  • 101. Data: 2022-03-03 15:16:12
    Temat: Re: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 mar 2022 o 14:22, ąćęłńóśźż pisze:

    > Nie doceniłem niechęci Ukraińców do Rosjan, mea culpa. Może to marne
    > usprawiedliwienie, ale jestem w licznym całkiem zacnym towarzystwie.

    Jesteś w towarzystwie wojennych zbrodniarzy.

    > Ciekawe też, czy gdyby nie mieli Zelenskiego, to opór trwałby tak samo?

    Zależnie od tego, kogo by mieli w zamian.
    Janukowycza by zamordowali -- może nawet gołymi rękami...
    [może nawet by zjedli?... wąż przestrzega? -- człowiek
    nie może bezkarnie jeść ludzkiego mięsa surowego...]

    > Pytanie o to, czy jednostki kształtują historię.

    Jednostki są kształtowane społeczeństwem i społeczeństwa są
    kształtowane jednostkami. Termiczne ruchy elektronów w przewodniku
    są szaleńczo szybkie, ale elektryczną energię przekazują ślamazarne
    dryfy ukierunkowane.

    Podobnie wszędzie -- cóż z przeogromnej energii wewnętrznej, skoro
    jest ona nieuporządkowana? Jeden porządkujący czynnik może zdziałać
    tak zwane cuda. Z temperaturą sprawa trudna -- ze społeczną energią
    znacznie łatwiejsza...

    Ukraińcy potrzebowali przywódcy takiego, jakim jest były komik.
    Gdyby Zełenskiego zabrakło -- znaleźliby innego w jego miejsce,
    ale podobnie nastawionego i podobnie przydatnego... Próba dania
    kolejny raz Janukowycza lub podobnego prokremlowskiego zakończy
    się klęską Kremla. Podobnie z Rosją -- która zbudowała Putina.

    Rosjanie wcześniej czy później wybiorą kolejnego Putina -- potrzebny
    jest głęboki proces uczłowieczania Rosjan. Ukraińcy nie są Rosjanami.

    Żadna władza i żadna armia nie utrzyma się bez poparcia ludności
    cywilnej. Na Ukrainie (czy w Ukrainie) ludzie mają dość Rosji od
    dziesiątków lat, dlatego Kreml jest dziś na straconej pozycji na
    Ukrainie.

    > Co do reszty pożyjemy zobaczymy. Lepsza Ukraina zachodnia niż
    > rosyjskie rakiety i czołgi trwale nad Bugiem.

    Tani gaz z Rosji jest koszmarnie drogi.
    Znacznie tańszy jest norweski gaz, rzekomo droższy niż rosyjski...
    JBiden jest lepszy od DTrumpa -- zezwolił na zbudowanie NS2, ale
    nie zezwolił na uruchomienie...

    Ludność powitała -- butelkami z benzyną itp...
    Rosja niszczy ukraińskie miasta, by złamać opór mieszkańców.
    Kolejny raz Amerykanie pokazali, iż ich oceny sytuacji są
    poprawne a przewidywania -- trafione.

    Ale to Amerykanie przyczynili się do zbudowania dzisiejszego potwora
    grożącego światu -- wsparli ZSRR podczas IIww, przekazali (żydowski
    zdrajca przekazał) tajniki broni nuklearnej...

    -=-

    Putin może dokonać rzekomo niemożliwego czynu -- pojednania Ukraińców
    z Polakami. Ukraina w rękach Moskwy jest śmiertelnym zagrożeniem dla
    niepodległej Polski. Od Polaków zależy odrzucenie religijnej nienawiści
    i pogodzenie się z Ukraińcami, bez których pomocy Polacy niechybnie
    zginą z rąk Moskali.

    Pogodzili się Polacy (w tym polscy żydzi) z Niemcami -- niech pogodzą
    się też z Ukraińcami. Izrael żyje dziś w zgodzie z RFN -- może więc
    warto zapomnieć o wzajemnych urazach i wyjaśnić niewygodną historię...

