  • 1. Data: 2006-08-01 08:26:58
    Temat: oplata za przewalutowanie transakcji?
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    witam

    ktore banki nie pobieraja oplaty za przewalutowanie transakcji wykonywanych
    kartami platniczymi?

    np. karta rozliczana w euro, ale zaplata dokonana w innej walucie

    generalnie, ktorymi kartami oplaca sie placic w krajach, w ktorych nie ma
    euro?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2006-08-01 08:39:15
    Temat: Re: oplata za przewalutowanie transakcji?
    Od: "Robert.I" <_...@i...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > np. karta rozliczana w euro, ale zaplata dokonana w innej walucie
    > generalnie, ktorymi kartami oplaca sie placic w krajach, w ktorych nie ma

    Zasadniczo takimi, które jak najmniej walut mają po drodze.
    Case bankomatu: kartą Citi można na całym świecie wypłacać bez opłat z
    bankomatów Citi, ale po drodze jak przeliczają to sobie brak opłat
    rekompensują. Kata PeKaO (PKO?? - case zasłyszany), wypłata z bankomatu w
    Moskwie z opłatami - po przeliczeniu wychodzi taniej, bo ztcw przeliczenie
    kursowe od razu idzie na złotówkę, więc jeden kurs walutowy na którym można
    skroić klienta mniej...

    R.

  • 3. Data: 2006-08-01 08:57:46
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > Moskwie z opłatami - po przeliczeniu wychodzi taniej, bo ztcw przeliczenie
    > kursowe od razu idzie na złotówkę, więc jeden kurs walutowy na którym

    w drugim przypadku chodzi o PKO BP, oni niektore waluty przeliczaja
    bezposrednio na zlote
    (z pominieciem euro)

    na citku juz sie raz przejechalem i nie bede dokonywal platnosci w innej
    walucie niz euro

    moze inne przyklady?

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2006-08-01 09:22:03
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 01 Aug 2006 10:57:46 +0200, RobertS napisal/a:

    > moze inne przyklady?

    zazwyczaj karty Maestro/MC nie mają tej opłaty

  • 5. Data: 2006-08-01 09:37:22
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    Ja płaciłem kartami Lukasa i BZ WBK. Nieznacznie taniej wyszło w Lukasie,
    niemniej były to grosiki. Gdy starałem się znaleźć stosowną informację w
    TOiP wyszło, że Lukas bierze 1%, a BZ 3%.