  • Data: 2006-07-12 16:08:31
    Temat: Re: karty typu co-brand w Polsce
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stormy Waters" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:2278.00000108.44b515f2@newsgate.onet.pl...

    > no wiec wlasnie bo jest zupelnie odwrotnie.
    > liczba autoryzacji maleje bo takie sa tendencje
    > rynkowo-biznesowe
    > mniej routing'u w sieci to wiecej zasobow dla maszyn na
    > przetwarzanie
    > transakcji. procesory dalej cholernie drogie a liczba opercaji
    > tylko rosnie
    > a nie maleje.dodatkowo banki podpisuja wzajemne umowy i klient
    > wyplaca
    > w obcych "za friko". pisze "za friko" bo i tak koniec koncow
    > zaplaci ;)

    Nie przecze ze moze byc w rzeczywistosci odwrotnie, ale ja jako
    uzytkownik mam wlasnie takie wrazenie jak napisalem wczesniej.
    Transakcji bezgotowkowych wykonuja naprawde duzo, nie mam tu na
    mysli 20 czy 30 miesiecznie. Kart uzywam grubo ponad 10-ciu.. I
    tez nie mam tu na mysli jedenastu.

    Ja sie nie odnosze do transakcji w bankomatach, tylko do
    bezgotowkowych w posach i zdalnych. O ile jeszcze 3 a moze 4 latka
    temu trafialy sie czesciej takie bez autoryzacji (lub z udawana
    autoryzacja offline'ową), to obecnie nie pamietam kiedy taka
    ostatnia mialem na jakiejs Visie czy MC (tzn. pamietam ze mialem
    raz na VG Rajfiego ale dosc dawno), a zazwyczaj (choc nie zawsze)
    odruchowo zerkam na wydruk z terminala. Tylko na Amex'ach mi sie
    czesto trafiaja (niezaleznie czy zielony czu zolty).

    > Service Code Digits Value,trz cyfrowy,przyklad chyba
    > najbardziej restrykcyjnej
    > kompilacji to 520, 5-karta dziala tylko w kraju banku
    > wystawcy,2 wymagana jest
    > pozytywna autoryzacja,0-wymagany jest PIN
    > ale to sa specyficzne produkty typu "low income" czy "low end"

    A czy wiesz, dla ktorych BIN-ów nie ma tego "2" ? Ewentualnie czy
    da sie to latwo przeczytac z paska ? Nie pytam czy da sie
    zmienic... :-)))
    W kazdym razie mity o tym, ze dla zoltych kart to wyglada inaczej
    niz dla niezoltych raczej sie nie potwierdzaja w praktyce. Byc
    moze dla platynowych i wyzszych, ale tu na razie nie jestem w
    stanie przetestowac z braku takiego egzemplarza, choc moze juz
    niedlugo.. :-)))

    > ale nie pytasz mnie chyba jak/gdzie placic w pos nie majac
    > pokrycia
    > w saldzie rachunku karty kredytowej ;)

    Jak na razie nie mam takich potrzeb, ale taka wiedza byla by
    atrakcyjna, nie przecze. Przy czym nie tyle by mnie interesowalo
    jak/gdzie, ale czym. Choc odpowiedz na pytanie "jak byle-czym" (o
    ile istnieje jednoznaczna, w co watpie) byla by oczywiscie
    najbardziej atrakcyjna. :-)

    marekz