  • 111. Data: 2022-03-06 06:48:29
    Temat: Re: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 mar 2022 o 22:03, Dawid Rutkowski pisze:

    > "Elitarnych" Czeczenów już posłali.

    Ale Sybiraków czy wschodnich -- niekoniecznie...
    (ponoć właśnie teraz jadą na tę wojenkę aż z żółtego)

    > Gnojów, którzy na pewno nie walczyli przeciwko ruskim,
    > bo inaczej by wiedzieli, jak "skutecznie" zdobywa się
    > czołgami miasto (dla ustalenia uwagi w czołgach "zdobywających"
    > Grozny siedzieli ruscy krasnoarmiejcy).

    Nic nie rozumiem...

    > Tych czołgów ani Czeczenów już nie ma.

    Ale są tysiące innych...
    Do tego setki tysięcy nieelitarnych...
    Niełatwo zamordować milion żołnierzy...
    Polska ma mieć wkrótce 300 tysięcy -- ile może mieć Rosja?
    Czy Chiny nie wspomogą Rosjan? -- jak kiedyś wspomogły
    Koreańczyków i Wietnamczyków...

    Na 2023 rok Polska ma dać 3% PKB na armię...
    Czyli wojna nie zakończy się szybko...

    > I raczej raju nie zaznają, nie mówiąc o 72 dziewicach, bo
    > Ukraińcy polujący na nich podobno nasmarowali naboje
    > (ciekawe, czy Javelina też można) świńskim tłuszczem ;>

    Tego też nie rozumiem -- co ma świński tłuszcz do zbawienia ciała?

    -=-

    Rosja może zarządzić mobilizację powszechną...

    Gruzja z Czeczenią nie były duże -- Ukraina jest bardzo duża, zwłaszcza
    powiększona o zachodnią Europę i północną Amerykę... Wenezuela zrywa
    sojusz z FR?... Obok militarnej walki jest także walka propagandowa
    i polityczna czy dyplomatyczna...

    Wojna przeciwko dzisiejszym Bisurmanom (Chinom) pewna -- USA muszą
    werbować sojuszników... Ukraińcy dobrze walczą... Bardzo dobrze...
    Warto mieć przy sobie nie tylko ich, ale i inne waleczne narody...

    przez Plac Saski *czerkieskie* sotnie pędzą?...

    Słowa złowrogie, budzące lęk... Trudno pojąć, jak wiele świat zyskał
    sto lat temu, gdy upadła dynastia Romanowów i jak dużo stracił, gdy
    zbudował znacznie gorszego potwora, jakim była radziecka Rosja...

    Gdy dawna Rzeczpospolita utraciła Ukrainę -- wkrótce umarła...

    -=-

    Ponoć trzeba pół miliona żołnierzy do utrzymania Kijowa.
    Czym innym jest zdobycie a czym innym utrzymanie...

    Wg jednych ludzi Putinowi zależy tylko na naturalnych bogactwach
    tkwiących pod ukraińską ziemią, zaś inni uważają, że zależy mu
    na ludziach -- kulturowo wg. WWPutina podobnych do Rosjan...

    Jeszcze inni powiadają, że WWP jest sieknięty na umyśle i mści się
    na całym świecie za Leningrad oblegany przez Hitlerowców i Finów...

    Amerykanie zapowiadają konflikt na miarę IIWW... Po tym konflikcie była
    Jugosławia z jej etnicznymi czystkami, wojna wietnamska i koreańska...
    Państwo Izrael nie ma dnia bez wojny -- od dnia powstania w XX wieku...

    To, co przed nami na Ukrainie ma być straszniejsze od wszystkich
    dotychczasowych wojen a w najlepszym wypadku ma dorównać piekłu IIWW...

    Czy mur na granicy z Białorusią nie dlatego został zbudowany,
    że WWPutin Szalony szykował Europie jatkę?...

    -=-

    Po jaką cholerę najbogatszemu człowiekowi świata taka wojna?! Dlaczego
    wszędzie ,,węszy bandytyzm'', wszczyna i zapowiada następne wojny?...
    Estonia i Łotwa to też Rosja? Nie Niemcy?! Ktoś z Bałtów uwierzy
    w dobroć WWPutina Okrutnego po tym, co stało się (i jeszcze stanie
    się -- ponoć na razie mamy za sobą dopiero skromny wstęp) na Ukrainie?

