  • 11. Data: 2005-07-31 10:27:02
    Temat: Re: gdzie kredyt?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Eeeeeee, to wcale tak nie jest z automatu. :-)

    Oczywiscie ze nie, ale nie jest to tez takie rzadkie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 12. Data: 2005-07-31 12:15:35
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Działam w tej branży i takie "numery" robie.
    Powodzenia

    A w jakim banku takie "numery" przechodzą?

    Darek

  • 13. Data: 2005-07-31 16:28:02
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2005 14:15:35 +0200, Darek
    <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał:

    > A w jakim banku takie "numery" przechodzą?
    >

    > Darek

    A choćby BPH czy GE

    Zbyszek

  • 14. Data: 2005-07-31 18:21:53
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > A choćby BPH czy GE

    Twierdzisz że w BPH można wziąć kredyt remontowy w którym żaden z
    kredytobiorców nie jest właścicielem nieruchomości?
    Ciekawe, ciekawe.

    Darek

  • 15. Data: 2005-07-31 19:30:39
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2005 20:21:53 +0200, Darek

    > Twierdzisz że w BPH można wziąć kredyt remontowy w którym żaden z
    > kredytobiorców nie jest właścicielem nieruchomości?
    > Ciekawe, ciekawe.
    >

    > Darek

    "Cel kredytowania - zależnie od banku bedzie to albo kredyt celowy tj na
    remont, rozbudowę nieruchomości, albo pożyczka hipoteczna na dowolny cel."
    Tak pisałem, więc nie wyciągaj dowolnych wniosków.

    Zbyszek

  • 16. Data: 2005-07-31 20:40:05
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Cytuje Twój pierwszy post
    " W Twojej sytuacji możesz wziąść na siebie kredyt hipoteczny na remont pod
    użyczoną przez rodziców hipoteke. Nie widzę tu żadnych problemów, a i
    warunki mogą buć niezłe."

    Potem piszesz że takie żeczy w BPH czy GE przechodzą.
    To jak jest w końcu? Przejdzie kredyt hipoteczny na remont, gdzie
    zabezbieczeniem będzie ta "uzyczona" hipoteka? Czy też wyciagam dowolne
    wnioski?

    Darek

  • 17. Data: 2005-07-31 20:46:05
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Chcę wziąść kredyt - ok 30 tys zł na rozbudowę domu.
    > Dom nie jest na mnie ale na rodziców -czyli ewentualnie hipoteczny na nich
    > (oboje na emeryturze - czy bankowi to nie będzie przeszkadzać?)
    [cut]
    > Ogólnie chciałbym się zorientować czy jakiś bank może udzielić na
    > rozsądnych warunkach kredytu. Jakiego kredytu szukać.

    Ja widzę 2 rozwiazania:
    1. Kredyt bierzesz z rodzicami (ile mają lat?)
    2. Pożyczka hipoteczna - kredytobiorcą jesteś Ty, zabezpieczeniem
    nieruchomość rodziców - to jest rozwiązanie droższe.

    Btw. wątki powyzej trochę zboczyły z tematu

    Darek

  • 18. Data: 2005-07-31 21:09:09
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2005 22:40:05 +0200, Darek
> [...]

    > To jak jest w końcu? Przejdzie kredyt hipoteczny na remont, gdzie
    > zabezbieczeniem będzie ta "uzyczona" hipoteka? Czy też wyciagam dowolne

    Zgadza się. W pierwszym poscie napisałem ogólnie, że takie rozwiązanie
    jest możliwe. W następnym usciśliłem to i wskazałem dwa banki, w których
    takie rzeczy są możliwe. Nie pisałem, że jest to możliwe w obydwu
    przypadkach i w obydwu bankach. Sa to tematy do których podchodzi sie
    indywidualnie. O ile uzyskanie kredytu na dowolny cel przechodzi łatwo to
    uzyskanie kredytu celowego w takiej sytuacji z jaką tu mamy do czynienia
    wymaga uzyskania pewnych odstępstw i to jest trudne choć możliwe.

