eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiUwaga Inteligowcy › Re: jestem za - a nawet przeciw ;-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.p
    l!niusy.onet.pl
    From: e...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jestem za - a nawet przeciw ;-)
    Date: 14 Mar 2003 15:18:32 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 43
    Message-ID: <1...@n...onet.pl>
    References: <b4sfdt$qrq$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1047651512 8960 192.168.240.245 (14 Mar 2003 14:18:32 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 14 Mar 2003 14:18:32 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.136.36.100, 213.180.130.12
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:231646
    [ ukryj nagłówki ]

    > Jak tak sie boisz, to wystarczy ze po rozmowie z konsultantem dokonasz
    > jakiejkolwiek operacji wymagajace kodu w intennecie, SMSem lub WAPowo.
    > System zawsze pyta o kolejny kod, wiec jesli konsultant kodu nie

    No wlasne. System pyta zawsze o kolejny kod... A jesli nie zawsze?
    A moze ja sobie tylko tak teoretyzuje?

    Pomysl zabezpieczenia jest swietny - pod warunkiem ze sie te mozliwosc
    przewidzi. Niestety przez dwa lata na to nie wpadlem. No i nie wiem czy chce.
    Wolalbym zeby system bezpieczenstwa byl szczelny sam z siebie, a nie zebym
    musial poswiecac czas i uszczelniac go na sile

    > Pracownik w banku moze zrobic bardzo wiele roznych rzeczy i jesli

    Zgadza sie. Daltego ciezar bezpieczenstwa spoczywa na systemie (informatyka +
    procedury) - nie nalezy tworzyc okazji. Jest ponadto pewna roznica miedzy
    bankiem marmurowym, a wirtualnym. W tym pierwszym zasadniczo do kazdej operacji
    wymagany jest papierowy dokument. Falszerstwo jest wiec znacznie latwiejsze do
    wykrycia i udowodnienia.

    > swojemu bankowi nie ufasz, to idz do innego.

    Co tez zrobilem. A cala dysusja, przypomne, wyszla wlasnie od tego, czy
    Inteligo daje powody do zaufania swoim klientom - poczynajac od spraw
    najdrobniejszych (jak, w tym wypadku, ukrywanie niekorzystnych zmian w tabeli
    prowizji)

    > Jesli zadnemu snie ufasz, trzymaj pieniadze pod materacem. Twoj wybor.

    Tak sie sklada, ze mam z bankami kontakty zawodowe i ocenic cokolwiek potrafie

    > A co do takich samych kart kodowych to nie wiedze problemu.

    Chyba nie tyle nie widzisz, co nie zrozumiales. Podstawowy problem to ten, ze
    przypadek z podwojna karta dowodzi znow (delikatnie mowiac) wadliwosci procedur
    i bezpieczenstwa przechowywania kodow w samym banku (nazywa sie to-to ryzyko
    operacyjne i jest nieslusznie czesto lekcewazone)

    Pozdr.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1