    -=-

    Kiedyś jechaliśmy na:
    Białoruś, Litwę, Słowację, Ukrainę, Węgry

    oraz do:
    Czech, Niemiec, Rosji...

    Od jakiegoś czasu dziennikarze twardo/konsekwentnie mówią o tym, co
    dzieje się *W Ukrainie*, nie *Na Ukrainie*... Wzorem JPiłsudskiego
    zabraniają straszenia Ukraińców powrotem polskich panów do dawnych
    dworów/majątków na Ukrainie?...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 112. Data: 2022-03-06 06:50:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 mar 2022 o 06:48, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ale Sybiraków czy wschodnich -- niekoniecznie...
    > (ponoć właśnie teraz jadą na tę wojenkę aż z żółtego)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Siły_Zbrojne_Federacji
    _Rosyjskiej#/media/Plik:Military_districts_of_Russia
    _2016.svg

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 113. Data: 2022-03-06 10:29:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 1 marca 2022 o 10:00:03 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Ma. Mir czy jakoś tak.

    No to od dziś ma tylko takie.
    Może jeszcze amex, DC, rupay czy to tamto chińskie, nie pamiętam, jak się nazywa.
    I w Rosji i za granicą.
    To się teraz zacznie.
    Ciekawe ile ruskich ma karty zagranicznych banków?
    Póki co wyłączyli karty wydane przez ruskie banki, pozostało jeszcze wyłączenie kart
    ruskuch obywateli w zagranicznych bankach.

    Zobaczymy, jak się sprawią hakuery putina.
    Banki, terminale i karty mają w kraju.
    Dadzą radę dorobić rozliczanie?
    No, zawsze mogą wprowadzić rozliczanie kart "na zeszyt".

  • 114. Data: 2022-03-06 13:27:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z tego co słyszałem to Visa i MC wyłączyli karty zagraniczne na terenie Rosji, oraz
    rosyjskie poza Rosją - czyli ruskie u ruskich
    działają nadal.

    -----

  • 115. Data: 2022-03-06 13:52:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 6 marca 2022 o 13:27:27 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Z tego co słyszałem to Visa i MC wyłączyli karty zagraniczne na terenie Rosji, oraz
    rosyjskie poza Rosją - czyli ruskie u ruskich
    > działają nadal.

    Tak twierdzą ruskie.
    Kto ma rację - zobaczymy.
    Bo pisałem przecież, że mogą rozliczać "na zeszyt".
    Można i tak ;P

  • 116. Data: 2022-03-06 18:51:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ruskich nie słucham.
    Tak twierdzą angielskie.

    -----

  • 117. Data: 2022-03-06 19:17:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 6 marca 2022 o 18:51:27 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Ruskich nie słucham.
    > Tak twierdzą angielskie.

    Gdzie?

  • 118. Data: 2022-03-06 20:21:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dobra strona, parę ciekawych wiadomości z dziś:
    https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-rus
    sia-putin-news-03-06-22/index.html

  • 119. Data: 2022-03-06 21:36:20
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2022-03-06 o 20:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dobra strona, parę ciekawych wiadomości z dziś:
    > https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-rus
    sia-putin-news-03-06-22/index.html

    Tak naprawdę to te wszystkie sankcje
    (no może poza zamrożeniem kasy w zachodnich bankach)
    są o kant ... póki dalej UE będzie płacić za węglowodory

    Poszczególne firmy robią sobie dobry PR "wycofując" ruskie towary,
    których prawie nie mają, lub blokując handel stanowiący ułamek ich
    dochodów z rosji - jeszcze kwestia czy faktycznie czy tylko na gębe.
    A banki na wyłaczenie ze SWIFT-a dostały 10 dni - czyli dzialaja jeszcze
    - oczywiście poza tymi krytycznymi przez które odbywa sie transfer za
    surowce

  • 120. Data: 2022-03-06 21:58:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-03-06 o 21:36, Waldek pisze:
> [...]
    > A banki na wyłaczenie ze SWIFT-a dostały 10 dni - czyli dzialaja jeszcze
    > - oczywiście poza tymi krytycznymi przez które odbywa sie transfer za

    Zachód nie chce ruskiej ropy/surowców? Znajdą się inni chętni, albo
    pośrednicy, którzy będą brać od Ruskich i sprzedawać zachodowi, a za
    marżę kupować sobie rakiety, samoloty i co tam potrzeba.