    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: e-bankowosc - pytanie retoryczne ;)
    Date: Sat, 27 Sep 2003 19:26:47 GMT

    In article <1...@n...teranews.com>
    ,
    f...@y...cum says...

    > No wiec dziwie sie temu ze system ktory dziala przez 5 dni w tygodniu
    > z powodu owianego tajemnica nie moze dzialac przez 7 dni w tygodniu.
    >
    > Rownie dobrze mozna wprowadzic zasade ze przelewy z konta sa
    > realizowane w pn, sr i pt a pieniadze wplywaja na konto we wt i cz.
    >
    > Mniej bym sie dziwil gdyby w weekendy ATM'y byly martwe i nie moglbym
    > autoryzowac karty w POS'ie - uznalbym ze "ten model tak ma"

    > Na czym niby polega ta jego "olbrzymiosc"?
    > Na tym ze 95% odzialow jest zamknieta?
    >
    > Intryguje mnie po prostu taka "swiecka tradycja" zachowania wolnych
> [...]

    Hmm... chyba nie bardzo wiesz jak dokonuje sie rozliczen miedzy bankami.
    Nie jest to tak, ze pieniadze z oddzialu A ida do oddzialu B i tyle.
    Zauwaz ze nawet jak teraz transakcje robione sa 5 dni w tygodniu, nie sa
    one "online" tylko dokonywane sa sesje rozliczeniowe. POdczas ktorych
    dokonuje sie ustalen rozliczen netto pomiedzy bankami. Dopiero kwota
    netto jest przekazywan miedzy bankami. Nie zawsze zdarza sie tak, ze
    bank ma odpowiednia kwote na rachunku rozliczeniowym (ma lokaty, kredyty
    ...itp .... ostatczenie z tego zyje) i tu sie klania transakcje
    miedzybankowe na uzupelnienie salda.

    AP