  • 1. Data: 2002-06-28 17:56:11
    Temat: jesli nie chcialem znac salda...
    Od: "zbyhó" <j...@p...fm>

    dzis walczylem z bankomatem bzwbk
    wkladam karte i wklepuje pin i MOMENTALNIE nakomat drukuje "dostepne
    srodki/saldo"
    jestem zdziwiony, ale wkladam karte ponownie, wklepuje pin, i znowu bez
    ulamka sekundy zwloki bankomat drukuje stan "dostepne srodki"

    mysle i patrze - wcisnienty byl/zablokowal sie klawisz kolo ekranu...

    i co teraz? monitowac w odziale? bo za te wydruki idiotyczne beda oplaty, a
    ja tego nie chcialem...
    zwroca? ma to sens?
    jest to tym bardziej idiotyczne, ze jak chce sie poznac stan srodkow to
    wystarczy 10 pln wyplacic i pod wyplata bankomat drukuje pozostale srodki za
    darmo

    czy mam prawo oczekiwac zwrotu pobranych srodkow za wydruk niechcianego
    salda???

    dzieki
    zbyszko janke

  • 2. Data: 2002-06-29 11:50:51
    Temat: Re: jesli nie chcialem znac salda...
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jun 28, 2002 at 07:56:11PM +0200, =?ISO-8859-2?Q? zbyh=F3 ?= wrote:

    > czy mam prawo oczekiwac zwrotu pobranych srodkow za wydruk niechcianego
    > salda???

    Jestes pewien ze nie potwierdzales pinu jakims klawiszem? Ktos
    ostatnio narzekal ze pod tym przyciskiem, po wpisaniu pinu pojawia
    sie prosba o wydruk salda.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-06-29 12:00:58
    Od: "Jaroslaw Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Jestes pewien ze nie potwierdzales pinu jakims klawiszem? Ktos
    > ostatnio narzekal ze pod tym przyciskiem, po wpisaniu pinu pojawia
    > sie prosba o wydruk salda.

    Dokladnie tak jest - po wklepaniu PINu nie trzeba go potwierdzac. Jesli
    potwierdzisz to przeskoczy Ci do wydruku salda - no ale wtedy musialbyc
    jeszcze raz klepnac 'tak'

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-06-29 18:35:10
    Od: "zbyhó" <j...@p...fm>

    nie, kurde, jestem pewien

    > Dokladnie tak jest - po wklepaniu PINu nie trzeba go potwierdzac. Jesli
    > potwierdzisz to przeskoczy Ci do wydruku salda - no ale wtedy musialbyc
    > jeszcze raz klepnac 'tak'

    jest tak jak pisze Jarek - w bankomatach bzwbk (w tym wypadku byl to
    siemens-nixdorf, ale to bez znacznia chyba) jest oprogramowanie ze po
    wklepaniu 4 cyfr pinu maszyna sama zatwierdza i sprawdza zgodnosc bez
    "enterowania" osobnym nacisnieciem innego klawisza

    wiec poradzcie prosze - isc w pon rano do oddzialu? czy ma proszenie o nie
    naliczanie 1 zl od niechcianej transakcji?

    na moja niekorzysc przemawia fakt ze bankomat sam w sobie nie byl
    uszkodzony, jeno sie klawisz zacial, byl na "on", zwieral caly czas

    natomiast na moja korzysc przemawia fakt ze mam rora w bezecie juz dlugo,
    jestem powaznym i rozwaznym uzytkowniekiem konta i ATMow, znaja mnie w
    oddziale i wiedza ze wyplacilbym dyche coby poznac saldo za darmo, bez
    kretynskiej oplaty (kretynskiej bo wlasnie w polaczeniu z wyciagnieciem
    forsy jest ona za darmo!)

    odpiszcie prosze co robic

  • 5. Data: 2002-06-29 18:49:17
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    > nie, kurde, jestem pewien

    OK.

