  • 1. Data: 2004-11-18 21:43:44
    Temat: karta kredytowa
    Od: "Krzysiek" <a...@o...pl>

    Wytlumaczcie mi to lopatologicznie bo nie rozumiem.
    Mam karte w lukasie od 1.11.04. Bezplatny kredyt = 51 dni, czyli gdy kupie
    cos 1 listopada i przelewajac na rachunek karty ta kwote 21 grudnia nie
    zaplace zadnych odsetek. Czym jest wiec ta splata minimalna ? Dostalem
    wyciag ze do 9 grudnia musze zaplacic 30 zł (od sumy zadluzenia 237 zł) - to
    gdzie jest ten kredyt 51 dni ?

  • 2. Data: 2004-11-18 21:51:26
    Temat: Re: karta kredytowa
    Od: "PrzemB" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    | Wytlumaczcie mi to lopatologicznie bo nie rozumiem.
    | Mam karte w lukasie od 1.11.04. Bezplatny kredyt = 51 dni, czyli gdy kupie

    Nie "=" ale "<=" (masz kredyt do 51 dni)

> [...]
    | zaplace zadnych odsetek. Czym jest wiec ta splata minimalna ? Dostalem
    | wyciag ze do 9 grudnia musze zaplacic 30 zł (od sumy zadluzenia 237 zł) -

    51 dni to jest okres od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego do momentu
    daty spłaty minimalnej.
    Jeśli kupisz coś w połowie okresu rozliczeniowego, to oczywiście masz juz 15
    dni mniej.
    Tak to działa.

    Pozdr
    PrzemB

  • 3. Data: 2004-11-18 22:02:35
    Od: "Krzysiek" <a...@o...pl>

> [...]
    > daty spłaty minimalnej.
    > Jeśli kupisz coś w połowie okresu rozliczeniowego, to oczywiście masz juz

    Czyli jezeli nie chce placic zadnych odsetek, to musze splacac tylko raz w
    miesiacu kwote minimalna, czy musze jeszcze na cos uwazać ?

  • 4. Data: 2004-11-18 22:04:24
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 18 Nov 2004 23:02:35 +0100, "Krzysiek" <a...@o...pl> wrote:

    >Czyli jezeli nie chce placic zadnych odsetek, to musze splacac tylko raz w
    >miesiacu kwote minimalna, czy musze jeszcze na cos uwazać ?

    musisz splacac CALA kwote zadluzenia podana na wyciagu.

    G.

  • 5. Data: 2004-11-18 22:05:50
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2004 22:43:44 +0100,
    osoba podpisana: Krzysiek <a...@o...pl>
    napisała:
> [...]
    > wyciag ze do 9 grudnia musze zaplacic 30 zł (od sumy zadluzenia 237 zł) - to

    Po kolei:
    Jak spłacisz _Wszystko_ z wyciągu w odpowieddnim czasie, to nie zapłacisz
    odsetek.
    Kwota minimalne jest to kwota której spłacenie jest _niezbędne_, zeby
    bank nie naliczył Ci kary, nie uruchomił windykacji etc.

    W Twoim przypadku:
    1) jeśli w do 9 grudnia wpłacisz mniej niż 30 PLN -> ryzykujesz karę lub
    karne odsetki lub windykację [1]
    2) jeśli 3-<=kwota wpłaty<= całość zadłużenia z wyciągu, to bank nic Ci
    nie zrobi tylko naliczy (wysokie) odsetki
    3) jeśli kwota wpłaty >= całość zadłużenia bank nie naliczy CI odsetek

    KJ

    Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.
    -- Thomas Jefferson

  • 6. Data: 2004-11-18 22:21:25
    Od: Ataman <p...@p...com>

    Piotr Gralak napisał(a):

    > musisz splacac CALA kwote zadluzenia podana na wyciagu.
    >
    > G.

