  • 91. Data: 2004-06-02 16:31:16
    Temat: Re: e-pko --> inteligo :/
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości
    news:c9komn$nq0$1@inews.gazeta.pl...
    > Ale ty się nie upierasz, że token jest znacznie bardziej bezpieczny niż
    > zdrapki nawet leżące na biurku

    Ja wręcz uważam, że token - szczególnie ten bez pinu - jest mniej bezpieczny
    niż zdrapki (choć niekoniecznie leżące na wierzchu) ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 92. Data: 2004-06-02 20:53:41
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Kasandra wrote:
    > "poilkj" <u...@d...invalid> wrote in message

    > Trudno jest popsuc takie coś, trzeba się naprawdę mocno postarać. Te
    > urządzenia z zasady są idiotoodporne. Wiadomo, maltretowania tłuczkiem nie
    > wytrzyma ale też do tego nie służy.

    Ale łatwo upada, depcze się, przyciski przestają działać, dzieci dłubią.
    Trudno jest popsuć, a jednak się psuje.

    > Identycznie jak w przypadku kart, więc argument sie znosi.

    Nie.
    W przypadku kart, po prostu zamawiasz nowa karte przez internet.
    Nie trzeba tego od klienta odbrać, wymienić i odesłać.

  • 93. Data: 2004-06-03 07:45:00
    Od: "Kasandra" <n...@o...pl>

    > Ale łatwo upada, depcze się, przyciski przestają działać, dzieci dłubią.

    Ech, na siłę te argumenty kolego wymyślasz. Mógłbym zripostować
    kilkudziesięcioma podobnymi argumentami w stosunku do karty ale Ty znów
    wyskoczysz z jakimiś bzdurami co imho podważa sens prowadzenia z Toba
    dyskusji. Podałbym Ci dokładna liczbę uszkodzonych tokenów w przeciągu
    ostatnich dwóch lat... informacja jednak z gatunku niejawnych. Zdziwiłbyś
    sie jak bardzo odporne są to urządzenia.

    JK

  • 94. Data: 2004-06-03 08:10:10
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Kasandra wrote:

    > "poilkj" <u...@d...invalid> wrote in message

    > Ech, na siłę te argumenty kolego wymyślasz. Mógłbym zripostować

    Hm. Moze mam pecha, ale używam 3-go tokena od VW. Dwa poprzednie mi sie
    uszkodziły - mimo, że w zasadzie tam nie ma się co zepsuć - jest tylko
    ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Więc argument o uszkodzeniu nie jest
    tylko akademicki. A zwracam uwagę, ze w przypadku VW brak tokena = brak
    dostępu przez Internet.

    Dla równowagi. Kiedyś zablokowałem sobie 2 listy haseł w mBanku. Ale tu
    poszło szybciej.

    KJ

  • 95. Data: 2004-06-03 12:04:31
    Od: "Kasandra" <n...@o...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > uszkodziły - mimo, że w zasadzie tam nie ma się co zepsuć - jest tylko
    > ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Więc argument o uszkodzeniu nie jest

    Ja wiem, że dla chcącego nic trudnego a w warunkach ekstremalnych to mało co
    zachowuje swój stan pierwotny. ;-)
    Mój token z PKO SA ma ok. 0,8 mm płytkę plexiglasową chroniącą
    wyświetlacz... używam od 2001 roku bez żadnej awarii.
    Może masz pecha... :-)

    www.vasco.com

  • 96. Data: 2004-06-03 12:05:44
    Od: "Kasandra" <n...@o...pl>

> [...]

    Mój token z PKO SA ma ok. 0,8 mm płytkę plexiglasową chroniącą
    wyświetlacz... używam od 2001 roku bez żadnej awarii.

    K.

  • 97. Data: 2004-06-03 12:13:51
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Kasandra wrote:
    [...]

    > Ja wiem, że dla chcącego nic trudnego a w warunkach ekstremalnych to mało co
    > zachowuje swój stan pierwotny. ;-)
    Problem w tym, ze moje tokeny zawsze w etui chuchane dmuchane...
    KJ

  • 98. Data: 2004-06-03 12:45:30
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    blad napisał:
> [...]
    > zrobione
    >
    > Dzis rano kolezanka po zameldowaniu sie loginem i haslem z e-pko i
    > podaniu odpowiedzi z tokena zrobila przelew. System poprosil o
    > pierwszy kod ze zdrapki o ile sesja nie zostala otwarte tokenem -
    > poniewaz zostala wiec wystarczyl enter :-)
    >
    > W sumie mozna dzialac jak w e-pko, jednorazowo sie zalogowac
    > tokenem i potem juz bez potwierdzen. Problemy chyba beda dopiero na
    > etapie zmiany hasla, aktywacji karty itd ale jest te opcje akurat nie
    > sa komus potrzebne to moze dzialac tylko z tokenem.

    No, ale to ma wpływ na bezpieczeństwo. Więc pewnie też dlatego PKO chce
    zlikwidować tokeny. Bo modyfikacja systemu dla tokenów i wydanie nowych
    dla klientów to spore koszty.

    K.

  • 99. Data: 2004-06-03 12:45:35
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    poilkj napisał:
    > zdrapka i token zapewniają wystarczająco wysoki poziom
    > bezpieczeństwa, żeby brać to pod uwagą w znikomym procencie
    > Bardziej bym się przejął, gdyby moje hasło do sysemu miałoby być
    > czterocyfrowe i na dodatek zgodne z pinem mojej karty kredytowej.
    > Wówczas robiłoby mi to rózniće, który bank wybrać.

    AFAIR Citi kiedyś tak miało :)

  • 100. Data: 2004-06-03 12:50:30
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Kamil Jońca napisał:

    > Problem w tym, ze moje tokeny zawsze w etui chuchane dmuchane...

    Ja swój do VW powiesiłem na korkowej tablicy w tym "pokrowcu". Mam go na
    wprost przed oczami i nie muszę go ciągle chować i wyjmować. :)

    K.