  • Data: 2023-03-29 17:08:31
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28 mar 2023 o 18:26, _Master_ pisze:

    > Nie będzie bo na inflacji na dłuższą metę się nie zarabia.

    Jakże nie zarabia?! Suweren traci -- rząd zyskuje...

    > Kiedyś (2015 r.) niegrzeczne dzieci straszono pisowskim kryzysem.

    Dziś zamiatanym pod dywan.

    > Dziś straszenie inflacją budzi tylko politowanie.

    Chyba u Ciebie...

    Wszystko dookoła zdrożało (w znacznej mierze za sprawą podwyżek cen
    węglowodorów, w tym także za sprawa pozornej tarczy -- obniżenia VAT
    na samochodowe paliwo, czyli de facto podwyższenia ceny tegoż paliwa)
    sypiąc w gruzy wieloletnią stabilizację, czy wręcz stagnację...

    Inflacja w Polsce rosła zdecydowanie przed pojawieniem się pandemii,
    więc z wojną i CoVidem tak sobie ma wiele wspólnego?... Na obecną
    inflację składa się wiele czynników, wśród których są:
    - socjalizm PiS
    - zabieranie bankom lub sklepom i dawanie potrzebującym
    [potrzebującym? -- głównie dawanie sobie?]
    - PPK itp.
    - nieudolność PiS
    - wprowadzanie i wyprowadzanie ;) zmian, wśród których są:
    - ulga dla klasy średniej
    - dziwna kwota wolna od podatku
    - niewaloryzowanie 500+ (de facto powolna likwidacja)
    (szmal wydano -- efektów nie ma i nie będzie z tego tytułu)
    - GTU MPP
    - wojna (niekiedy brutalna, zwykle nieuczciwa) przeciwko
    opozycji, którą później czasami ;) trzeba obłaskawiać...
    - ogólnie zła współpraca z Zachodem
    - węglowodorowe manipulacje
    - pomiatanie suwerenem
    - CoViD
    - wojna

    Kilkanaście lat przed IIWW za jedynie słuszną opcję polityczną
    w RP uważano wojskową władzę owiniętą wokoło Piłsudskiego. Przez
    pół wieku po IIWW jedynie słuszne w RP było popieranie Stalina
    i jego popleczników. Dziś jedynie słusznym wodzem (kolejnej) RP
    jest Jarosław... Uważam demokrację za zły sposób sprawowania
    władzy, ale... ;) Ale:
    - dyktator/autokrata musiałby być mądry i uczciwy
    (poniekąd uczciwość jest implikacją mądrości)
    - nie widzę niczego lepszego od demokracji
    - nie zniechęcam nikogo do demokracji

    Dziś mamy (przykładowo) i ministra obrony, i prezydenta (czyli
    naczelnego wodza wojskowego na czas pokoju) ale o wojnie decyduje
    Jedyny Wódz... Tak samo z sądami, gospodarką, zagraniczną polityką
    i wewnętrzną...

    Jakaś ;) demokracja w RP jest -- Beata, Jarosław, Mateusz...
    Może -- Andrzej, Julia... Jako głosy mniejszej wagi...

    -=-

    Inflacja pożera oszczędności (niby oczywiste) ale płaczą też
    kredytobiorcy... Kto zarabia ,,na dłuższa metę''? -- rządzący...
    Przede wszystkim inflacja to powolne, ciche rujnowanie, więc
    niezbyt jasno widoczne... Tedy i o reakcję ludu niełatwo...
    Nadto rządzący pobierają dochodowe podatki od tejże inflacji...

    wyobraźmy sobie inflację równą bankowym odsetkom...
    - 20% inflacja rocznie zabiera
    + 20% rocznie daje bank deponującym/deponentom
    = czyli deponent zarabia zero?
    - Fiskus zabiera PIT od tychże ,,zarobionych'' 20%

    Gdyby Fiskus pobierał PIT od drożejącego ,,chleba'' -- zabrałby zero,
    ale że zabiera od złotówkowej wyceny tegoż chleba -- zabiera niezero...

    Ogólnie jednak rządzący zarabiają znacznie więcej na inflacji,
    niż mogę sobie wyobrazić czy opisać...

    -=-

    Zdecydowanie:
    - nie popieram obecnej władzy
    (mam na myśli głównie RP, ale nie tylko)
    - nie twierdzę, że opozycja rządziłaby lepiej RP niż PiS
    - nie zniechęcam do PiS
    - nie zachęcam do opozycji...

    [zachęcałem do czegoś innego, ale już nie zachęcam...
    nie warto zachęcać do uczciwości ludzi co najmniej od
    dekad czerpiących zyski z nieprawości... jakoż im żyć
    bez mgły, którąż znali od zawsze?... nie znają mojego
    życia; nie uznają realiów za warte uwagi; płakać będą
    swoje nieszczęście -- ale przyczyny jego nie poznają]

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'