoryzacji (raz pamietam byl jakis problem
    z ta karta, ale nie wiem czy dotyczylo to autoryzacji, chyba
    raczej obslugi uznania, nie pamietam, bo to bylo dawno), natomiast
    bardzo czesto jest ustawiony niezerowy floor limit, co jest bardzo
    fajne. W internecie kilku transakcji takze dokonalem z sukcesem.
    Kursy raczej typowe, choc teraz jak byla podwyzka marzy w pzypadku
    Visy i MC, moga sie efektywnie okazac lepsze (ale nie wiem jak to
    bedzie w praktyce). W kazdym razie oficjalna marza przy amex'ie to
    nadal 1%.

    marekz

  • 34. Data: 2006-07-12 11:23:18
    Od: "vp23" <v...@o...pl>

    > czy ING rowniez ma takie karty w swojej ofercie?
    >
    > na razie niczego nie znalazlem...

    Kiedyś obsługiwali kartę private label sieci Auchan. Teraz robi to Lukas Bank.

    vp23

  • 35. Data: 2006-07-12 11:45:49
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Nieco wyolbrzymiasz.

    wyolbrzymiam...? kroluje pay-pal np.
    sam sie nacialem w chorwacji jak chcielismy zaplacic za czarter
    jachtu regatowego amex'em. odwalka z kodem 71, 5 prob i 5 razy nara,
    dostaje wtedy w systemie piekne binarne szlaczki i pozdrowienia otwartym
    tekstem - "Suspect merchant;transacion denied" i nie ma zmiluj
    z ciekawosci sprawdzilem u siebie. dzis tylko 8 z czego jedna autoryzacja
    off-line'owa co mnie zdziwilo nieco ;)

    visa udostepnia bankom swoja "black list" ale sporo dodatkowo trzeba placic
    aby bank mial dostep do tych raportow.

    > bardzo czesto jest ustawiony niezerowy floor limit, co jest bardzo
    > fajne.

    jak zapewne wiesz o wysokosci floor limit decyduje merchant a nie bank
    wydawca karty.czesto aby nie placic zbyt wiele polcardowi czy innemu ckc
    ustawiaja zero i transakcja leci bez approval'a. taka ikea np. ostatnio
    fl miala na 1000pln, wszystko inne bez autoryzacji. natomiast merchant typu
    knajpa bedzie Ci autoryzowal piwko za 6 zeta zwykle nawet ;)

    SW

  • 36. Data: 2006-07-12 13:10:21
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Stormy Waters" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:2278.00000051.44b4e0ed@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > tekstem - "Suspect merchant;transacion denied" i nie ma zmiluj
    > z ciekawosci sprawdzilem u siebie. dzis tylko 8 z czego jedna

    No skoro ja Ci pisze, ze wykonalem kilka setek transakcji bez
    problemow, a Ty jako kontrargument przytaczasz jedna transakcje, i
    zakladam ze byc moze bylbys w stanie przytoczyc jeszcze kilka, to
    uogolnianie tego okreslilbym jako wlasnie wyolbrzymienie. Byc moze
    problem lezy w tym, ze niektorzy nie lubia akceptowac Amex'a z
    powodu wyzszej prowizji brutto pobieranej od nich przez centrum
    rozliczeniowe ? Natomiast stwierdzenie, ze "mozna zapomniec o
    transakcjach internetowych" jest juz w jawny sposob nieprawdziwe.

    Nie bardzo mi sie chce grzebac co dokladnie znaczy kod "71".
    Sprawdzales, ze to znaczy cos w rodzaju "potencjalnego fraudu"
    ????

    > jak zapewne wiesz o wysokosci floor limit decyduje merchant a
    > nie bank

    Zapewne dzialaja jakies mechanizmy, ze nie oplaca im sie ustawiac
    niezerowego fl w pzypadku MC i Visa, a jednoczesnie oplaca w
    przypadku Amex'a. Bo w przypadku MC i Visy to mam wrazenie, ze nie
    mniej niz 95% transakcji jest autoryzowanych on-line (mam nawet
    wrazenie, ze praktycznie 100% ale nie chce przegiąć).

> [...]
    > merchant typu
    > knajpa bedzie Ci autoryzowal piwko za 6 zeta zwykle nawet ;)

    Zapewne zalezy to od sklepu/knajpy i nie ma jakichs ogolnych
    regul. W krakowskiej Ikei autoryzuje mi sie on-line nawet
    transakcja na 9,99. Amex'a krakowska Ikea nie honoruje, wiec nie
    mam okazji porownac. Dla odmiany w takiej indyjskiej knajpie, jak
    place Amex'em to (mam wrazenie ze do 100 PLN) przechodzi bez
    autoryzacji.

    marekz

  • 37. Data: 2006-07-12 14:23:14
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

> [...]
    > zakladam ze byc moze bylbys w stanie przytoczyc jeszcze kilka, to
    > uogolnianie tego okreslilbym jako wlasnie wyolbrzymienie.

    zapewne jestes wybrancem ;) mi sie akurat jeden przypadek osobiscie trafil.
    a w robocie spotykam sie z takimi codziennie.nie twierdze jednak ze to plaga
    jakas rzecz jasna.

    > Byc moze
    > problem lezy w tym, ze niektorzy nie lubia akceptowac Amex'a z
    > powodu wyzszej prowizji brutto pobieranej od nich przez centrum
    > rozliczeniowe ?

    jeszcze drozszy jest Europay chyba..
    ale zaciekawiles mnie. sprawdze to sobie.

