  • 1. Data: 2014-09-03 19:27:39
    Temat: ile trwa rozwiazywanie reklamacji w waszych bankach?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>

    Jakie sa "rekordy" rozwiazywania reklamacji w waszych bankach?

    W moim przypadku, w mBanku, proces reklamacji trwa od poczatku maja 2014,
    chodzi o dosc blaha wydawaloby sie sprawe - brak mozliwosci zakladania lokat
    ("wniosek został odrzucony z powodu: Inny wniosek w toku.").

    W miedzyczasie otrzymalem juz pare maili typu "przepraszamy za przedluzajacy
    sie czas rozpatrywania reklamacji", czy "problem zostal rozwiazany"
    (oczywiscie nie zostal, ktos zamknal reklamacje, "bo tak").

    Z innych reklamacji - bledne przeliczenie zwrotu kosztow biletu za odwolany
    lot (blad linii lotniczej) - rozpatrywanie trwalo prawie 2 miesiace, i
    zakonczylo sie "sukcesem".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com

  • 2. Data: 2014-09-05 02:06:27
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Bank ma 30 dni na odpowiedź. Jeżeli tego nie zrobi, reklamację uznaje się za
    uznaną.
    A wtedy arbiter albo sąd.

    MichalL

  • 3. Data: 2014-09-05 04:58:45
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> writes:

    > Bank ma 30 dni na odpowiedź. Jeżeli tego nie zrobi, reklamację uznaje
    A skąd to przekonanie?

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2014-09-05 06:56:49
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-09-05 02:06, MichalL pisze:
    > Bank ma 30 dni na odpowiedź. Jeżeli tego nie zrobi, reklamację uznaje
    > się za uznaną.
    > A wtedy arbiter albo sąd.

    Nic podobnego. Najczęściej jest zapis w regulaminie, iż jeśli reklamacja
    wymaga dodatkowych czynności to może się czas jej rozpatrzenia wydłużyć.
    Ja składałem w Getin Banku w kwietniu. Na początku miesiąca. Potem -
    mniej więcej - co miesiąc wysyłali mi polecony, że jeszcze rozpatrują.
    Jakoś w sierpniu bodaj otrzymałem odpowiedź, przeprosiny i pendrive w
    ramach owych przeprosin za długie oczekiwanie. Jakoś tak całość trwała
    4-5 miesięcy.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-09-07 07:50:16
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Polecam:

    http://zbp.pl/public/repozytorium/dla_konsumentow/ar
    biter_bankowy/regulamin/Regulamin_BAK.pdf

    I w nim:

    par. 9.

    pkt. 2. "Do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający zakończenie
    postępowania reklamacyjnego w banku lub oświadczenie konsumenta, że nie
    uzyskał w terminie 30 dni odpowiedzi z banku na swoją skargę."

    >Szymon:
    >Potem - mniej więcej - co miesiąc wysyłali mi polecony, że jeszcze
    >rozpatrują.

    Oczywiście, postępowanie reklamacyjne może się wydłużyć, ale bank ma
    obowiązek odpowiedzieć w ciągu 30 dni. Jeżeli nie odpowie, należy słać do
    Arbitra. I zwykle w takiej sytuacji wygrać.
    Bank, jeżeli przegra, ma obowiązek zwrotu opłaty za Arbitra.

    MichalL

  • 6. Data: 2014-09-07 08:10:11
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    >Jakie sa "rekordy" rozwiazywania reklamacji w waszych bankach?

    bank - Alior Sync

    Od zakupów do wypłaty premii za zakupy minęło 22 miesiące. Po drodze Sync
    bez żadnych podstaw oskarżał mnie o oszustwo i groził prokuratorem.

    Na pierwszą odpowiedź na reklamację czekałem prawie dwa miesiące.

    Z takim dziadostwem w żadnym banku nigdy wcześniej nie miałem do czynienia.
    Nie dziwię się, że musieli zmienić nazwę.

    MichalL

  • 7. Data: 2014-09-16 19:17:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MichalL" 5408fe83$0$26847$6...@n...neostrada.pl

    > Bank ma 30 dni na odpowiedź. Jeżeli tego nie zrobi, reklamację uznaje się za
    uznaną.

    BZWBKKB rozpatruje ponad rok, oczywiście polemizując
    ze mną i podpierając się rewelacjami typu -- konto
    osobiste zamiast firmowego.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'