    From: Ataman <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta kredytowa
    Date: Thu, 18 Nov 2004 23:21:25 +0100

    Piotr Gralak napisał(a):

    > musisz splacac CALA kwote zadluzenia podana na wyciagu.
    >
    > G.

    Ja to ostatnio przerabiałem "na żywym organiźmie", czyli na sobie- i tak:
    1.sprawdź, kiedy dokładnie masz koniec okresu rozliczeniowego, ja mam
    np. każdego 14 dnia miesiąca i na tym będę opierał wylicznia
    2.każdego 14 bank podsumowuje miesiąc i wtedy masz 24 dni na spłacenie
    długu bez odsetek, po tym terminie naliczają OD POCZĄTKU powstania
    zadłużenia odsetki
    3.Wiadomo zatem, dlaczego piszą w ofercie "do 54 dni nieoprocentowanego
    kredytu", bo:
    a)jak kupisz coś na kartę 1 dnia nowego okresu rozliczeniowego, to masz
    miesiąc (30 dni) do następnego+24 na spłatę już w nowym, co daje razem
    54, ALE:
    b)jak kupisz np. w moim przypadku 13 dnia miesiąca, czyli dzień przed
    końcem, to masz już tylko 25 dni...
    Wnioski- trzeba, jak zwykle, cytać między wierszami :))) Na początku też
    myślałem, że jak coś kupię, to zawsze mam od daty zakupu spoko na 54
    dni...Natomiast ze spłatą minimalną jest tak, że gdybyś NIE CHCIAŁ
    spłacić przed terminem upływu zerowego oprocentowania zaciągniętego
    długu, to muszisz do upływie tej daty wpłacić minimum 5 %- to tyle.

    -
    Ataman.
    www.konsola.net