    >Natomiast stwierdzenie, ze "mozna zapomniec o
    > transakcjach internetowych" jest juz w jawny sposob nieprawdziwe.

    dobrze ze nie ukryty ;)

    > Sprawdzales, ze to znaczy cos w rodzaju "potencjalnego fraudu"
    > ????

    nie musze sprawadzac. ja to wiem.
    "pos/merchant on black list"
    czasami blednie skonfigurowany komunikat wyswietla "wrong cvv2"
    co prawie nigdy nie jest prawda.to akurat jest 54

    > Bo w przypadku MC i Visy to mam wrazenie, ze nie
    > mniej niz 95% transakcji jest autoryzowanych on-line (mam nawet
    > wrazenie, ze praktycznie 100% ale nie chce przegiąć).

    masz wrazenie. dodatkowo mylne.
    swoje informacje czerpiesz z doswsiadczen tylko
    jako uzytkownika karty czy masz z nimi rowniez scisle zawodowy kontakt ?
    racje mozesz miec tylko jesli bys zakladal tylko i wylaczanie wyplaty
    gotowki w bankomatach "obcych". wtedy oczywiscie 100 %

    zdajesz sobie np. sprawe ze to czy transakcja jest autoryzowana czy nie
    zalezy rowniez od typu danej karty ? a w szczegolnosci od konfiguracji
    danego BIN'u, wiesz co to jest SVC ? i wartosc na drugiej pozycji SVCL ?
    i nie tylko to.masa innych rzeczy sie na to sklada.

    ale chyba jednak nie wiesz. ale moze jeszcze kilkaset transakcji
    i bedziesz pouczal projektantow systemow kartowych ;)
    nie zebym byl zlosliwy bo to nie o to chodzi ale po prostu nie masz racji.

    > Zapewne zalezy to od sklepu/knajpy i nie ma jakichs ogolnych
    > regul.

    narzuconych regul oczywiscie nie ma. ale poszczegolne kategorie
    merchant'ow zachowuja sie dziwnie podobnie.

    SW

  • 38. Data: 2006-07-12 14:55:46
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Stormy Waters" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:2278.000000e6.44b505d2@newsgate.onet.pl...

    > masz wrazenie. dodatkowo mylne.
    > swoje informacje czerpiesz z doswsiadczen tylko
    > jako uzytkownika karty czy masz z nimi rowniez scisle zawodowy
    > kontakt ?

    Wylacznie jako uzytkownika kart.

    > racje mozesz miec tylko jesli bys zakladal tylko i wylaczanie
    > wyplaty
    > gotowki w bankomatach "obcych". wtedy oczywiscie 100 %

    Mialem tu na mysli normalne transakcje bezgotowkowe zdalne i
    niezdalne w terminalach elektronicznych.

> [...]
    > czy nie
    > zalezy rowniez od typu danej karty ? a w szczegolnosci od

    No. Zdaje sobie sprawe. Ale ja mam bardzo duzo kart wydanych przez
    rozne banki, dlatego pozwolilem sobie na uogolnienie.

    > wiesz co to jest SVC ? i wartosc na drugiej pozycji SVCL ?
    > i nie tylko to.masa innych rzeczy sie na to sklada.

    Nie, nie wiem, ale chetnie sie dowiem takich szczegolow. Zamiast
    szukac po googlach :-).

> [...]
    > i bedziesz pouczal projektantow systemow kartowych ;)
    > nie zebym byl zlosliwy bo to nie o to chodzi ale po prostu nie

    Mozliwe, mozliwe. Wiec przedstaw jak to w szczegolach wyglada,
    mysle, ze wszyscy byli by zadowoleni.

    marekz

  • 39. Data: 2006-07-12 15:32:03
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Wylacznie jako uzytkownika kart.

    no wiec wlasnie bo jest zupelnie odwrotnie.
    liczba autoryzacji maleje bo takie sa tendencje rynkowo-biznesowe
    mniej routing'u w sieci to wiecej zasobow dla maszyn na przetwarzanie
    transakcji. procesory dalej cholernie drogie a liczba opercaji tylko rosnie
    a nie maleje.dodatkowo banki podpisuja wzajemne umowy i klient wyplaca
    w obcych "za friko". pisze "za friko" bo i tak koniec koncow zaplaci ;)

    > Nie, nie wiem, ale chetnie sie dowiem takich szczegolow. Zamiast
    > szukac po googlach :-).

    Service Code Digits Value,trz cyfrowy,przyklad chyba najbardziej restrykcyjnej
    kompilacji to 520, 5-karta dziala tylko w kraju banku wystawcy,2 wymagana jest
    pozytywna autoryzacja,0-wymagany jest PIN
    ale to sa specyficzne produkty typu "low income" czy "low end"

    > Mozliwe, mozliwe. Wiec przedstaw jak to w szczegolach wyglada,
    > mysle, ze wszyscy byli by zadowoleni.

    ale nie pytasz mnie chyba jak/gdzie placic w pos nie majac pokrycia
    w saldzie rachunku karty kredytowej ;)

    SW

  • 40. Data: 2006-07-12 15:36:03
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    dodatkowo banki podpisuja wzajemne umowy i klient wyplaca
    w obcych "za friko". pisze "za friko" bo i tak koniec koncow zaplaci ;)

    tu male wyjasnienie.
    chodzi o to ze transakcja w sieci obcej jest traktowana jako "on us"
    nie ma potrzeby autoryzowac, zakladac holda bo request leci bezposrednio
    do hosta i od razu wiadomo czy mozna wydac kase czy nie - w przypadku
    bankomatu

    SW