  • 1. Data: 2014-01-30 18:13:27
    Temat: [info] Przeliczniki czyli w poszukiwaniu nowych liderów
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Jak już na grupie jakiś czas temu było nie raz i nie dwa, kończą się nam
    powoli karty z dobrymi przelicznikami. Świetna VISA z Allianz bank to już
    historia a tylko czekać jak Rajfi popsuje przeliczniki na dawnych kartach
    Polbanku (częściowo już popsuł, bo tylko MC mają jeszcze dobry
    przelicznik). Ja wziąłem dzisiaj na testy kartę z kantoru Aliora (USD),
    która jako jedyna ich karta rozliczana jest bezpośrednio przez operatora
    (MC) z danej waluty na USD bez uczestnictwa kursów walut banku.
    Właśnie wstępnie wykonałem kilka transakcji i takie widzę blokady:

    0,34 USD 2014-01-30 Transakcja kartą PL Poznan Allegro
    Prowizja Oryginalna kwota: 1.01 Oryginalna waluta: PLN Kurs wymiany:
    2.9777
    1,03 USD 2014-01-30 Transakcja kartą DE Berlin
    www.documentfoundation Oryginalna kwota: 20.00 Oryginalna waluta: CZK
    Kurs wymiany: 2.9777
    0,46 USD 2014-01-30 Transakcja kartą DE Berlin
    www.documentfoundation Oryginalna kwota: 100.00 Oryginalna waluta: HUF
    Kurs wymiany: 2.9777

    Na razie wygląda sympatycznie no ale zobaczymy jak to się rozliczy i
    będzie można coś więcej powiedzieć.

    Xenocide

  • 2. Data: 2014-01-30 20:43:40
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    Po co to pisać, napisz jak już Ci rozliczy.

    Blokady nie mają żadnego znaczenia, może poza takim że człowiek sprawdzi, uzna że
    kurs nie jest zły i będzie cykał kolejne transakcje.

    A jak wróci do domu to zapłacze widząc kurs po jakim wszystko zostało rozliczone.

    Ostatnio na wyjeździe kumpel pukał się w głowe dziwiąc się, że komplikuje sobie życie
    przewalutowaniami i płaceniem kartą walutową skoro u niego blokada jest po kursie
    średnim.
    Rozliczyło mu już po mniej korzystnym...

  • 3. Data: 2014-01-30 23:08:48
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 30.01.2014 20:43, az.anonim pisze:
    > Po co to pisać, napisz jak już Ci rozliczy.
    (...)

    Chociażby po to żeby móc sobie porównać, poza tym poczytaj dokładnie jak
    jest rozliczana ta karta, to później będziemy mogli podyskutować.

    Xenocide

  • 4. Data: 2014-01-31 09:59:28
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 30 Jan 2014 23:08:48 +0100
    xbartx <b...@h...net> wrote:
    > Chociażby po to żeby móc sobie porównać, poza tym poczytaj dokładnie jak
    > jest rozliczana ta karta, to później będziemy mogli podyskutować.

    No ale co tu chcesz porównywać jak póki co masz kurs z dupy za przeproszeniem.
    Blokady zakładane są po kursie średnim (na ogół) i ostateczny kurs rozliczeniowy to
    zupełnie inna sprawa. Pospieszyłes sie troche.

    P.

  • 5. Data: 2014-02-02 10:45:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 30.01.2014 18:13, xbartx pisze:

> [...]
    > Kurs wymiany: 2.9777
    >
    > Na razie wygląda sympatycznie no ale zobaczymy jak to się rozliczy i

    Pojawiły się rozliczenia i jak widać jest całkiem sympatycznie. Także
    można śmiało używać aliorowo-kantorowej USD do płacenia w
    najróżniejszych walutach.

    -----------------
    NBP z 31.01.2014 r.
    dolar amerykański 1 USD 3,1288
    NBP z 29.01.2014 r.
    dolar amerykański 1 USD 3,0829
    -----------------

    2014-01-30
    2014-02-01
    bezgotówkowa Transakcja kartą debetową;obciążenie; Kurs wymiany: 3.0126;
    Kwota w walucie rozliczeniowej: 1.01 PLN 8999

    POL Poznan Allegro Prowizja
    -,34 USD -1,01 PLN

    2014-01-30
    2014-02-01
    bezgotówkowa Transakcja kartą debetową;obciążenie 8398
    DEU BERLIN WWW.DOCUMENTFOUNDATION
    -,98 USD -20,00 CZK

    2014-01-30
    2014-02-01
    bezgotówkowa Transakcja kartą debetową;obciążenie 8398
    DEU BERLIN WWW.DOCUMENTFOUNDATION
    -,44 USD -100,00 HUF

    I porównanie do ciągnącego jeszcze lidera czyli Polbank MC:

    Kwota oryginalna USD 58,70
    Kwota w PLN 180,66
    Data 29/01/2014
    Data transakcji 28/01/2014

    kurs 3,077683135

    Xenocide

  • 6. Data: 2014-02-02 11:50:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:45:05 +0100, xbartx napisał(a):
> [...]

    Czekaj ... jak to zrobiles ze w Berlinie zaplaciles CZK i HUF ?

> [...]
    > bezgotówkowa Transakcja kartą debetową;obciążenie; Kurs wymiany: 3.0126;
    > Kwota w walucie rozliczeniowej: 1.01 PLN 8999

    Czekaj czekaj - ale to jest jakies 2-3% gorzej od kursu NBP.
    Jesli jeszcze te $ musisz kupic, to juz te platnosci zlotowkowe karta
    dolarowa calkiem nieoplacalne ..

