  • 21. Data: 2009-10-05 11:50:29
    Temat: Re: dlaczego wplatomaty sa tak popularne w Polsce?
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 5, 1:37 pm, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Co ma bankowość internetowa do wpłatomatów to nie wiem,

    Tak obrazuje jak to jest z ta "popularnoscia" roznych uslug. A tu na
    grupie kazdy z bankowosci internetowej korzysta, a polowa jest pewnie
    przekonana, ze cos takiego jak bankowsc internetowa to juz kazdy ma i
    korzysta :)

    > Hmmm to w moim 120 tys. mieście ten gadżet mbanku po jakimś roku czasu
    > kompletnie się rozleciał. Do tego często z rana wypłacam pieniądze w
    > oddziale multi i jeszcze mi się chyba nie zdarzyło, aby pod wpłatomatem
    > nikogo nie było.

    I cool. Ja nie kwestionuje Twoich indywidualnych odczuc, opini czy
    obserwacji.

    Tylko ja mowie o tym jak to wyglada globalnie. Z racji swoje pracy
    naukowej korzystam z materialow ZBP czy NBP i wiem jak to wyglada w
    skali kraju.

    Czy wiesz, ze jest chodzi o liczbe bankomatow na jeden milion
    mieszkancow Polska do niedawna byla na ostatnim miejscu w Europie?
    [302 na 1 mln] Liderem jest Portugalia z blisko 1600/1mln a srednia EU
    to 806/1mln.

    I o ile np. w mazowieckim tych bankomatow jest 2000 to np. w podlaskim
    280 :)

    Takie statystyki moze wam troche pokaza jak wyglada ta kwestia
    calosciowo w naszym kraju nie tylko przez pryzmat tej grupy :)

  • 22. Data: 2009-10-05 11:51:14
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Oct 5, 12:39 pm, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:
    > Dlaczego wplatomaty sa tak popularne w Polsce?
    >
    > Szczerze mowiac, nie rzucily mi sie one jakos w oczy w innych czesciach
    > swiata.
    >
    > Taka duza u nas szara strefa, ludzie dostaja pieniadze pod stolem, czy co?
    >
    > --
    > Tomasz Chmielewskihttp://wpkg.org

    No widzisz jakbyś miał kartę kredytową z limitem 30k zł z wypłatą
    rozliczaną jak transakcja bezgotówkowa to byś wiedział ;].

  • 23. Data: 2009-10-05 12:02:29
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    BK wrote:

    > Ja sie spotkalem :)

    Z ciekawosci - jaki kraj, miasto, jaki bank?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 24. Data: 2009-10-05 12:03:06
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    ?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 25. Data: 2009-10-05 12:09:49
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 05 Oct 2009 04:50:29 -0700, BK napisał(a):

> [...]
    > grupie kazdy z bankowosci internetowej korzysta, a polowa jest pewnie
    > przekonana, ze cos takiego jak bankowsc internetowa to juz kazdy ma i

    Z telefonami komórkowymi, komputerami etc też byliśmy w tyle, także nie
    ma się co obawiać szybko dogonimy peleton ;)

> [...]
    >
    > Takie statystyki moze wam troche pokaza jak wyglada ta kwestia
    > calosciowo w naszym kraju nie tylko przez pryzmat tej grupy :)

    Dobra tylko, że wątek jest o wpłatomatach, więc jakbyś przy okazji swojej
    pracy miał chwilkę, albo rzuciłoby Ci się w oczy coś na ten temat, to też
    z chęcią posłucham. Logicznie to wychodzi, że skoro z bankomatami taka
    lipa to i z wpłatomatami podobnie, ale kto wie, może jest lepiej.

    Xenocide

  • 26. Data: 2009-10-05 12:20:06
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 5, 2:09 pm, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough

    Poszukam. Ale z wplatomatami jest gorzej niz z bankomatami bo o ile
    bankomaty stawiaja wszyscy [w tym operatorzy niezalezni] to wplatomaty
    tylko kilka podmiotow.

    Inna sprawa, ze bedzie lepiej bo Euronet rusza z wplatomatami
    dostepnymi dla klientow roznych bankow [AFIR bedzie to 18 bankow].

  • 27. Data: 2009-10-05 12:54:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Ja korzystam z bankowości internetowej od ok 8,5 roku, i wiem co to są
    > wpłatomaty, ale jakoś nie mam ochoty wrzucać moich pieniędzy do takiej
    > maszyny ;-)

    /me too

    8-)

    Inna rzecz, że w ogóle rzadko kiedy wpłacam gotówkę na jakiekolwiek
    konto, bo i skąd?

    MJ

  • 28. Data: 2009-10-05 13:20:20
    Od: "Filip Lach" <f...@W...gazeta.pl>

    BK <b...@g...com> napisał(a):

    > Chodzilo mi o http://www.alliance-leicester.co.uk/ ;)

    Jak mnie ostatnio na grupie oświecono bankomat z funkcją depozytową i
    wpłatomat to zupełnie różne urządzenia. Wpłatomat księguje _pieniądze_ w
    przeciągu kilkudziesięciu minut. Maszyna z funkcją depozytową księguje
    wstecznie po kilku dniach.

  • 29. Data: 2009-10-05 13:47:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 05 Oct 2009 05:20:06 -0700, BK napisał(a):

> [...]
    >
    > Inna sprawa, ze bedzie lepiej bo Euronet rusza z wplatomatami dostepnymi
    > dla klientow roznych bankow [AFIR bedzie to 18 bankow].

    O to całkiem ciekawie się zapowiada. Ciekawe czy to będzie hybryda czyli
    bankomat i wpłatomat w jednym czy całkiem osobne maszyny.

    Xenocide

  • 30. Data: 2009-10-05 13:52:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> writes:

    > Bo tlumaczenie, ze wplacaja emeryci, ktorym listonosz przyniosl
    > gotowke, jakos malo wiarygodnie dla mnie brzmi.

    Srednio. Jak emeryt jest taki "nowoczesny", ze ma konto, to poprosi w
    zusie, zeby mu wplacali na konto.

    Juz predzej widze ludzi podejmujacych wplate (bo firma nie placi
    pensji gotowka) z konta w calosci zaraz po pierwszym i trzymajacych
    gotowke pod materacem. Ale oni tez nie korzystaja z wplatomatow.

    MJ