    Polska stała się silna w połączeniu z Litwą -- by chronić Europę przed
    Turcją. Tym samym potęga krzyżackiego Zakonu musiała stopnieć. Rosja
    broniła Europę przed Mongołami, więc stała się silna. Ale teraz Europie
    i całemu światu zagraża właśnie Moskwa, która (być może w efekcie
    zwalczania Mongołów itp. stepowców) obecnie zagraża cywilizacjom
    Zachodu...

    Rosję trzeba zdecentralizować i pociąć na kawałki, by nie zagrażała
    światu. Wcześniej -- trzeba zaprzestać współpracowania, którego
    efektem jest finansowanie zbrodni...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

    Odzyskałem stacjonarny dostęp do netu -- być może nawet wówczas już
    miałem ów dostęp, gdy informowałem o odcięciu mnie od tegoż dostępu.
    W komórce trudniej przeszukiwać długie wątki...

  • 102. Data: 2022-03-03 15:26:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 3 marca 2022 o 13:21:32 UTC+1 Zbynek Ltd. napisał(a):

    > No nazwa >fundacja "wróć żywy", z Kijowa<
    > może wskazywać na to, że ruskie mają wrócić żywe. A na tym nam nie
    > zależy.
    >
    > "Wróć" sugeruje, że tam przyjechał jako obcy. Mieszkaniec nie musi
    > wracać *Z* Kijowa. Mieszkaniec ma wrócić żywy *DO* Kijowa.

    Cholera wie, za czym ącki agituje.
    Ja jedynie swoją wypowiedź może rozjaśnię - fundacja o nazwie "wróć żywy" ma siedzibę
    w Kijowie - ale nie wiem, co to za fundacja, niby w ukraińskim krs, ale czy i w
    polskim faszystów nie znajdziemy?
    Absolutnie jednak nie nazywa się ta fundacja "wróc żywy z Kijowa" ;>
    Na pierwszy rzut oka chodzi więc o ukraińskich żołnierzy - bo i polscy pracodawcy
    podobno tak swoich pracowników żegnają, a słyszałem, że sporo pojechało.

    Ale co tak naprawdę ma na myśli idiota, który wpisuje jakiś numer konta wzięty z
    telewizora, mimo że w drugim poście wątku ma podany numer konta, o którym jest mowa -
    można się tylko domyślać.
    Że albo idiota albo ruski troll.

    Inna sprawa że zanosi się na to, że w Rosji zdecydowanie zaraz potrzebna będzie
    fundacja "wróć żywy z Kijowa" (ew. z Czernobyla, to zresztą rzut ukraińskim
    beretem)...

  • 103. Data: 2022-03-03 20:39:57
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2022-03-03 o 14:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie doceniłem niechęci Ukraińców do Rosjan, mea culpa.

    4 lata wstecz byłem we Lwowie. Jako że pamiętam ze szkoły jeszcze
    co nieco z j.rosyjskiego, próbowałem się komunikować
    ale szybko zostałem "naprostowany" że lepiej żebym mówił po polsku
    bo oni rozumieją ;)
    Przywiozłem wówczas rolkę papieru toaletowego z Putinem
    na dowód jak jest kochany i cała reszta :)

    Pozdro

  • 104. Data: 2022-03-04 09:53:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2022 20:39:57 +0100, Waldek wrote:

> [...]
    > bo oni rozumieją ;)
    > Przywiozłem wówczas rolkę papieru toaletowego z Putinem
    > na dowód jak jest kochany i cała reszta :)

    Tylko wiesz - to Lwów.
    Ciekawe czy w Doniecku tez taki papier sprzedawali :-)

    J.

  • 105. Data: 2022-03-04 10:41:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 4 Mar 2022 09:53:04 +0100, J.F napisał(a):

    > Ciekawe czy w Doniecku tez taki papier sprzedawali

    Hail Fiutin!

