  • 21. Data: 2002-03-26 21:56:36
    Temat: Re: doladowanie konta POP karta platnicza
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:20020326213204.GC30809@diuna.pingwin.waw.pl...

    > Dlatego ze siec bankomatow PBK jest dosc dobrze zintegrowana z
    > polcardem a to on robi obsluge tej uslugi dla centka. I dlatego
    > problemy jakie wystepuja na styku wbk<->polcard jak rowniez
    > euronet<->polcard sa w 90% przyczyna problemow. A ze dla bankomatow
    > pbk to dziala, to ...

    Dalej nie wiem, co ma wspólnego z tym bankomat, w którym aktywowałem tę
    usługę. Teraz już dane ma Centertel. I on to robi bez udziału BPHPBK, BZWBK
    [qźwa kto wymyślił te nazwy].

    Sugerujesz, że maestro powinno prezejść i działać??? Raczej nie...

    > BHP mial wlasny CK w Krakowie, a PBK wlasny w w-wie. PBK bylo pod reke
    > z polcardem, po polaczeniu bhp przyjmuje do siebie bankomaty (siec)
    > pbk, wiec korzystniej jest majac wlasne centrum obslugi nie placic
    > firmie zew., nie?

    Powracając do pytania - po połączeniu BPHPBK we wspólnej sieci doładowanie
    POPa nie będzie możliwe?

    Wojtek

  • 22. Data: 2002-03-26 22:00:06
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sugerujesz, że maestro powinno prezejść i działać??? Raczej nie...

    Sam sobie odpowiadam. Doładować zdalnie można jedynie VE inteligo spośród
    kart elektronicznych.

    Bankomaty powinny - wg mnie - odrzucać próby aktywacji z innych electronów.
    Bo nawet, jak usługa będzie aktywna, to bank nigdy nie da autoryzacji bez
    obecności karty.

    WN

  • 23. Data: 2002-03-26 22:30:47
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 26, 2002 at 10:56:36PM +0100, Wojciech Nawara wrote:

    > Dalej nie wiem, co ma wspólnego z tym bankomat, w którym aktywowałem tę
    > usługę. Teraz już dane ma Centertel.

    Tak, ale pewne modyfikacje po stronie bankomaty (pewnych interfejsow)
    sa konieczne. To nie jest tak naprawde tylko switch on/off ktore ma
    akceptowac ;-(

    > I on to robi bez udziału BPHPBK, BZWBK
    > [qźwa kto wymyślił te nazwy].

    ;-)

    > Sugerujesz, że maestro powinno prezejść i działać??? Raczej nie...

    Jak pisalem 'mam w reku' to bylem w robocie ;-) Teraz nie jestem ;-))

    > Powracając do pytania - po połączeniu BPHPBK we wspólnej sieci doładowanie
    > POPa nie będzie możliwe?

    A, to bardzo odbre pytanie, ale mysle ze do pbk/bph lub jakiejs
    kombinacji obu. Pewnie bedzie mozna, ale na pewno nie na poczatku
    (nie uznaja tego za krytyczna usluge).

    --

    --w

  • 24. Data: 2002-03-26 22:33:47
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 26, 2002 at 11:00:06PM +0100, Wojciech Nawara wrote:

    > Sam sobie odpowiadam. Doładować zdalnie można jedynie VE inteligo spośród
    > kart elektronicznych.

    Pewnie dlatego ze VE nie wymaga podpisu pinowego dla transakcji.

    > Bankomaty powinny - wg mnie - odrzucać próby aktywacji z innych electronów.

    Tyle ze to nei bankomat odrzuca ale wlasnie niejako centek poleca
    odrzuci bankowi.

    > Bo nawet, jak usługa będzie aktywna, to bank nigdy nie da autoryzacji bez
    > obecności karty.

    Nie, o ile pamietam przygody z maestro to tam sa jaja o ten
    nieszczesny pin i dlatego one (karty) nie powinny przechodzic.

    --

    --w

  • 25. Data: 2002-03-26 22:39:06
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 26, 2002 at 10:51:34PM +0100, Wojciech Nawara wrote:

    > Wybaczam, ale tyle razy ją już powtarzałem, że powinieneś się naumieć jej i
    > na spaniu wyrecytować. :)

    Bu ... juz sie nauczylem ;-(

    > Coś nie w sosie jesteś. ;)

    Nie, po prostu zadawalem pytania a Ty mnie olewales ;-)

    > No to jak to działa? :)

    Ale chyba nie moge ;-( powaznie.

    > Chodzi mi o tą cholerną aktywację. Powinien zaakceptować electrony i
    > maestra?

    Jak napisalem pozniej - elektrony tak, ale maestra chyba nie (chyba,
    bo z pamieci). Sprawdze.

    > Zresztą, jak widać, BZWBK zaakceptował i teraz mam w systemie kartę Maestro,
    > której tam być nie powinno. Podczas każdej próby dokonania obciążenia,
    > transakcja nie jest autoryzowana przez ING. Ja uważam, że błąd leży w tym
    > momencie w tym, że bankomat nie zatrzymał transakcji, jeżeli się
    > zorientował, że jest to karta elektroniczna.

