    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Date: Thu, 02 Sep 2004 14:04:00 +0200

    On 9/2/2004 1:17 PM, Artur A. Surowiec wrote:
    > Catbert napisał w swoim mailu z Wed, 01 Sep 2004 14:35:08 +0200:
    [...]
    > Okay, to może powiedz co byś zrobił gdybyś akurat miał tylko jeden
    > samochód - nowe BMW. W Twoim domu panowie "fachowcy" układają płytki w
    > łazience i potrzebują 3 worki po 25 kg cementu. I teraz wytłumacz mi
    > dlaczego nie jesteś w stanie przewieźć tego cementu swoim BMW, bo ja nie
    > widzę problemu.

    Tu nie ma problemu - natomiast zakładam pewną racjonalność postaw.
    Jeżeli byłoby mnie stać na nowe BMW i (niestety) na samochód podobnej
    klasy dla żony i syna, to mój status majątkowy nie wymagałby rezygnacji
    z np. gry w golfa, czy posiedzenia zarządu by dowieść murarzom kilka
    worków cementu.
    Zakładam (zapewne błędnie) że mój status majatkowy wynikałby m.in. z
    dobrego planowania - co pozostaje w rażącej sprzeczności z gwałtownym
    wykańczaniem łazienki, wymagającycm osobistych wizyt w sklepie budowlanym.

    W całym rozumowaniu pominięty został jeden szczegół - pytający chciał
    pozyskac gotówkę taniej, niż przewiduje to posiadany przez niego produkt
    wprowadzając w błąd sprzedawcę co do istotnych okoliczności transakcji,
    tj. że zawiera ją w celu innym, niż zakup.
    Jest to mało eleganckie, nawet, jeżeli zgodne z prawem i możliwe do
    przeprowadzenia technicznie.
    Jest też wysoce prawdopodobne, że koszt całej operacji zostanie
    przypisany któremuś z uczestników obrotu - intencją pytającego było
    przerzucenie tego kosztu na kogo innego, z jego punktu widzenia
    obojętnie kogo.

    Skala tej operacji jest znikoma, jednakże w większej skali pytajacy
    miałby okazję załapać się na 286 kk - wytwarza u drugiej osoby fałszywy
    obraz co do przedsiębranych działań, z zamiarem bezpośrednim, w celu
    osiagnięcia korzyści majątkowej (dla siebie lub banku) - co już jest
    naganne - faktycznie pytający chce otrzymać darmowy kredyt gotówkowy
    wykorzystując (być może) lukę w systemie. Jak uczy nauka marksizmu
    leninizmu nie ma darmowych kredytów, szczególnie nieuzgodnionych.

    Pzdr: Catbert