  • Data: 2015-01-15 17:45:38
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ogromne. ;) Ropę i gaz Rosjanie sprzedają za dolary (bez względu
    > na kurs dolara) a budżetówce płacą rublami, których nagle przybyło. :)
    > Rosja miała rok temu pół biliona dolarów rezerwy, z czego chyba
    > 75 miliardów sprzedała, aby ,,ratować'' kurs rubla.

    Czyli coś robiła. W tym czasie $ skoczył z niedawnych 3 do 3,75, a co
    zrobił nasz NBP? ;-)

    > Komu na rękę wysoki kurs dolara? Temu, kto ma rezerwy w dolarach,

    Rosja to duży kraj. Skoro import przestał się opłacać to pobudzą własny
    rynek. Już teraz mniej ich w PL, bo wolą kupować u siebie. Gdy Bank of
    Japan zastanawia się jakby tu obniżyć cenę waluty celem pobudzenia
    gospodarki, w Rosji z tym problemu nie mają.

    > czy temu, kto ma długi w dolarach? USA niby mają długi w dolarach,
    > ale mają tez drukarnie i rolki papieru do zadrukowania. :) [papier
    > zapewne mają z drzew kanadyjskich -- stąd wysoka cena produktu
    > finalnego]

    OK, Putin sprzedał zatem drogo dolary pod hasłem "ratujemy rubla", a za
    kilka chwil sobie je odkupi taniej. To właściwie w czym problem?

    > Ale są i pozytywne strony. Dlaczego franek poszedł w górę?
    > Dlatego, że tak naprawdę euro idzie w dół a Szwajcarzy
    > właśnie uwolnili kurs franka względem euro.

    Naprawdę? To popatrz na wykres EUR/PLN i zobacz, co się dzieje ze złotym.

    > Co w tym pozytywnego? Im niższy kurs euro, tym lepszy przelicznik
    > plnów na euro.

    Spójrz na wykres, jak bardzo EUR idzie w dół do złotego.

    > IMO wkrótce czas na wprowadzanie Polski do euro, czyli na zblokowanie
    > kursowania. Dobrze myślę? Wiem, że jest nadal zbyt duży deficyt, ale

    Nie ma szans na wejście do strefy euro w przeciągu kilku najbliższych
    lat. Jeśli euro spada do wszystkich walut prócz PLN to nas tam nie
    wpuszczą. A gdy po zakończeniu QE wzrośnie to będziemy mieli 5,50 za EUR
    i tym bardziej nas nie wpuszczą.
    --
    Pozdrawiam