  • 11. Data: 2006-08-01 20:48:27
    Temat: Re: działalność gosp i konto osobiste
    Od: "jst" <l...@W...pl>

    > Witam, nie wie ktoś czy prowadząc osobiście działalność moge używać
    > osobistego konta jako konta firmowego?

    Używałem przez pół roku ING konto z Lwem (osobiste) do przelewów firmowych.
    około 150 przlewów miesięcznie - na ogół drobne kwoty, żadnych faktur. 2
    tygodnie temu kobieta z banku zadzwoniła, że wykonuję za dużo przelewów tzn
    wykorzystuję konto do celów firmowych.

    Zamknąłem natychmiast rachunek- regulamin regulaminem, ale są zbyt
    bezczelni. Bank ma być partnerem, a nie nadzorcą dojącym gdzie się da
    klienta. Statków nie produkuję. Pani mi zaproponowała konto dla firm - przy
    mojej strukturze kosztów byłoby to około 2 500 zł za konto rocznie.
    Niepoważni. Teraz konto mam gdzie indziej a ING to wpłatomat. Odbijać im
    juz zaczyna w sektorze bankowym.

    pzdr
    j.

  • 12. Data: 2006-08-01 23:55:31
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    RobertS napisał(a):
    > jezeli ktos sie spotkal z takim przypadkiem to prosze o info!

    Jakieś dwa lata temu Inteligo odbiło do nadawcy dwa przelewy (z około
    15) motywując to tym, że to nie jest konto firmowe. Korzystałem z konta
    w Inteligo do przyjmowania firmowych należności przez jakieś dwa
    tygodnie, kiedy miałem kłopot z firmowym. Mnie o tym nie poinformowali
    (dowiedziałem się od klientów, którzy dostali zwrot), nie wypowiedzieli
    umowy ani nic w tym stylu.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 13. Data: 2006-08-02 06:44:28
    Temat: Re: działalno?ć gosp i konto osobiste
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > VATu - raczej nie

    Wbrew obiegowej opinii VAT-u także. VAT jest tak samo osobisty jak
    dochodowy. Można np płacić VAT nie prowadząc DG. Nie jest "osobisty"
    tylko VAT od spółki cywilnej.

  • 14. Data: 2006-08-02 07:38:43
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Wbrew obiegowej opinii VAT-u także. VAT jest tak samo osobisty jak
    > dochodowy. Można np płacić VAT nie prowadząc DG.

    Mozna placic VAT nie prowadzac DG ale jesli sie PROWADZI DG to VAT juz
    "osobisty" nie jest.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2006-08-02 08:22:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Slawek Kos wrote:

    > Mozna placic VAT nie prowadzac DG ale jesli sie PROWADZI DG to VAT juz
    > "osobisty" nie jest.

    To zależy od definicji słowa "osobisty" ;)
    Napisz może jaką widzisz różnicę między "osobistością" dochodowego i
    VAT-u. Bo ja nie widzę żadnej.

  • 16. Data: 2006-08-02 08:50:52
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    no wiec teraz więcej danych:
    otóż posiadam konto INTELIGO, na stronie www po zalogowaniu w dziale
    przelewy są pozycje typu: przelew do ZUS i przelew do US.
    Sugerując się tymi pozycjami, zadzwoniłem do konsultanta infolinii INTELIGO:
    powiedział:
    "nie ma żadnych przeszkód z naszej strony aby używał pan konta z tytułu
    prowadzonej działalności - jedynie nie jestem w stanie powiedzieć co na to
    urzędy na formularzu których musi pan podać nr konta firmowego"
    no i tu problem, bo o ile w ZUS to pewnie by przeszło, to niestety na
    formularzu NIP-1 jest pozycja konta osobistego i firmowego, czy to przejdzie
    jak w obu pozycjach wpiszę to samo (pyt ret.)?

    --
    Zephyr
    z...@T...com

  • 17. Data: 2006-08-02 09:00:38
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > To zależy od definicji słowa "osobisty" ;)
    > Napisz może jaką widzisz różnicę między "osobistością" dochodowego i
    > VAT-u. Bo ja nie widzę żadnej.

    kazdy placi VAT (jest on zawarty w nabywanych produktach i uslugach),
    natomiast osoby fizyczne (w wiekszosci przypadkow) nie maja obowiazku
    rozliczania tego podatku, dla nich zwieksza on po prostu cene nabywanych
    towarow

    pozdr.
    RobertS

  • 18. Data: 2006-08-02 09:02:23
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    [cut]
    to niestety na formularzu NIP-1 jest pozycja konta osobistego i firmowego,
    czy to przejdzie
    jak w obu pozycjach wpiszę to samo (pyt ret.)?

    a na jakiej podstawie ma nie przejsc ?

    zadna ustawa nie zabrania wykorzystywania konta osobistego do rozliczen
    zwiazanych
    z dz. gosp., jezeli urzednik w US twierdzi inaczej to nie poda podstawe
    prawna...

    pozdr.
    RobertS

  • 19. Data: 2006-08-02 09:06:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    RobertS wrote:

> [...]
    > natomiast osoby fizyczne (w wiekszosci przypadkow) nie maja obowiazku
    > rozliczania tego podatku, dla nich zwieksza on po prostu cene

    To jest odpowiedź nieco nie na temat. Bo w tym wątku właśnie
    dyskutujemy o tych co *rozliczają* VAT i chcą go płacić z osobistego
    rachunku.

  • 20. Data: 2006-08-02 09:20:00
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Zephyr wrote:

> [...]
    > przeszło, to niestety na formularzu NIP-1 jest pozycja konta
    > osobistego i firmowego, czy to przejdzie jak w obu pozycjach wpiszę to

    Tak jak pisał herbi zapłata ZUS (za siebie) i podatków dochodowego (za
    siebie) i VAT (za siebie) jest jak najbardziej płatnością *osobistą* a
    nie *firmową*. Czym innym będzie zapłata za faktury kontrahentom lub
    przyjmowanie zapłat od nich. Więc nie dziwi mnie, że konsultanci
    Inteligo nie mają nic przeciwko płaceniu ZUS i US z ich konta
    prywatnego.