  • 1. Data: 2005-11-24 18:25:47
    Temat: Książeczka mieszkaniowa - kiedy likwidować?
    Od: "Wasiuk" <w...@w...pl>

    Witam!

    Zamierzam razem z żoną kupić mieszkanie. Oprócz kredytu mieszkaniowego mamy
    również wkład własny. Wkład własny to m.in. książeczka mieszkaniowa (premia
    gwarancyjna). Moje pytanie brzmi: czy likwidację książeczki mieszkaniowej
    robimy sami niezależnie od banku w którym bierzemy kredyt? Czy bank w jakiś
    sposób w to ingeruje. Dziś byliśmy w Millenium i powiedzieli nam, że my
    sobie sami załatwiamy sprawy związane z książeczką mieszkaniową i zdobyte
    pieniądze wpłacamy dla osoby od której kupujemy mieszkanie, bank zajmuje się
    tylko kredytem. Czy w każdym banku jest tak samo?

    Przemek

  • 2. Data: 2005-11-25 07:07:17
    Temat: Re: Książeczka mieszkaniowa - kiedy likwidować?
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Jest tak jak piszesz, ale wg mnie najpierw nalezy kupić mieszkanie a potem
    następuje likwidacja ksiązeczki. Czyli kupujesz na kredyt , po kupnie
    likwidujesz książeczkę i spłacasz częściowo kredyt lub wydajesz na remont ,
    wypsażenie.
    Niech mnie ktos poprawi jeśli się mylę.

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 3. Data: 2005-11-25 08:17:50
    Od: "Grupy onet" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM> napisał w
    wiadomości news:dm6d8r$kni$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > następuje likwidacja ksiązeczki. Czyli kupujesz na kredyt , po kupnie
    > likwidujesz książeczkę i spłacasz częściowo kredyt lub wydajesz na remont

    Mozesz tez kupic mieszkanie na kredyt z zapisem a wkcie ze czesc zaplaty
    wplacona bedzie pozniej.
    ja tak zrobilem
    Rozliczenie książeczki z przelewem na konto trwało ok 10 dni
    Grzes

  • 4. Data: 2005-11-25 11:23:06
    Od: "m@rio" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Grupy onet" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wplacona bedzie pozniej.
    > ja tak zrobilem
    > Rozliczenie książeczki z przelewem na konto trwało ok 10 dni

    Zgadza się sam też tak kupowałem mieszkanie. Książeczkę przekazałem
    developerowi. Premia z książeczki pokryła pierwszą wpłatę.

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 5. Data: 2005-11-25 17:20:39
    Od: "Wasiuk" <w...@w...pl>

> [...]
    > następuje likwidacja ksiązeczki. Czyli kupujesz na kredyt , po kupnie
    > likwidujesz książeczkę i spłacasz częściowo kredyt lub wydajesz na remont

    Ja wole mieć większy wkład własny niż całą sume brać na kredyt, wychodzi
    wówczas mniejsza rata. A nie zawsze opłaca się od razu spłacać część kredytu
    bo raz że nie każde banki na to idą a dwa że finansowo jednak trochę się na
    tym traci.

    Ja kupuję mieszkanie od osoby prywatnej, wkład własny płacę mu dosłownie na
    rękę, a resztę kredytem. Część wkładu własnego to właśnie moja książeczka
    mieszkaniowa i stąd moje pytanie czy idę sobie i niezależnie załatwiam
    sprawy z książeczką i z kredytem, czy to jakoś się wiąże ze sobą. Bo jeżeli
    się nie wiąże (a mam nadzieje że tak jest) to likwiduje książeczke i po
    otrzymaniu pieniędzy płacę gościowi wraz z ręsztą moich oszczedności. A na
    pozostałą wartość mieszkania zaciągam kredyt i gościu dostaje kasę z banku.

    Przemk

  • 6. Data: 2005-11-29 07:19:44
    Od: "Wasiuk" <w...@w...pl>

    No i kiszka, zawiodłem się na tym komunistycznym wynalazku...:( Niestety jak
    się dowiedziałem książeczka mieszkaniowa wcale nie jest przewidziana na
    zakup mieszkania tylko podobno rekompensuje zakup mieszkania i niestety
    jeżeli chcę kupić mieszkanie wykorzystując książeczkę musze zrezygnować z
    premi gwarancyjnej. Jest to dla mnie chore, no ale taka jest nasza polska
    rzeczywistość, że dla człowieka to państwo zawsze łaskę wielką robi. Szkoda
    trochę, że 23 lata oszczędzania diabli wzieli.

    Przemek