  • 1. Data: 2005-08-24 19:57:40
    Temat: karta do platnosci w internecie (sklepy polskie i zagraniczne)
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    Witam,

    szukam karty do platnosci w inecie - glownie za granica (amazon,
    google adwords, inne sklepy) ale rowniez polskie sklepy.
    mam 3 kryteria:
    - musi dzialac,
    - niski koszt,
    - "od reki" bo potrzebuje jej na dniach.

    jak na razie najtaniej co znalazlem to trzeba sobie zalozyc konto w
    inteligo i wtedy mozna placic w inecie ich karta VE.
    Kilka pytan:

    1. czy VE z inteligo zawsze dziala w sklepach zagranicznych - sklepy
    maja opcje visa, ale czesto nie maja opcji VE - co wtedy? dziala?

    2. rozumiem ze koszt karty i konto inteligo wynosi 0 pln (jak zamroze
    sobie tam powyzej 100 pln) ?

    3. jakie sa minusy podanego przeze mnie rozwiazania?

    4. jaki jest czas zakladania konta inteligo i otrzymania karty, jak
    podjade do oddzialu pkobp i u nich zaloze konto inteligo?

    A moze sa inne rozwiazania mojego problemu, o ktorych nie wiem?
    karty prepaid, ktorymi mozna placic bezproblemowo w zagranicznych
    sklepach?

    zastanawialem sie nad eKarta mbanku, ale podobno w czesci sklepow nie
    dziala i zdazaja sie z nia problemy.

    pozdrawiam,
    Cyb z cudzego konta.

  • 2. Data: 2005-08-24 20:18:07
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MadziaMa napisał(a):

    > 1. czy VE z inteligo zawsze dziala w sklepach zagranicznych - sklepy
    > maja opcje visa, ale czesto nie maja opcji VE - co wtedy? dziala?

    Przewaznie dziala (podajesz ja jako VISA).

    > 2. rozumiem ze koszt karty i konto inteligo wynosi 0 pln (jak zamroze
    > sobie tam powyzej 100 pln) ?

    Koszt karty to 0.99 zl. Koszt prowadzenia konta moze byc = 0zl.

    > 3. jakie sa minusy podanego przeze mnie rozwiazania?

    Nie zawsze moze dzialac (ale i normalna VISA tez nie zawsze chce dzialac).

    > 4. jaki jest czas zakladania konta inteligo i otrzymania karty, jak
    > podjade do oddzialu pkobp i u nich zaloze konto inteligo?

    Ja wyslalem wniosek z netu w piatek, a konto i karte mialem za 6 dni w
    czwartek.

    > A moze sa inne rozwiazania mojego problemu, o ktorych nie wiem?
    > karty prepaid, ktorymi mozna placic bezproblemowo w zagranicznych
    > sklepach?

    Polecam poczytac archiwum bo bylo o tym juz KILKADZIESIAT razy.

    > zastanawialem sie nad eKarta mbanku, ale podobno w czesci sklepow nie
    > dziala i zdazaja sie z nia problemy.

    Ja ich nie mialem jak jeszcze uzywalem tego wynalazku.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-08-24 20:24:09
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    Uzytkownik "MadziaMa" <madziama@niespamuj_buziaczek.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > 1. czy VE z inteligo zawsze dziala w sklepach zagranicznych - sklepy
    > maja opcje visa, ale czesto nie maja opcji VE - co wtedy? dziala?

    Jezeli jest tylko oznaczenia Visa, mozna placic równiez VE.

    > 2. rozumiem ze koszt karty i konto inteligo wynosi 0 pln (jak zamroze
    > sobie tam powyzej 100 pln) ?

    Tak jak napisales z ta róznica, ze koszt 0,99zl.

    > 3. jakie sa minusy podanego przeze mnie rozwiazania?

    Niskie zabezpieczenie takiej platnosci.

    > 4. jaki jest czas zakladania konta inteligo i otrzymania karty, jak
    > podjade do oddzialu pkobp i u nich zaloze konto inteligo?

    Zalozenie przez internet okolo 10dni. W placówce nie wiem, pewnie konto od
    reki, ale nie wiadomo ile karta idzie.

    > A moze sa inne rozwiazania mojego problemu, o ktorych nie wiem?
    > karty prepaid, ktorymi mozna placic bezproblemowo w zagranicznych
    > sklepach?