    Ja to ostatnio przerabiałem "na żywym organiźmie", czyli na sobie- i tak:
    1.sprawdź, kiedy dokładnie masz koniec okresu rozliczeniowego, ja mam
    np. każdego 14 dnia miesiąca i na tym będę opierał wylicznia
    2.każdego 14 bank podsumowuje miesiąc i wtedy masz 24 dni na spłacenie
    długu bez odsetek, po tym terminie naliczają OD POCZĄTKU powstania
    zadłużenia odsetki
    3.Wiadomo zatem, dlaczego piszą w ofercie "do 54 dni nieoprocentowanego
    kredytu", bo:
    a)jak kupisz coś na kartę 1 dnia nowego okresu rozliczeniowego, to masz
    miesiąc (30 dni) do następnego+24 na spłatę już w nowym, co daje razem
    54, ALE:
    b)jak kupisz np. w moim przypadku 13 dnia miesiąca, czyli dzień przed
    końcem, to masz już tylko 25 dni...
    Wnioski- trzeba, jak zwykle, cytać między wierszami :))) Na początku też
    myślałem, że jak coś kupię, to zawsze mam od daty zakupu spoko na 54
    dni...Natomiast ze spłatą minimalną jest tak, że gdybyś NIE CHCIAŁ
    spłacić przed terminem upływu zerowego oprocentowania zaciągniętego
    długu, to muszisz do upływie tej daty wpłacić minimum 5 %- to tyle.

    -
    Ataman.
    www.konsola.net

  • 7. Data: 2004-11-18 22:25:12
    Od: "Krzysiek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie zrobi tylko naliczy (wysokie) odsetki
    > 3) jeśli kwota wpłaty >= całość zadłużenia bank nie naliczy CI odsetek

    Rozumiem. Dzieki. Jeszcze jedno pytanie. Wyciag wygenerowal sie dzisiaj i
    splata jest 9 grudnia. Czy nastepny wyciag bedzie za miesiac, czy za 51 dni
    ?

  • 8. Data: 2004-11-18 22:31:01
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2004 23:25:12 +0100,
    napisała:

    > Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    [..]
    > Rozumiem. Dzieki. Jeszcze jedno pytanie. Wyciag wygenerowal sie dzisiaj i
    > splata jest 9 grudnia. Czy nastepny wyciag bedzie za miesiac, czy za 51 dni
    > ?
    Wyciag będzie sie generował co miesiąc. Jeśli wygenerował się dziś to
    następny wygeneruje się (+-) 18 grudnia. I od daty generacji masz 21
    dni na spłatę, czyli (+-) 9 następnego miesiąca.

    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 9. Data: 2004-11-18 22:32:17
    Od: Jacek Ostrowski <j...@h...pl>

    Krzysiek napisał(a):
> [...]
    > splata jest 9 grudnia. Czy nastepny wyciag bedzie za miesiac, czy za 51 dni

    Wyciągi są wystawiane co miesiąc. Obejmują operacje zaksięgowane w okres
    ie od dnia n w miesiącu poprzednim do dnia n - 1 w bieżącym (n jest stałe).

    Pozdrawiam

    J.

  • 10. Data: 2004-11-19 10:22:17
    Od: "XxX" <b...@a...email>

> [...]
    > ALE:
    > b)jak kupisz np. w moim przypadku 13 dnia miesiąca, czyli dzień przed

    nie KUPISZ a ZAKSIEGUJA operacje kartowa

    Pozatym nalezy zwrocic uwage na dni wolne od pracy, bo jesli 14 wypada w
    sobote, to okres rozliczeniowy zakonczy sie 17 i wtedy tez zostanie
    wygenerowany wyciag

    Natomiast ze spłatą minimalną jest tak, że gdybyś NIE CHCIAŁ
    > spłacić przed terminem upływu zerowego oprocentowania zaciągniętego długu,
    > to muszisz do upływie tej daty wpłacić minimum 5 %- to tyle.

    minimum 5%, ale nie mniej niz 30zl

    oczywiscie w zaleznosci od banku, ale mam wrazenie ze w tym konkretnym
    przypadku chodzi o mBank