  • 21. Data: 2004-12-09 17:16:39
    Temat: Re: karta kredytowa a bezpieczenstwo
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-12-09 18:01, kiedy pix napisał(a) co
    następuje:

> [...]
    > środki przelewam bezpośrednio przed płatnością, a przez pozostały
    > czas stan konta jest bliski zera więc nie mam się o co martwić i mam
    > święty spokój bo nikt mi nie gwizdnie więcej niz te kilka zł.
    >
    > Tymczasem dla kredytówki wyzerowanie konta nic nie da, bo jak wiadomo
    > w razie braku środków zostanie zaciągnięty _kredyt_.
    > Efekt jest taki, że przez cały czas trzeba trzymac rękę na pulsie i
    > sprawdzać
    > konto. A ja mając wiele innych rzeczy na głowie nie mam najmniejszej
    > ochoty bez przerwy zajmować się bankami i pilnowaniem rachunków.

    Może nie błędy w rozumowaniu, ale chyba bardzo się nasze stanowisko
    różni. Być może decyduje o tym punkt piąty (poniżej). A zatem...
    Po pierwsze, piszesz o karcie specjalnie przeznaczonej do płacenia w
    sieci, a nie o płatniczej w ogólności. Nieistotne czy karta jest do tego
    powołana z natury, czy też Ty sam sterujesz stanem konta. Też uważam, że
    do transakcji sieciowych ona jest najbezpieczniejsza, więc sporu nie ma.
    Po drugie, nie można "wyzerować" konta karty kredytowej, bo takowe nie
    istnieje (przynajmniej, żadna ze znanych mi *polskich* kk na to nie
    pozwala).
    Po trzecie, wspominana ustawa określa zasady odpowiedzialności
    użytkownika karty. Ujmując rzecz w skrócie - użycie jej przez osobę
    niepowołaną niekoniecznie obciąża użytkownika.
    Po czwarte, karty można doubezpieczyć.
    Po piąte, wiele zależy od miesięcznych wydatków.
    Po szóste, niektóre banki wysyłają esemesy w przypadku zmiany salda.
    Po siódme, w przypadku niektórych kard możliwe jest blokowanie
    wybranych sposobów jej używania. Można też wprowadzać limity transakcyjne.
    Po ostatnie: to były tylko przykłady. Karty są różne i czynienie
    nadmiernych uogólnień prowadzi na manowce.

    --
    * Jak rzekł pewien klasyk: *
    */|\* "If you're so smart, why aren't you rich?" */|\*

  • 22. Data: 2004-12-09 18:54:49
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Thu, 9 Dec 2004 18:01:41 +0100, "pix" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    >konto. A ja mając wiele innych rzeczy na głowie nie mam najmniejszej
    >ochoty bez przerwy zajmować się bankami i pilnowaniem rachunków.

    KK wydajesz pieniadze banku i to na banku spoczywa ciezar udowodnienia, w
    przypadku gdy zglosisz oszustwo dokonane z uzyciem Twojej karty, ze to jest
    lub nie jest oszustwo, w przypadku kart debetowych jest odwrotnie, wydajesz
    swoje pieniedze i to Ty musisz udowodnic bankowi, ze nie jestes wielbladem, ze
    Ciebie oszukano, a nie ze Ty oszukujesz. Zatem KK jest lepsza, chociaz przy
    limicie odpowiedzialnosci 150 EUR moze to nie ma teraz az tak duzego
    znaczenia. Ten limit odpowiedzialnosci klienta jest calkiem duzy, w niektorych
    krajach zachodnich jest kilkakrotnie mniejszy. W UK bodajze od 20 do 45 GBP
    chyba w zaleznosci od banku?

  • 23. Data: 2004-12-09 19:17:35
    Temat: [OT]Re: karta kredytowa a bezpieczenstwo
    Od: maHo <m...@p...net>

    andy_k wrote:
    [ciach]
    > limicie odpowiedzialnosci 150 EUR moze to nie ma teraz az tak duzego
    > znaczenia. Ten limit odpowiedzialnosci klienta jest calkiem duzy, w niektorych

    właśnie, jak to jest z tym limitem. czy jeżeli ktoś mnie oskubie na 160
    EUR to zareklamuję tylko 10EUR? czy też mogę zareklamować całe 160EUR
    ale jeżeli to by było 140EUR to wtedy moja strata?

    pozdrav

    maHo

  • 24. Data: 2004-12-09 20:05:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Może nie błędy w rozumowaniu, ale chyba bardzo się nasze stanowisko
    > różni. Być może decyduje o tym punkt piąty (poniżej). A zatem...

    Nie będę punktom zaprzeczał, bo faktycznie cały problem sprowadza się
    raczej do indywidualnej filozofii tudzież ilości czasu jaką skłonni
    jesteśmy
    poświęcić na zabawę z KK. IMHO "skórka nie jest warta wyprawki"

    Pix

  • 25. Data: 2004-12-09 20:11:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

[...]

    O, coś się nie cytuje jak należy :-(
    To co piszesz nie zmienia jednak faktu, że aby złożyć reklamację należy
    pilnie śledzić zdarzenia na karcie. A dodatkowo dochodzi jeszcze
    pilnowanie
    spłaty kredytu. Póki co szkoda mi czasu na takie pieprzenie i wszystkie
    oferty
    KK lądują u mnie w koszu równo jak leci :-)

    Pix

  • 26. Data: 2004-12-09 20:21:23
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czas stan konta jest bliski zera więc nie mam się o co martwić i mam
    > święty spokój bo nikt mi nie gwizdnie więcej niz te kilka zł.

    i tak rodza sie mity i .. głupoty
    najwyrazniej kolega czytuje to forum w ramach jednorazowej w roku przerwy na
    kawe, bo inaczej wiedzialby, ze w takich niespodziewanych razach na takim
    entelygo - powstaje debet i to czasem zwany debetem niedozwolonym, to samo
    tyczy sie kart wirtualnych, w takim mabanku np - potrafia obciazyc ekonto
    (tymze niedozwolonym debetem oczywizda)

    zadana sztuka pieprzyc bez sensu, jesli nie zna sie szczegolow, boje sie
    wiec nie mam, zasilam tylko tyle co wiem itp brednie, oczywiscie, ze jak
    sie ktos lęka - to leży w łozu śmierci zaraz po urodzeniu i juz z niego nie
    wychodzi - jego sprawa, ale zeby propagowac te brednie ?
    a sprawa uzytkownika kk jest sprawdzic wyciag otrzymany na pismie - oraz
    prawo do reklamacji platnosci - jesli jej nie zrealizowal (poza tym, ze sa
    zlodziejskie odpowiedzi z bankow - to istnieja jeszcze sady - w cos trza
    wierzyc), akuratnie zadna roznica w tym wzgledzie miedzy wzmiankowana kk a
    debetową entelygo
    ps
    tak - styl odpowiedzi jak zwykle u mnie jest tendencyjnie prowokacyjny

  • 27. Data: 2004-12-09 20:24:57
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Krzysiek Nowak" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Odwortnie, to Ty jestes "odpowiedzialna" do 150 euro, w mysle jakiejs
    > ostatniej ustawy.

    no wlasnie - skad sie wziela ta dzika odwrotnosc sytuacji prawnej ?
    bo jest tak jak pisze Krzysztof

  • 28. Data: 2004-12-09 20:27:21
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    > KK lądują u mnie w koszu równo jak leci :-)

    więc starasz się o nie - składasz masę papierków po to by ją uzyskać ... a
    potem pieprzyć takie farmazony ?

  • 29. Data: 2004-12-09 20:31:35
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > więc starasz się o nie - składasz masę papierków po to by ją uzyskać ...
    > potem pieprzyć takie farmazony ?

    O nic się nie staram - od czasu do czasu bank przysyła mi
    po prostu swoje jakieś super-hiper oferty, które ja z miejsca
    wyrzucam do koszta. Ot i wszystko.

    Pix

  • 30. Data: 2004-12-09 20:33:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > ps
    > tak - styl odpowiedzi jak zwykle u mnie jest tendencyjnie prowokacyjny

    w związku z czym nie doczeka się repliki z mojej strony...