eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiUwaga Inteligowcy › Re: jestem za - a nawet przeciw ;-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
    .pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Bartol Partol <b...@p...c>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jestem za - a nawet przeciw ;-)
    Date: Fri, 14 Mar 2003 12:48:43 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <b4sfdt$qrq$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <b4rtbn$bsn$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: vip.server.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1047642365 27514 212.244.187.3 (14 Mar 2003 11:46:05
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Mar 2003 11:46:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.3b) Gecko/20030210
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <1...@n...onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:231596
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik e...@p...onet.pl napisał:

    > dzieki, pamietalem sprawe, ale nie pamietalem juz szczegolow.
    > twoj przypadek jest calkiem horrendalny. proponuje rozwazyc, niech bedzie
    > hipotetycznie "lagodniejsze" naruszenie bezpieczenstwa: kod podajesz sam, z
    > wlasnej woli w rozmowie z konsultantem przy wykonywaniu jakiejs operacji
    > (niekoniecznie przelewu, moze byc zmiana adresu, czy cokolwiek). tylko ze on
    > tej operacji nie wykonuje (tak po prostu - w wypadku przelewu latwo by sie bylo
    > zorientowac, ale przy innych operacjach?), badz tez wykonuje, tyle ze wcale nie
    > potrzeba do tego kodu (o czym nie wiesz - konsultant zadal, twierdzac ze
    > trzeba). po czym przekazuje (dla wlasnego bezpieczenstwa) ten kod osobie
    > trzeciej, ktora (najlepiej nie od razu) uzywa go sobie np. do wyczyszczenia

    Jak tak sie boisz, to wystarczy ze po rozmowie z konsultantem dokonasz
    jakiejkolwiek operacji wymagajace kodu w intennecie, SMSem lub WAPowo.
    System zawsze pyta o kolejny kod, wiec jesli konsultant kodu nie
    wykorzystal, mozesz mu to udowodnic. Fakt odlozenia kodu na pozniej nie
    ma zadnego znaczenia, bo szybko stanie sie nieaktualny (jesli dokonasz
    jakiejs kodowej transakcji).

    Pracownik w banku moze zrobic bardzo wiele roznych rzeczy i jesli
    swojemu bankowi nie ufasz, to idz do innego. Jesli zadnemu snie ufasz,
    trzymaj pieniadze pod materacem. Twoj wybor.

    A co do takich samych kart kodowych to nie wiedze problemu. Zeby cos
    zlego zrobic, ktos musialby wiedziec, ze masz taka sama karte jak
    wczesniej i do tego znac wszystkie kody z "poprzedniej". To chyba
    wykluczaja stosowne zabezpieczenia. Nie wierze, ze konsultant zna numer
    Twojej karty kodowej i ma dostep do wprowadzanych przez Ciebie kodow
    (poza tymi, ktore sam mu podasz).

    Bartol

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1