    Masz jeszcze mozliwosc netkarty z MultiBanku.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2005-08-24 20:26:04
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemek napisał(a):

    > Zalozenie przez internet okolo 10dni. W placówce nie wiem, pewnie konto od
    > reki, ale nie wiadomo ile karta idzie.

    W placowce PKO BP mozna tylko zlozyc wniosek, miast go wysylac z neta.
    Jest to zerowy przyrost szybkosci, jako ze do mnie oddzwonili nastepnego
    dnia od wyslania wniosku z neta.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-08-24 20:29:03
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    > W placowce PKO BP mozna tylko zlozyc wniosek, miast go wysylac z neta.
    > Jest to zerowy przyrost szybkosci, jako ze do mnie oddzwonili nastepnego
    > dnia od wyslania wniosku z neta.

    No jasne. Oddzwanianie następuje nawet tego samego dnia. Też tak myślałem,
    że żadne przyspieszenie, bo karty od ręki nie dostaniesz :)

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 6. Data: 2005-08-24 20:36:28
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Niskie zabezpieczenie takiej platnosci.

    Uzasadnij prosze.

    Pzdr.
    Lack

  • 7. Data: 2005-08-24 20:38:50
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Wed, 24 Aug 2005 22:18:07 +0200, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    >Koszt karty to 0.99 zl. Koszt prowadzenia konta moze byc = 0zl.
    fakt, zle spojrzalem na toip (wydanie karty 0pln, ale meisieczny koszy
    to juz 0,99pln)

    >Nie zawsze moze dzialac (ale i normalna VISA tez nie zawsze chce dzialac).
    wazne czy to wg zasady:
    "w tym sklepie wogole nie przyjmiemy tej karty"
    czy tez
    "nie przyjmiemy tej karty dzis" - ale przyjma ja jutro

    >Polecam poczytac archiwum bo bylo o tym juz KILKADZIESIAT razy.
    przejrzalem archiwum, wniosek jest ze karta doladowywalna BZWBK, ale
    jak spojrzalem sie na toip to brakuje mi tam tylko 1 pozycji:
    "cvreqavrpvr przy bankomacie - 10 pln"
    koszt wydania niby niski: 15pln za karte wazna 2 lata, ale glupie
    sprawdzenie stanu konta w bankomacie to 2 pln, nie ma dostepu przez
    internet.

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 8. Data: 2005-08-24 20:43:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MadziaMa napisał(a):

    > wazne czy to wg zasady:
    > "w tym sklepie wogole nie przyjmiemy tej karty"
    > czy tez
    > "nie przyjmiemy tej karty dzis" - ale przyjma ja jutro

    Ja VE Inteligo placilem ze dwa razy. Raz nie chciala mi przejsc VC
    Multibanku (KK), a VE Inteligo przeszla bez problemu.

    eKarta nie chciala mi przejsc przez caly czas jej posiadania tylko w
    jednym sklepie.

    Nie ma tu reguly, bo nie dzialac moze zarowno zwykla VISA jak i "tylko"
    VE. Najlepiej miec pare kart - jak nie dziala jedna to uzywamy innej.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-08-24 20:53:01
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Wed, 24 Aug 2005 22:43:00 +0200, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    >Nie ma tu reguly, bo nie dzialac moze zarowno zwykla VISA jak i "tylko"
    >VE. Najlepiej miec pare kart - jak nie dziala jedna to uzywamy innej.

    no to mam bol, bo na razie bede mial platnosci w google adsense, a
    dopiero pozniej ew. bede placil w innych sklepach.
    do 1 celu nie oplaca sie zkaladac 2 kart ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 10. Data: 2005-08-24 20:55:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MadziaMa napisał(a):

    > no to mam bol, bo na razie bede mial platnosci w google adsense, a
    > dopiero pozniej ew. bede placil w innych sklepach.
    > do 1 celu nie oplaca sie zkaladac 2 kart ;-)

    Ja mam KK ogolnie do placenia, a VE Inteligo do tego, ze zawsze ja mam
    przy sobie bo bankomaty PKO BP sa wszedzie (nawet w zabitych dechami
    miejscach). Kosztuje mnie takie cos, az 0.99/miesiac (co prawda ta KK
    kosztuje mnie ostatnio sporo nerwow ale o tym juz pisalem).

    Ogolnie takie "kombo" jest niezle do zycia, a nie tylko do zakupow w
    necie :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos