  • Data: 2006-07-14 19:18:17
    Temat: Re: karty typu co-brand w Polsce
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stormy Waters" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:085e.00000033.44b5f3e0@newsgate.onet.pl...

    > jakkolwiek sa ludzie w bankach, u acquirer'ow ktorzy monitoruja
    > transakcje
    > sa tez do tego odpowiednie narzedzia, aby zapobiegac fraud'om,
    > wtedy potrafia
    > zadzwonic i zapytac czy pan/pani usiluje wlasnie dokonac takiej
    > transakcji.

    A tak, mialem to wielokrotnie, choc raczej w formie 5 minut po
    transakcji, szczegolnie jak byla nowa karta. Raz, czasem 2 razy, a
    potem sie juz banki przyzwyczajaja do wysokich kwot transakcji i
    przestaja niepokoic.

    > a jak w ciagu godziny np jest 10 transakcji pod rzad z tego
    > samego card
    > acceptor terminal id na kwote 98pln np. no to juz wiadomo o co
    > chodzi nie ? ;)

    Ale nie jest to regula. Raz dla celow testowych wykonalem pod rzad
    6 transakcji w tym samym posie, w ciagu okolo 5 minut. Zrobilbym
    wiecej, ale juz sie ludzie zaczynali dziwnie patrzec... :-) Zero
    reakcji banku.

    > ja mam m.in gold amexa, nie widze wiekszej roznicy w samym
    > dzialaniu
    > od jakiejs visa silver.tylko specyfika danej organizacji.troche
    > inaczej
    > sie rozliczaja. i tyle.

    Ale masz jednoczesnie zielonego ? Bo mnie chodzi o to, ze ten
    "status zoltosci" niczego nie zmienia w rozwazanym temacie.
    Podobnie zolta visa czy zwykla visa, zolty MC czy zwykly tez zero
    roznic. Natomiast upieram sie, ze przy amexie, czy to zielonym czy
    to zoltym, czesciej sie trafia niezerowy f-l, no chyba ze jednak
    jestem Wybrańcem.

    > z ciekawych kart w pkobp pojawila sie visa infinite
    > Polska jest 5-tym krajem UE ktora ja wydaje
    > co ciekawe podobno nie wystarczy zarabiac mase szmalu aby ja
    > dostac ;)

    No i ja masy to nie zarabiam, czyli jesli to jest warunek
    konieczny ale niewystarczajacy, to... :-))) Ale nie sadze aby byl
    konieczny.

    > annual fee jedne 700 PLN :) ale za to oprocentowanie 16%

    Cene bym moze i z bolem przezyl, bo zapewne jest spora wartosc
    dodana do tej karty, oprocentowanie mnie nie kreci, bo mam tansze
    zrodla.

    > a minimalny limit to marne 100000.00 PLN hehe
    > aplikujesz ? ;)

    Hehehe, jesli maja oferte przeniesienia i zsumowania limitow
    minimum 7 kart, to aplikuje. Choc efekty tego aplikowania to
    zapewne znam... :-))))))

    > no wlasnie praktycznie byle czym :)
    > statystyki sa jednak bezlitosne.
    > ok 80% oszustw bankowych jest wykonywanych przez pracownikow
    > lub przy ich udziale :(
    >
    > i to jest dopiero smutne.

    Coz robic - taki rok. :-) Od tego wymyslili ubezpieczenia, zeby
    sie klient uczciwoscia innych mniej musial martwic (jak to dziala
    w praktyce to juz tez inna sprawa).

    marekz