    > jest tak jak pisze Jarek - w bankomatach bzwbk (w tym wypadku byl to

    Ja nie twierdze ze jest inaczej ;-)

    > siemens-nixdorf, ale to bez znacznia chyba) jest oprogramowanie ze po
    > wklepaniu 4 cyfr pinu maszyna sama zatwierdza i sprawdza zgodnosc bez
    > "enterowania" osobnym nacisnieciem innego klawisza

    Przeciez to napisalem ;-)

    > wiec poradzcie prosze - isc w pon rano do oddzialu? czy ma proszenie o nie
    > naliczanie 1 zl od niechcianej transakcji?

    IMO, tak.

    Zaciety klawisz nie powinien wplywac, choc nie daje glowy za bzwbk ;-)

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-06-29 19:26:41
    Od: "zbyhó" <j...@p...fm>

    nie

    ^^^^^
    slowo "sens" zjadlo mi gdzie podkreslenie ;(

    > IMO, tak.
    > Zaciety klawisz nie powinien wplywac, choc nie daje glowy za bzwbk ;-)

    dzieki, tylko teraz sam sie z siebie smieje, co powiem w oddziale: "Prosze
    Pani bo mi sie guzik zablokowal w polozeniu!"

    :-)))

  • 7. Data: 2002-06-30 07:44:15
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    zbyhó <j...@p...fm> wrote:

> [...]
    > za darmo, bez kretynskiej oplaty (kretynskiej bo wlasnie w polaczeniu
    > z wyciagnieciem forsy jest ona za darmo!)

    Fakt Twojego stazu w BZWBK nie bedzie raczej mial znaczenia na poziomie
    opiekuna ani doradcy klienta.

    Ja bym doradzil telefon do oddzialu, poprosic z
    kierowniczka/kierownikiem d/s dzialu obslugi klienta (moze ktos doradzi
    tutaj, jakie jest oficjalne stanowisko), tej osobie opisac incydent,
    zaznaczajac, ze bankomat od razu drukowal wyciag, ktorego nie chciales,
    bez wciskania zadnych klawiszy. Interpretacje "zacietego klawisza" bym
    sobie darowal.

    Jest spora szansa, ze kierowniczka Cie przeprosi i od razu zrobi korekte
    potracenia w systemie (moze tak zrobic). Jesli sie nie zgodzi, to zawsze
    mozesz rozwazyc, czy warto Ci tracic czas na wycieczke do oddzialu, ale
    ewentualnym dalszym krokiem bylby raczej list reklamacyjny z kopia tych
    wyciagow.

  • 8. Data: 2002-07-01 09:19:43
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Sat, 29 Jun 2002 20:35:10 +0200, "zbyhó" <j...@p...fm>
    napisał(-a):

> [...]
    >
    >wiec poradzcie prosze - isc w pon rano do oddzialu? czy ma proszenie o nie
    >naliczanie 1 zl od niechcianej transakcji?

    prosić? Nie! Żądać. To IMHO błąd oprogramowania, które prosi o
    potwierdzenie PIN, a potem zmienia znaczenie klawisza na płatną
    usługę. Co ciekawe w przypadku karty Lukasa nie ma za to opłaty :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2002-07-01 09:19:43
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Fri, 28 Jun 2002 19:56:11 +0200, "zbyhó" <j...@p...fm>
    napisał(-a):

> [...]
    >ulamka sekundy zwloki bankomat drukuje stan "dostepne srodki"
    >
    >mysle i patrze - wcisnienty byl/zablokowal sie klawisz kolo ekranu...

    Albo to ten sam bankomat (Łódź, Podgórna 74) albo błąd tkwi gdzie
    indziej: pomimo informacji widocznej podczas wpisywania pinu ("wpisz
    PIN i wciśnij tu") po wpisaniu PINu nie trzeba wciskać klawisza.

    Sztuczna ynteligencja, kurka, domyślić się ma, że skoro 4 klawisze
    wcisnęliśmy, to PIN już jest :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2002-07-01 12:24:36
    Od: "andrew zacharewicz" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > PIN i wciśnij tu") po wpisaniu PINu nie trzeba wciskać klawisza.
    >
    > Sztuczna ynteligencja, kurka, domyślić się ma, że skoro 4 klawisze

    i błąd bo piny mogą mieć od 4 do12 cyfr (często są cztero lub
    sześciocyfrowe)