  • 21. Data: 2005-08-01 21:04:46
    Temat: Re: gdzie kredyt?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    obydwoje są przed 60. Wspominasz dalej o wieku 70 lat - kredyt chciałbym
    wziąść na maks 10 lat - z zamiarem spłacenia po maks 5 lat ( o ile sytuacja
    finansowa sie mi nie popsuje)

    > Oba rozwiązania są generalnie droższe (zakładając, że okres
    > kredytowania, ze względu na wiek rodziców, uległby skróceniu do momentu
    > kiedy ukończą 70 lat i spłata kredytu rozkładana jest na mniej rat).
    > Chociaż rzeczywiście przy tej kwocie kredytu (stosunkowo niska) można
    > się zastanowić nad przystąpieniem rodziców do kredytu i skróceniem
    > okresu kredytowania (to zależy już jak wygląda sprawa ze zdolnością
    > kredytową Twoją i Twojej żony).
    No i tu jest mały problem. Żona jest na wychowawczym - po skończeniu
    wychowawczego wraca do pracy na 1/2 etatu za pieniądze bliskie najniższej
    krajowej. Ja mam dg. Dochód na osobę to ok 1000 zł netto na m/c. Doradca w
    banku proponował rozdzielność majątkową - kredyt na mnie i tylko moje
    dochody -ale takiego rozwiązania nie chcę.
    >Biorąc samemu kredyt hipoteczny z
    > przeznaczeniem na remont, modernizację i wykończenie lokalu
    > mieszkalnego, adaptację pomieszczeń niemieszkalnych na mieszkalne, gdzie
    > zabezpieczeniem jest hipoteka na nieruchomości należącej do osoby
    > trzeciej, narażasz się natomiast automatycznie na wyższe oprocentowanie.
    > W przypadku pożyczki hipotecznej oprocentowanie byłoby zaś jeszcze mniej
    > korzystne, bo tu środki pozyskujesz na dowolny cel.

    Czyli z tego co zrozumiałem to najkorzystniejsze byłoby wzięcie kredytu
    hipotecznego przez rodziców (tylko gdybyś mógł rozwinąć temat tych 70
    lat - ).

    Sprawy majątkowe w mojej rodzinie możemy pominąć - tzn nie interesujmy się
    czy mam rodzeństwo i czy później nie będą chcieli oraz kredyt na rodziców
    nie jest problemem o ile bank zezwoli.

    --
    PawełJ

  • 22. Data: 2005-08-01 22:12:39
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 01 Aug 2005 18:37:15 +0200, Darek
    <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał:

    > Ehhhhh
    -Tnij-
    -Tnij-

    > NieŸle musisz doradzać ludziom - gratuluje
    >
    > EOT
    >
    > Darek
    >
    > Ps. Sorki za długie cytaty ale był to wymóg sytuacji

    No cóż, jeżeli uwazasz, że na podstawie ogólnej informacji można
    dokładnie przedstawić rozwiązania to Twoja sprawa. Niestety nie jestem
    jasnowidzem i tak nie potrafie. Podałem możliwe rozwiazania z których
    korzystam w takich przypadkach. Z doswiadczenia wiem, że sa to rozwiazania
    indywidualne i możliwe do uzyskania. Niestety nie w kazdej sytuacji i nie
    dla każdego chetnego.

    Zbyszek

  • 23. Data: 2005-08-02 04:55:21
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Czyli z tego co zrozumiałem to najkorzystniejsze byłoby wzięcie kredytu
    > hipotecznego przez rodziców (tylko gdybyś mógł rozwinąć temat tych 70
    > lat - ).

    Większość banków kredytuje do wieku 70 lat tzn. w roku spłaty kredytu
    kredytobiorca nie moze przekroczyć 70-tki.
    W twoim przypadku rodzice sami mogą zaciągnąć kredyt. To że są emerytami to
    jest nawet plus.

    Darek

  • 24. Data: 2005-08-02 16:25:51
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Nie no, pitolisz ciągle tą sama bajkę. Paweł dość dobrze opisał swoją
    sytuację. Przeczytaj jeszcze raz opis jego problemu.

    Równie dobrze mogłeś napisać że "Banki udzielają kredytów" - tak samo byś mu
    pomógł

    EOT^2

    Darek

  • 25. Data: 2005-08-02 19:47:37
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > kredytobiorca nie moze przekroczyć 70-tki.
    > W twoim przypadku rodzice sami mogą zaciągnąć kredyt. To że są emerytami

    Dzięki wielkie za pomoc. Od jutra zaczynam wędrówkę po bankach za
    pieniędzmi...

    --
    PawełJ