  • 1. Data: 2014-09-02 19:23:09
    Temat: konto oszczednosciowe
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    Hej!

    Macie do polecenia jakieś konto oszczędnościowe?
    Z tego co oglądałem to najlepiej mi wygląda smart bank (4% do 50 kPLN,
    potem 3%). Macie do polecenia coś lepszego, ewentualnie jakieś argumenty
    przeciwko smart bankowi?

    Dzięki

  • 2. Data: 2014-09-02 22:59:25
    Temat: Re: konto oszczednosciowe
    Od: j...@g...com

    Ja mogę polecić dwa konta oszczędnościowe, na obu oprocentowanie to 4% w skali roku.

    eKonto w mBanku - szczegóły: http://benny.produktyfinansowe.pl/mbank/ekonto.html

    Konto oszczędnościowe w Millennium Banku dla posiadaczy konta 360 - szczegóły:
    http://benny.produktyfinansowe.pl/millennium/konta_o
    sobiste.html

  • 3. Data: 2014-09-02 23:44:37
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Tue, 2 Sep 2014, j...@g...com wrote:

    > Ja mogę polecić dwa konta oszczędnościowe, na obu oprocentowanie to 4% w skali
    roku.

    > eKonto w mBanku - szczegóły: http://benny.produktyfinansowe.pl/mbank/ekonto.html

    To jest zwyczajne nabijanie ludzi w butelkę. Równie dobrze mogliby tu
    napisać oprocentowanie 40% (wielkimi czerwonymi literami na stronie
    podlinkowanej z ich strony głównej) i gdzieś tam w regulaminie przy
    trzeciej gwiazdce do piętnastego akapitu napisać "dotyczy kwoty" i tu
    rzucić zawrotną kwotą rzędu 5 PLN (w rzeczywistości 3kPLN)
    mBank dobitnie pokazuje, że kiedy wszyscy już myślą że osiągnęło się dno
    na poziomie rowu mariańskiego to jeszcze można łopatą zagłębić się te
    kilkadziesiąt metrów niżej w kierunku mBankowego jądra idealnego wydymania
    klienta.

    > Konto oszczędnościowe w Millennium Banku dla posiadaczy konta 360 - szczegóły:
    http://benny.produktyfinansowe.pl/millennium/konta_o
    sobiste.html

    Nie wiem co to jest, ale widziałem tą idiotyczną reklamę konta Millenium w
    telewizorni (oprocentowanie 4%), tam to chociaż się dało znaleźć
    informację na stronie, że tak jest przez pierwszą ok. nanosekundę (no
    dobra, do 3 miesięcy chyba), a potem oprocentowanie jest podobne do
    zawartości alkoholu w radlerze. To całe 360 to chyba jakiś inny wynalazek
    jest, ale jak widzę, że w specyfikacji konta nie ma przedstawionego
    oprocentowania, a jest info że dostanę do konta informatyka, hydraulika i
    lekarza to jest dla mnie wyraźny znak, że trzeba uciekać paląc za sobą
    mosty i stawiając miny piechotne.

  • 4. Data: 2014-09-03 00:07:15
    Od: Benny <j...@g...com>

    A czy ty podałeś jakieś kryteria? Kwota, planowany okres przetrzymywania środków?
    Nie, więc wrzuciłem Ci oferty o najwyższym oprocentowaniu, bez wnikania w szczegóły.
    Przy obecnych stopach procentowych oraz deflacji wiadome jest, że banki oferują dla
    nowych klientów dobre opro ale obudowane obostrzeniami, tak by w pewien sposób wyjść
    na swoim. Banki to nie instytucje charytatywne.

  • 5. Data: 2014-09-03 06:51:22
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Tue, 2 Sep 2014, Benny wrote:

> [...]
    nowych klientów dobre opro ale obudowane obostrzeniami, tak by w pewien sposób wyjść
    na swoim. Banki to nie instytucje charytatywne.

    Ale nawet gdybym podał jakieś kryteria to przy jakich sensownych
    kryteriach te dwa konta które podałeś będą lepsze od tego konta które ja
    podałem i uznałem je za bazę do porównania?

    Podałem przykład konta, które znalazłem i jego podstawowe parametry:
    -4% oprocentowania do 50kPLn
    -3% powyżej tej kwoty
    -bez określenia limitów czasowych (czyli do odwołania przez bank)

    Jak to wogóle można porównywać z ofertą mBanku (4% do 3kPLn) albo
    Millenium (4% do 50kPLN przez pierwsze trzy miesiące)? W sumie to Ty nawet
    nie podałeś oprocentowania dla tych swoich kont (poza ogólnikowym 4%, co
    równie dobrze mogłoby wynosić 40% dla odpowiednio małych kwot i krótkiego
    okresu przetrzymywania), więc musiałem je sobie sam sprawdzić.

  • 6. Data: 2014-09-03 09:39:57
    Od: Benny <j...@g...com>

    No jak tam chcesz, twój wybór. Ja do takiego cudaka nie włożyłbym pieniędzy. Po
    problemach FM Banku oraz problemach SKOK-ów wydaje mi się, że bezpieczeństwo
    zapewnione przez BFG jest nieco nadszarpywane. Jednak te 4% do 50k wygląda
    obiecująco. Jak chcesz rzeczywiście więcej zarobić osobiście polecam obligacje
    korporacyjne np Getin Banku. Tu masz wyższe ryzyko ale i % lepszy

  • 7. Data: 2014-09-03 12:55:12
    Od: m...@g...com

    Założyłem oszczędnościowe w Banku SMART pod koniec lipca i póki co wszystko jest ok,
    faktycznie chyba najlepsza oferta na rynku do 50tys.. Miałem tylko mały problem ze
    zdjęciem dowodu (opcja na przyspieszenie wypełniana formularzu), ale poprawiłem na
    infolinii.

  • 8. Data: 2014-09-03 12:56:09
    Od: m...@g...com

    A te kwestie FM Banku związane z KNF to słyszałem, że już rozwiązane są.

  • 9. Data: 2014-09-03 13:48:11
    Od: Mietek <b...@w...pl>

    W dniu wtorek, 2 września 2014 19:23:09 UTC+2 użytkownik Rafal Jankowski napisał:
    > Hej!
    >

    > Macie do polecenia jakie� konto oszcz�dno�ciowe?
    >
    > Z tego co ogl�da�em to najlepiej mi wygl�da smart bank (4% do 50 kPLN,
    >
    > potem 3%). Macie do polecenia coďż˝ lepszego, ewentualnie jakieďż˝ argumenty
    >
    > przeciwko smart bankowi?
    >

    > Dzi�ki

    http://livesmarter.pl/najlepsze-lokaty-wrzesien-2014
    / - jest też o kontach oszczędnościowych (mille > smart > bgzo)

  • 10. Data: 2014-09-03 14:24:59
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Wed, 3 Sep 2014, Benny wrote:

> [...]
    obiecująco. Jak chcesz rzeczywiście więcej zarobić osobiście polecam obligacje
    korporacyjne np Getin Banku. Tu masz wyższe ryzyko ale i % lepszy

    Dzięki za naświetlenie sprawy, z tego co piszą:
    http://wgospodarce.pl/informacje/14150-gazeta-bankow
    a-knf-kontra-fm-bank
    to FM Bank zawinił głównie tym, że odkupił od Polnordu dług Warszawy,
    którego spłaty nie chciał odpuścić akurat w czasie kiedy przewodniczącym
    KNF był przydupas HGW. To ciekawe, nie wiedziałem o tym, ale to jeszcze
    bardziej przekonuje mnie do założenia konta w tym banku.