  • 11. Data: 2002-01-07 21:26:40
    Temat: Re: inteligo i zakupy przez inet
    Od: Aalvar <a...@i...pl>

    In article <a1c9s1$mdg$1@news.tpi.pl>, d...@w...pl
    says...

    > jeszcze mi jej nikt nie odrzucił
    Sproboj zaplacic nia w Australii.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2002-01-08 22:59:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Jan 2002 14:02:42 +0100, "Marcin Niewiadomski"
    <k...@e...com.pl> wrote:

    >Czyli jezeli ktos zna moje dane i podpatrzy numer mojej karty (to ten numer
    >nadrukowany z ty?u?) to moze sobie robic zakupy przez inet ?

    Dokładnie tak samo, jak w przypadku innej karty wypukłej...

    >czy istnieja jakies zabezpieczenia.

    Tak. Możliwość złożenia reklamacji.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2002-01-08 23:01:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On 7 Jan 2002 15:01:31 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Moim skromnym zdaniem karta inteligo pod tym wlasnie wzgledem nie jest
    >bezpieczna - owszem, mozna sobie wyrobic druga do transakcji
    >internetowych, ale to numer tej podstawowej, pierwszej, bedzie krazyl
    >po biurkach w jakis sklepach, przepisywany do roznych systemow
    >kasowych etc. I co z tego ze ta druga, ta do transakcji jest
    >bezpieczna, skoro a) na niej kasy nie bedziesz trzymal i b) i tak
    >pojawia sie tylko w zaszyfrowanym laczu do aklajera (ew. do sklepu
    >poza polska).

    Bo to chodzi o to, żeby mnieć dwa konta w takim układzie jak mBanku.
    Jedno masz do płacenia kartą, a drugie bez karty wogóle. I robisz
    przelew z tego bez karty na to z kartą w ilości niewielkiej. Coś jak
    sejf i portmonetka.

  • 14. Data: 2002-01-09 07:34:15
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 12:01:57AM +0100, Tristan Alder wrote:

> [...]
    > Jedno masz do płacenia kartą, a drugie bez karty wogóle. I robisz
    > przelew z tego bez karty na to z kartą w ilości niewielkiej. Coś jak

    To, mowiac szczerze, ja nie widze potrzeby posiadania konta w
    inteligo.

    Ale stwierdzilem to juz jakis czas temu i tylko sie utwierdzam w
    przekonaniu.

    ps. A fajna niespodzianke maja wszyscy posiadacze kart ktorzy nie
    podzielili sobie w ten sposob rachunkow ;-)

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-01-09 07:49:20
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <
    > A fajna niespodzianke maja wszyscy posiadacze kart ktorzy nie
    > podzielili sobie w ten sposob rachunkow ;-)

    co masz na mysli?
    ze moga sie spodziewac wyczyszczenia konta jak zgubia karte?
    gdzie tu niespodzianka - o tym wszyscy wiedza ;-))
    *** blad ***

  • 16. Data: 2002-01-09 07:52:00
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 08:49:20AM +0100, blad wrote:

    > co masz na mysli?
    > ze moga sie spodziewac wyczyszczenia konta jak zgubia karte?
    > gdzie tu niespodzianka - o tym wszyscy wiedza ;-))

    Ty wiesz, ja wiem. Moze jeszcze niektorzy uczestnicy pbb wiedza.

    Ale oni maja troche wiecej niz 2k klientow, ponoc.

    --

    --w

  • 17. Data: 2002-01-09 09:14:47
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl>
    (news:20020109083323.O29251@diuna.pingwin.waw.pl):
    > ps. A fajna niespodzianke maja wszyscy posiadacze kart ktorzy nie
    > podzielili sobie w ten sposob rachunkow ;-)

    Mogą to zrobić w każdej chwili, od ręki bezpłatnie, przez internet.

  • 18. Data: 2002-01-09 09:23:03
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 10:14:47AM +0100, Robert wrote:

    > "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl>
    > (news:20020109083323.O29251@diuna.pingwin.waw.pl):
    >
    > Mogą to zrobić w każdej chwili, od ręki bezpłatnie, przez internet.

    Super. Ale musza o tym wiedziec i zdac sobie z tego sprawe.

    Co z tego ze "moga" ...

    --

    --w

  • 19. Data: 2002-01-09 09:24:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał
    w wiadomości news:a1gsm2$fbv$1@news.tpi.pl...

    > co masz na mysli?
    > ze moga sie spodziewac wyczyszczenia konta jak
    zgubia karte?
    > gdzie tu niespodzianka - o tym wszyscy wiedza
    ;-))

    Chyba jednak nie muszą jej nawet gubić. Numer
    karty jest odnotowywany na każdym slipie a także,
    ostanio coraz częściej, wprowadzany dodatkowo do
    komputerowych kas fiskalnych. Droga to transakcji
    internetowych dla postronnych jest chyba jeszce
    łatwiejsza ?

    Sark

  • 20. Data: 2002-01-09 09:28:42
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl>
    (news:20020109102240.U29251@diuna.pingwin.waw.pl):

    > Super. Ale musza o tym wiedziec i zdac sobie z tego sprawe.
    >
    > Co z tego ze "moga" ...

    Oczywiście masz rację. Zrozumiałem, że myślisz (nie mając konta w Inteligo),
    że jeśli przy zakładaniu rachunku tego nie ustawią od razu, to potem już po
    ptakach. Tak na szczęście nie jest, bo też byłbym w kropce (a nawet dwóch,
    na guziku).