  • 81. Data: 2022-02-19 01:21:37
    Temat: Re: hipoteczny czelendż?!
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-18 o 07:19, J.F pisze:

    > mbank prognozuje nawet 4%, ale ... do ilu zejdzie potem?
    > A ile sie ustabilizowalo przed pandemią ?

    Nie ustabiizuje się, bo pieniądze potrzebne na uraińskich uchodźców,
    danie im mieszkań itd. Polacy się nie liczą, bo rząd ma sentyment do
    swojej rodzimej Ukrainy.

    --
    animka

  • 82. Data: 2022-02-19 11:26:52
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 19.02.2022 o 01:21, Animka pisze:

    > Nie ustabiizuje się, bo pieniądze potrzebne na uraińskich uchodźców,
    > danie im mieszkań  itd. Polacy się nie liczą, bo rząd ma sentyment do
    > swojej rodzimej Ukrainy.

    a kto z rządu jest z Ukrainy?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 83. Data: 2022-02-19 11:30:50
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 18.02.2022 o 19:23, Krzysztof Halasa pisze:

    > Kiedyś byłem świadkiem czegoś podobnego, tzn. developer w końcu chyba
    > nie zbankrutował, ale tym cały czas groził. Skończyło się IIRC na
    > dopłatach i na rachunku powierniczym, żeby już nie mógł dalej
    > kombinować.

    ale każdy dew. ma rachunek powierniczy, od początku inwestycji
    no chyba, że deweloperem (w myśl ustawy) nie jest, ale to już inna sytuacja
    może o tym tekst napiszę, bo ludzie tego często nie wiedzą

    > Ano. Tyle że wtedy zostanie nieco na lodzie, bo klient nie będzie miał
    > mieszkania ani kasy (poszła do developera) i jest znaczna szansa, że nie
    > będzie nic spłacał, ani nie da się z nikogo nic ściągnąć.

    bank może klienta windykować z całego majątku, dochodów;
    klient w takiej sytuacji traci najbardziej

    nie ma kasy, mieszkania, a kredyt musi spłacać
    rzadko, ale takie historie się zdarzają

  • 84. Data: 2022-02-19 13:24:05
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-19 o 11:26, Robert_DF pisze:

    > a kto z rządu jest z Ukrainy?

    Pewnie większość ma tam swoje korzenie rodzinne.
    Kto to nie napiszę, bo nie zapisywałam sobie i nie pamiętam kto konkretnie.

    --
    animka

  • 85. Data: 2022-02-19 14:11:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 19 lutego 2022 o 13:35:25 UTC+1 Animka napisał(a):

    > Pewnie większość ma tam swoje korzenie rodzinne.
    > Kto to nie napiszę, bo nie zapisywałam sobie i nie pamiętam kto konkretnie.

    Internetu też nie masz, żeby sprawdzić?
    To chyba Ty masz nie tylko korzenie, a bezpośredni import z siczy ;P

  • 86. Data: 2022-02-19 18:51:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 19 Feb 2022 13:24:05 +0100, w <suqo66$kav$1@gioia.aioe.org>, Animka
    <a...@t...wp.pl> napisał(-a):

    > Pewnie większość ma tam swoje korzenie rodzinne.
    > Kto to nie napiszę, bo nie zapisywałam sobie i nie pamiętam kto konkretnie.

    Wydaje mi się, że ty masz tam korzenie.
    To ruskie myślenie jest nie do podrobienia.

  • 87. Data: 2022-02-20 15:39:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > ale każdy dew. ma rachunek powierniczy,

    Słowo kluczowe: "kiedyś" :-)
    Cała sprawa zakończyła się przypuszczalnie na początku wieku, może
    chwilę później.

    > bank może klienta windykować z całego majątku, dochodów;
    > klient w takiej sytuacji traci najbardziej
    >
    > nie ma kasy, mieszkania, a kredyt musi spłacać
    > rzadko, ale takie historie się zdarzają

    Problem w tym, że jak klient nie ma nawet mieszkania, i nie ma kasy
    na koncie, to nie ma żadnego majątku, który można znaleźć.
    Typowo w takiej sytuacji pracuje na czarno, albo wyjeżdża z kraju,
    przynajmniej do czasu przedawnienia (kiedyś to wymagałoby jakiegoś
    ruszenia głową). Komornik w ogóle nie zawraca sobie takimi przypadkami
    głowy, raz na jakiś czas objawią się tylko jacyś windykatorzy, szukający
    naiwnie (ale bez złudzeń) wiatru w polu.
    Teoretycznie ktoś taki może jeszcze bankrutować, ale nie znam takiej
    sytuacji.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 88. Data: 2022-02-20 21:58:15
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 14.02.2022 o 11:46, J.F pisze:

    > Zmienne. Najwyzej bede apelowal do prezydenta, premiera i Prezesa,
    > i/lub emigruje :-)

    Stałe. Jak wzrośnie WIBOR to jest wygrany, jak WIBOR pozostanie taki sam
    to może to potraktować jak ubezpieczenie na spokojny sen. A jak WIBOR
    spadnie i będą tańsze kredyty na rynku to sobie przeniesie do banku,
    gdzie dostanie taniej.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 89. Data: 2022-02-21 00:25:46
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 19.02.2022 o 13:24, Animka pisze:

    > Pewnie większość ma tam swoje korzenie rodzinne.
    > Kto to nie napiszę, bo nie zapisywałam sobie i nie pamiętam kto konkretnie.

    pewnie ktoś, ale nie pamiętam kto?

    no comments

  • 90. Data: 2022-02-21 00:26:36
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 19.02.2022 o 18:51, r...@k...pl pisze:

    > Wydaje mi się, że ty masz tam korzenie.
    > To ruskie myślenie jest nie do podrobienia.

    sam nie chciałem tego napisać, bo znowu wyjdzie, że jakiś napastliwy
    jestem...

    w każdym razie dokładnie o tym samym pomyślałem