    > Sekundę, bo chyba coś nie tak. Uważasz, że bankomat słusznie postąpił
    > aktywując usługę na karcie elektronicznej?

    Alez karty elektroniczne to rowniez ve ;-)

    A swoja droga - przeciez pisalem ze jednak jakies niedociagniecia sa
    po stronie bzwbk.

    > Raczej nie powinien. Nawet instrukcja Centertrela mówi, że tylko wypukłe.

    Klasyczne pytanie - CitiCirrus? ;-)

    > Sprawdzę, ale teraz od tych doładowań po 20 LN to mam kupę kasy na koncie
    > POPa i będę musiał zacząć częściej dzwonić. ;)

    A nie mozesz doladowywac po 5zl? ;-)

    --

    --w

  • 26. Data: 2002-03-27 08:57:34
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    > Jak napisalem pozniej - elektrony tak, ale maestra chyba nie (chyba,
    > bo z pamieci). Sprawdze.

    Hmmm...

    Czyli uważasz, że Visą electron można korzystać z usługi doładowania konta
    "zdalnie"?
    Przecież jedynie inteligo ma obsługę karty bez jej fizycznej obecności.

    Idąc dalej tym tokiem - mając kartę VE można jakiejś firmie wystawić pisemne
    polecenie obciążania karty, np. za telefon i będzie to działać?

    VE inteligo powinna. Ale inne chyba nie?

    Uważasz, że mogę to aktywować na VE Lukasa i będzie hasać, to znaczy bank
    zautoryuje transakcję? Ojjj, chyba jedynie inteligo...

    > Alez karty elektroniczne to rowniez ve ;-)

    No wiem i uważam, że powinien odrzucić każdego electrona i maestro już przy
    próbie aktywacji...

    No bo jeśli tego nie zrobi, klient będzie miał dane tej karty w systemie,
    ale bank nie zautoryzuje transakcji. Jedynym wyjątkiem jest VE inteligo.

    A swoją drogą zdziwił mnie bankomat PBK, który po włożeniu maestra spytał,
    co to za karta, co ją włożyłem. :) Toż chyba powinien się kapnąć? :)

    > A nie mozesz doladowywac po 5zl? ;-)

    Ubolewam, że najmniejsze jest 20 PLN... ;(

    Wojtek

  • 27. Data: 2002-03-27 09:03:02
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    > Pewnie dlatego ze VE nie wymaga podpisu pinowego dla transakcji.

    Ale TYLKO inteligo. Żaden inny polski electron tutaj nie przejdzie!

    > Tyle ze to nei bankomat odrzuca ale wlasnie niejako centek poleca
    > odrzuci bankowi.

    Ech, zakręcone... i dlatego też mało kto używa tej usługi, bo pisze, że
    electrony nie...

    > Nie, o ile pamietam przygody z maestro to tam sa jaja o ten
    > nieszczesny pin i dlatego one (karty) nie powinny przechodzic.

    A myślałem, że chodzi tutaj o transakcje bez fizycznej obecności karty
    [MO/TO jeśli dobrze pamiętam?]

    Reasumując - VE inteligo będzie chodziła.

    Na VE inteligo można także wystawić pisemne upoważnienie do obciążenia i
    będzie działać, czyli można także tak płacić Centertelowi za faktury.

    Ale inne electrony... Wydaje mi się, że sugerujesz, że także powinny...

    Czuję niedosyt wiedzy. :)

    Wojtek

  • 28. Data: 2002-03-27 09:05:51
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    > Tak, ale pewne modyfikacje po stronie bankomaty (pewnych interfejsow)
    > sa konieczne. To nie jest tak naprawde tylko switch on/off ktore ma
    > akceptowac ;-(

    Dobra, olejmy sam bankomat.

    Jeśli aktywujemy formularzem, to też Centertel nie będzie wiedział, czy to
    wypukła, czy płaska elektroniczna.

    Więc jesteśmy już na etapie tego, że mamy w bazie Centertela numery kart
    elektronicznych.

    Na moją skromną wiedzę, jedynie VE inteligo powinna wtedy przejść?

    Inne electrony też?

    Wojtek

  • 29. Data: 2002-03-27 10:20:51
    Od: <z...@p...onet.pl>

    > Troche z boku, ale generalnie mnie dziwi ze tak malo jest serwisow
    > ktore chca sprzedawac uslugi z wykorzystaniem IO, w koncu mozna sie
    > doskonale zabezpieczyc na wypadek cofniecia kasy.
    > Nie sadze aby tutaj portfel sie do tego nadawal (po co ladowac portfel
    > elektroniczny aby zaladowac pop-a), niemniej jednak karta to dobry wybor.

    A ja bym chciał jeszcze zwykłym (najlepiej on-line :-)) ) przelewem
    z mBanku...

    Pozdrawiam,
    Ziutek jeden

  • 30. Data: 2002-03-27 11:25:06
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > A ja bym chciał jeszcze zwykłym (najlepiej on-line :-)) ) przelewem
    > z mBanku...

    Rozumiem ze przelewy realizuje tylko mBank =)
    A co z milionami w np. w PKO, PEKAO itp?