  • 1. Data: 2005-11-25 00:10:45
    Temat: e-banki - tryb "kafejkowy"
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Mam ciekawy, moim zdaniem, pomysł na polepszenie funkcjonalności e-bankow.
    Jak wiadomo, bardzo niebezpieczne jest korzystanie z konta w kafejkach
    internetowych... - czasem jednak dobrze jest zajrzec na swoje konto gdzies
    "na wyjezdzie"...
    Moj pomysl polega na tym, by w internetowych systemach transakcyjnych bankow
    dac mozliwosc zalozenia uzytkownikowi dodatkowego hasla, ktore uruchomi
    system transakcyjny w trybie zwiekszonego bezpieczenstwa, gdzie wszystko -
    rowniez podglad danych uzytkownika i numeru konta, nie mowiac o saldzie, czy
    ostatnich operacjach, wymagalo bedzie hasel jednorazowych badz tokena. Jesli
    uzytkownik poda normalne haslo - uruchomi system w normalnym trybie, w
    ktorym tylko niektore operacje potwierdza sie haslami jednorazowymi.
    W trybie zwiekszonego bezpieczenstwa moze tez byc tak, ze trzykrote bledne
    podanie hasla jednorazowego blokuje mozliwosc korzystania z tego trybu z
    jednoczesnym powiadomieniem uzytkownika.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2005-11-25 03:45:12
    Temat: Re: e-banki - tryb "kafejkowy"
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    SDD napisał:
> [...]
    > wszystko - rowniez podglad danych uzytkownika i numeru konta, nie mowiac
    > o saldzie, czy ostatnich operacjach, wymagalo bedzie hasel jednorazowych

    Koszty koszty. Takie innowacje muszę pociągnąć za sobą spore koszty i
    nie wiem czy przeciętny użytkownik często by korzystał z takich
    rozwiązań. Łatwiej uruchomić Linuksa z bootowalnego nośnika i/lub
    przekierować dodatkowo transmisję przez szyfrowane proxy-tunel. Kody
    przesyłane SMS-em są tutaj rozsądnym rozwiązaniem.

    K.

    --
    W moherowym berecie lepiej będzie Ci na świecie...

  • 3. Data: 2005-11-25 07:17:47
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Bank hiszpanski, w ktorym mam konto, rozwiazal te sprawe inaczej. Hasla
    potwierdzajace transakcje moga byc wprowadzane badz tradycyjnie z
    klawiatury, albo - i to jest rozwiazanie "kafejkowe" - z klawiatury
    wirtualnej. Polega to na tym, ze na czesci ekranu pojawia sie rysunek
    klawiatury, a mysza wybiera sie znaki do wprowadzenia. Miejsce klawiatury
    nie jest stale - po kazdym wprowadzeniu znaku klawiatura nieco sie przesuwa,
    tak wiec znajac miejsce klikniecia mysza nie mozna okreslic wprowadzonego
    znaku (chyba ze zna sie biezaca zawartosc ekranu). Takie rozwiazanie, w
    polaczeniu z wprowadzaniem losowo wskazanych 4 znakow z 8-znakowego hasla,
    wydaje sie dosc bezpieczne.

  • 4. Data: 2005-11-25 09:06:30
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > zawartosc ekranu). Takie rozwiazanie, w polaczeniu z wprowadzaniem
    > losowo wskazanych 4 znakow z 8-znakowego hasla, wydaje sie dosc

    alez takie rozwiazania juz sa w polskich bankach:
    https://www.kb24.pl/Login
    1. wirtualna klawiatura
    2. kody z losowych obrazkow przy zatwierdzaniu przelewow

    kursor

  • 5. Data: 2005-11-25 09:40:26
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > potwierdzajace transakcje moga byc wprowadzane badz tradycyjnie z
    > klawiatury, albo - i to jest rozwiazanie "kafejkowe" - z klawiatury

    Klawiatura ekranowa to nic nowego.
    Ba, jest ona nawet standardowym elementem systemu XP,
    różni się od opisywanej przez Ciebie tym, że nie 'skacze'
    Ciekawe czy choć 1 'kafejkowicz' na stu z niej korzysta ...

  • 6. Data: 2005-11-25 10:31:09
    Od: "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Klawiatura ekranowa to nic nowego.
    > Ba, jest ona nawet standardowym elementem systemu XP,
    > różni się od opisywanej przez Ciebie tym, że nie 'skacze'
    > Ciekawe czy choć 1 'kafejkowicz' na stu z niej korzysta ...

    Taka wbudowana pewnie nic nie daje, bo ona wprowadza przeciez wybrane znaki
    do programu tak, jakby byly z klawiatury. Wiec soft przechwytujacy
    klawiature
    tez moze dostac te znaki.
    Dedykowana, wbudowana w jakas aplikacje (np. IMAGEMAP na stronie WWW)
    jest na wszelkie takie sztuczki odporna.

    Krzysiek Rudnik

  • 7. Data: 2005-11-25 10:32:12
    Od: zbiggy <z...@p...onet.pl>

    SDD napisał(a):
    > Witam
    >
    > Mam ciekawy, moim zdaniem, pomysł na polepszenie funkcjonalności e-bankow.

    Business case!
    udowodnij ludziom z kontrolingu, że można na tym zarobić, a dostaniesz
    stanowisko, samochód i plan medyczny dla całej rodziny

  • 8. Data: 2005-11-25 14:30:28
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

    > alez takie rozwiazania juz sa w polskich bankach:
    > https://www.kb24.pl/Login
    > 1. wirtualna klawiatura
    > 2. kody z losowych obrazkow przy zatwierdzaniu przelewow
    nie wiem jak "wirtualny" bph ale makler bph ma taka ekranowa klawiature

  • 9. Data: 2005-11-25 15:56:08
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dedykowana, wbudowana w jakas aplikacje (np. IMAGEMAP na stronie WWW)
    > jest na wszelkie takie sztuczki odporna.

    Zawsze pozostaje (chyba to jest jeszcze bezpieczne? :-) ) linijka ze
    wszystkimi znakami dopuszczalnymi w polach loginu i hasła i Ctrl-C ->
    Ctrl-V :-)

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 10. Data: 2005-11-25 18:15:10
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Jarosław Lech napisał:

    > Zawsze pozostaje (chyba to jest jeszcze bezpieczne? :-) ) linijka ze
    > wszystkimi znakami dopuszczalnymi w polach loginu i hasła i Ctrl-C ->
    > Ctrl-V :-)

    Eeee, programy które przechwytują zawartość "schowka systemowego" mogą
    chyba przechwycić i zapisać do pliku...

    K.

    --
    W moherowym berecie lepiej będzie Ci na świecie...