> [...]
    > 2014-01-30
    > 2014-02-01
    > bezgotówkowa Transakcja kartą debetową;obciążenie 8398

    Wyszlo jak rozumiem lepiej niz sie zapowiadalo ... ale jakies
    porownanie z kursami by sie przydalo

    wg visy za korony powinno byc 0.9951 lub 0.9928 $ w 29 i 30.01.
    Plus ewentualne prowizje , 3% teraz ?

    > I porównanie do ciągnącego jeszcze lidera czyli Polbank MC:
    > Kwota oryginalna USD 58,70
    > Kwota w PLN 180,66
    > Data 29/01/2014
    > Data transakcji 28/01/2014
    > kurs 3,077683135

    To bylo tak samo - karta $, platnosc w PLN czy odwrotnie ?
    Bo jesli tak samo to kurs znacznie lepszy.

    J.

  • 7. Data: 2014-02-02 17:04:16
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sun, 02 Feb 2014 10:45:05 +0100
    xbartx <b...@h...net> wrote:
    > Pojawiły się rozliczenia i jak widać jest całkiem sympatycznie. Także
    > można śmiało używać aliorowo-kantorowej USD do płacenia w
    > najróżniejszych walutach.

    No zajebiście sympatycznie, prawie 3% opłaty kursowej. Żadna rewelacja, powiedziałbym
    że normalna stawka.

    P.

  • 8. Data: 2014-02-02 20:17:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    @mabanana.com.delete.pl...

    xbartx <b...@h...net> wrote:
> [...]
    > najróżniejszych walutach.

    No zajebiście sympatycznie, prawie 3% opłaty kursowej. Żadna rewelacja,
    ------------------
    karta do konta w USD np. Aliorsync- rozliczenia z roznych walut powinny byc
    po kursie mastercard do USD, i dokladnie tyle usd Alior powinien sciagnac z
    konta bez zadnych prowizji. Nie wyczytalem nigdzie, ze jest jakas dodatkowa
    prowizja? Zakladam, ze usd kupujemy w kantorach on-line przy malym
    spreadzie.

  • 9. Data: 2014-02-02 20:27:19
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    4. AliorSync
    Operacje w innej walucie niż PLN dokonywane przy uż
    yciu Kart ze znakiem MasterCard:
    a. wykonane w walucie
    EUR są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta ra
    chunku
    jest
    inna niż EUR) a następnie na walutę
    rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązują
    cym w Banku w dniu rozliczenia Operacji,
    b.
    wykonane w walucie USD są przeliczane w Banku na PL
    N (jeżeli walu
    ta rachunku jest
    inna niż USD) a następnie na walutę
    rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązują
    cym w Banku w dniu rozliczenia Operacji,
    c.
    wykonane w walucie GBP są przeliczane w Banku na PLN
    (jeżeli waluta rachunku
    jest
    inna niż GBP) a następnie na walutę
    rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązują
    cym w Banku w dniu rozliczenia Operacji,
    d.
    w pozostałych walutach przeliczane są na USD według
    kursu MasterCard i zasad stosowanych przez tę orga
    nizację, a
    następnie przeliczane przez Bank na PLN (jeż
    eli waluta rachunku jest
    inna niż USD) a następnie na walutę rachunku po
    kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku
    w dniu rozliczenia Operacji przez Bank
    ,
    zgodnie z zasadą, że kurs sprzedaży dewiz stosuje s
    ię dla rozliczeń transakcji obciążeniowych a kurs k
    upna dewiz stosuje się dla
    rozliczeń transakcji uznaniowych (za wyjątkiem wycof
    ania operacji, o którym mowa w ust.
    10).

  • 10. Data: 2014-02-02 20:39:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 02.02.2014 17:04, Piotr C. pisze:

    > No zajebiście sympatycznie, prawie 3% opłaty kursowej. Żadna rewelacja,
    powiedziałbym że normalna stawka.

    Panowie Piotr C. i J.F. niestety nie wiem gdzie chodziliście (być może
    chodzicie) do szkoły ale ... a mniejsza z tym.

    Podsumowując tak ciężko jest przeczytać ze zrozumieniem a jak dalej nic,
    to spróbować trochę pomyśleć? Długopis kawałek kartki i kilka
    najprostszych działań matematycznych? To naprawdę nie boli.
    Przecież widać wyraźnie że transakcje rozliczyły się 1 lutego 2014 r. to
    jest w sobotę a w sobotę NBP niestety nie pracuje, więc kurs powinno się
    wziąć z ostatniego dnia roboczego czyli w tym wypadku *piątek 31.01.2014
    r.* - to jest aż takie skomplikowane?

    Abyście nie musieć dokonywać kolejnych karkołomnych operacji
    matematycznych to z transakcji, które wykonałem wychodzi że:

    10 CZK to 1,5291 PLN
    kurs NBP 31.01.2014 r.
    korona czeska 1 CZK 0,1540

    100 HUF to 1,3731 PLN
    kurs NBP 31.01.2014 r.
    forint (Węgry) 100 HUF 1,3609

    Dolary kupiłem 30.01.2014 r. po kursie 3,1207
    kurs NBP 30.01.2014 r.
    dolar amerykański 1 USD 3,1166

    Gdzie jest te Wasze 3%, to wybaczcie, ale nie mam zamiaru zagłębiać się
    w meandry tej "logiki" i "matematyki" jaką praktykujecie ;)

    Xenocide