    From: "Stormy Waters" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty typu co-brand w Polsce
    Date: 12 Jul 2006 16:23:14 +0200

    > No skoro ja Ci pisze, ze wykonalem kilka setek transakcji bez
    > problemow, a Ty jako kontrargument przytaczasz jedna transakcje, i
    > zakladam ze byc moze bylbys w stanie przytoczyc jeszcze kilka, to
    > uogolnianie tego okreslilbym jako wlasnie wyolbrzymienie.

    zapewne jestes wybrancem ;) mi sie akurat jeden przypadek osobiscie trafil.
    a w robocie spotykam sie z takimi codziennie.nie twierdze jednak ze to plaga
    jakas rzecz jasna.

    > Byc moze
    > problem lezy w tym, ze niektorzy nie lubia akceptowac Amex'a z
    > powodu wyzszej prowizji brutto pobieranej od nich przez centrum
    > rozliczeniowe ?

    jeszcze drozszy jest Europay chyba..
    ale zaciekawiles mnie. sprawdze to sobie.

    >Natomiast stwierdzenie, ze "mozna zapomniec o
    > transakcjach internetowych" jest juz w jawny sposob nieprawdziwe.

    dobrze ze nie ukryty ;)

    > Sprawdzales, ze to znaczy cos w rodzaju "potencjalnego fraudu"
    > ????

    nie musze sprawadzac. ja to wiem.
    "pos/merchant on black list"
    czasami blednie skonfigurowany komunikat wyswietla "wrong cvv2"
    co prawie nigdy nie jest prawda.to akurat jest 54

    > Bo w przypadku MC i Visy to mam wrazenie, ze nie
    > mniej niz 95% transakcji jest autoryzowanych on-line (mam nawet
    > wrazenie, ze praktycznie 100% ale nie chce przegiąć).

    masz wrazenie. dodatkowo mylne.
    swoje informacje czerpiesz z doswsiadczen tylko
    jako uzytkownika karty czy masz z nimi rowniez scisle zawodowy kontakt ?
    racje mozesz miec tylko jesli bys zakladal tylko i wylaczanie wyplaty
    gotowki w bankomatach "obcych". wtedy oczywiscie 100 %

    zdajesz sobie np. sprawe ze to czy transakcja jest autoryzowana czy nie
    zalezy rowniez od typu danej karty ? a w szczegolnosci od konfiguracji
    danego BIN'u, wiesz co to jest SVC ? i wartosc na drugiej pozycji SVCL ?
    i nie tylko to.masa innych rzeczy sie na to sklada.

    ale chyba jednak nie wiesz. ale moze jeszcze kilkaset transakcji
    i bedziesz pouczal projektantow systemow kartowych ;)
    nie zebym byl zlosliwy bo to nie o to chodzi ale po prostu nie masz racji.

    > Zapewne zalezy to od sklepu/knajpy i nie ma jakichs ogolnych
    > regul.

    narzuconych regul oczywiscie nie ma. ale poszczegolne kategorie
    merchant'ow zachowuja sie dziwnie podobnie.

    SW