    Zbyszek

  • 19. Data: 2005-08-01 11:18:26
    Od: Dariusz <d...@t...pl>

    Sun, 31 Jul 2005 22:46:05 +0200, na pl.biznes.banki, Darek napisał(a):

    > Ja widzę 2 rozwiazania:
    > 1. Kredyt bierzesz z rodzicami (ile mają lat?)
    > 2. Pożyczka hipoteczna - kredytobiorcą jesteś Ty, zabezpieczeniem
    > nieruchomość rodziców - to jest rozwiązanie droższe.

    Oba rozwiązania są generalnie droższe (zakładając, że okres
    kredytowania, ze względu na wiek rodziców, uległby skróceniu do momentu
    kiedy ukończą 70 lat i spłata kredytu rozkładana jest na mniej rat).
    Chociaż rzeczywiście przy tej kwocie kredytu (stosunkowo niska) można
    się zastanowić nad przystąpieniem rodziców do kredytu i skróceniem
    okresu kredytowania (to zależy już jak wygląda sprawa ze zdolnością
    kredytową Twoją i Twojej żony). Biorąc samemu kredyt hipoteczny z
    przeznaczeniem na remont, modernizację i wykończenie lokalu
    mieszkalnego, adaptację pomieszczeń niemieszkalnych na mieszkalne, gdzie
    zabezpieczeniem jest hipoteka na nieruchomości należącej do osoby
    trzeciej, narażasz się natomiast automatycznie na wyższe oprocentowanie.
    W przypadku pożyczki hipotecznej oprocentowanie byłoby zaś jeszcze mniej
    korzystne, bo tu środki pozyskujesz na dowolny cel.

    --
    Aktualności i promocje w bankach:
    http://banki-elektroniczne.republika.pl/news.html

  • 20. Data: 2005-08-01 16:37:15
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Ehhhhh

    Paweł J napisał ze potrzebuje kredytu hipotecznego na rozbudowę nie jego
    nieruchomosci. Sam ma wątpliwości czy rodzice mogą być kredytobiorcami oraz
    widzi problem zaciagnięcia kredytu przez niego.
    T odpowiadasz w kolejnych postach tak:

    Post nr 1
    "W Twojej sytuacji możesz wziąść na siebie kredyt hipoteczny na remont pod
    użyczoną przez rodziców hipoteke. Nie widzę tu żadnych problemów, a i
    warunki mogą buć niezłe."

    Czyli obiecujesz złote góry

    Post nr 2
    " "Hipoteka użyczona" - hipoteka osoby trzeciej w stosunku do
    kredytobiorcy. Niektóre banki zabezpieczaja się tak przy udzielaniu
    kredytu hipotecznego. Cel kredytowania - zależnie od banku bedzie to albo
    kredyt celowy tj na remont, rozbudowę nieruchomości, albo pożyczka
    hipoteczna na dowolny cel. Problemów nie będzie.
    Działam w tej branży i takie "numery" robie."

    Czyli przedstawiasz już srebrne góry - "niektóre banki", "zależnie od
    banku" by skończyć na pożyczce hipotecznej. No ale twierdzisz że jesteś guru
    i takie numery przechodzą

    Post 3

    Uściślasz w jakim banku takie numery przechodzą - BPH czy GE

    Post 4
    Ja wyciągam dowolne wnioski z ciagu dyskusji :P

    Post 5
    Wyjaśniasz swój sposób rozumowania "od ogółu do szczegółu" - na początku
    proponujesz bezproblemowy kredyt hipoteczny na niezłych warunkach a na końcu
    wychodzi albo pożyczka hipoteczna albo odstępstwa w bankach ("to jest trudne
    choć możliwe")

    Nieźle musisz doradzać ludziom - gratuluje

    EOT

    Darek

    Ps. Sorki za długie cytaty ale był to wymóg sytuacji