    Nie uważałeś, kiedy przesyłano instrukcje, bo wiedziałbyś, że od 2014 mamy
    Doniecką Republikę Ludową, gdzie każdy kocha Fiutina i nosi wstążkę
    georgijewską.
    Powinieneś jeszcze powtarzać za swymi mocodawcami, że "Ukraińcy z radością
    witają rosyjską armię ciastem", "rosyjska armia odnosi się do ukraińskich
    żołnierzy uprzejmie i z szacunkiem", "ukraińskie miasta nie są ostrzeliwane
    ani bombardowane", a "ludności cywilnej absolutnie nic nie grozi".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 106. Data: 2022-03-04 14:25:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 lut 2022 o 09:54, Dawid Rutkowski pisze:

    > Miało iść na wikipedię, ale curve rewards pójdzie na Javeliny i Stingery.

    https://www.youtube.com/watch?v=3ZFUS4IVYKI
    Polska przekazuje Ukrainie swoją najlepszą broń...
    Andrzej Kiński | Wolne Głosy Zagranica

    https://youtu.be/3ZFUS4IVYKI?t=315

    Pioruny...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 107. Data: 2022-03-04 20:42:32
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2022-03-04 o 10:41, Olin pisze:

> [...]
    > żołnierzy uprzejmie i z szacunkiem", "ukraińskie miasta nie są ostrzeliwane
    > ani bombardowane", a "ludności cywilnej absolutnie nic nie grozi".

    Teraz zmieniaja narracje, ze cywile giną, bo ukraińcy używają żywych
    tarcz... a cywilne obiekty sa niszczone bo z nich bronili dostepu do
    obiektow wojskowych.

    Masakra... a co najgorsze chyba wiecej niz polowa ruskich ćwoków w to wierzy

  • 108. Data: 2022-03-05 12:47:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Biorąc pod uwagę, że w mieście będziesz do czołgów strzelał zza cywilnego węgła lub z
    cywilnego III piętra (lub wyżej, ruskie czołgi
    mają chujowy wznios luf) to widok miast może stać się nieciekawy :-((.
    Ale psyche ruskich chłopaczków wysłanych przeciw Ukraińcom podobnie - czy my
    strzelalibyśmy do Kaszubów, górali, Ślązaków?

    -----

  • 109. Data: 2022-03-05 20:47:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 mar 2022 o 12:47, ąćęłńóśźż pisze:

    > czy my strzelalibyśmy do Kaszubów, górali, Ślązaków?

    Moskwa do Afganistanu chętnie wysyłała nadbałtyckie wojsko
    chrześcijańskie.Tu chętnie pośle Czeczenów czy Sybiraków?...
    Kraj duży... Rodzinom powie o zaginięciu lub dezercji?...
    Biednej rodzinie poległych zapłaci za wiarę w oficjalną
    narrację rosyjską?...

    https://youtu.be/qx_kZf0RXcM
    Sabak: Javeliny są symbolem tej wojny na Ukrainie.
    Drony niszczą kolumny pancerne sił rosyjskich

    O bayraktarach nawet pieśni (chyba rosyjskie?) są śpiewane...

    Co wówczas, gdy ,,Rosjanie'' zechcą walczyć w NATO przeciwko Moskwie?...
    Poza Ukraińcami (których WWPutin błędnie myli z Rosjanami) jest cała
    plejada innych narodów zgromadzonych w FR... Moskwie bliżej do Mongołów
    niż do Rusinów... Na razie nawet w Polsce jest sporo Moskwolubów, ale
    za jakiś czas i rdzenni Mongołowie zrezygnują ze swego dziedzictwa...
    (podobnie Tatarzy -- preferują Chyba Zachód)

    WWPutin Okrutnik skutecznie łączy/brata ludy/narody przeciwko sobie...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 110. Data: 2022-03-05 22:03:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 5 marca 2022 o 20:47:08 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Moskwa do Afganistanu chętnie wysyłała nadbałtyckie wojsko
    > chrześcijańskie.Tu chętnie pośle Czeczenów czy Sybiraków?...

    "Elitarnych" Czeczenów już posłali.
    Gnojów, którzy na pewno nie walczyli przeciwko ruskim, bo inaczej by wiedzieli, jak
    "skutecznie" zdobywa się czołgami miasto (dla ustalenia uwagi w czołgach
    "zdobywających" Grozny siedzieli ruscy krasnoarmiejcy).
    Tych czołgów ani Czeczenów już nie ma.
    I raczej raju nie zaznają, nie mówiąc o 72 dziewicach, bo Ukraińcy polujący na nich
    podobno nasmarowali naboje (ciekawe, czy Javelina też można) świńskim tłuszczem ;>