  • 1. Data: 2009-10-05 09:38:01
    Temat: spłata raty kredytu w walucie - koszty?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    witam
    w tym miesiącu pierwszy raz (po podpisaniu aneksu) mogłem spłacić ratę
    kredytu bezpośrednio w CHF

    dot. kredytu hipo w DB

    można skorzystać z opcji "premiujemy franka" w DB (bank oddaje 4%
    wartości raty po spełnieniu określonych warunków), natomiast ja
    zdecydowałem się na przelew z innego banku, padło na Citi, bo miał
    przyzwoity kurs i przelew CHF za 0 zł

    kosztowało mnie to (przelew Citi - DB, kwota 700 CHF, opcja OUR) ok. 45
    zł (2 banki pośredniczące) - wyszło taniej niż spłata raty w DB w PLN,
    ale imho jednak drogo, poza tym Citi nie gwarantuje ile będzie kosztował
    taki przelew np. za miesiąc ("to zależy ile banki pośredniczące sobie
    naliczą")

    czy ktoś testował podobny przelew z innego banku? gdzie mogłoby być taniej?

    ważne są 3 parametry:
    1. kurs CHF w danym banku (lub możliwość wpłaty gotówki w kasie),
    2. koszt przelewu w banku, z którego przelew wysyłam
    3. ew. koszty banków pośredniczących (chociaż przybliżone)

    Zastanawiam się czy nie spróbować przelewu z BZWBK i
    mBanku/Multi...macie jakieś doświadczenia?

    dodam, że przelew przez SWIFT idzie dość szybko, w moim przypadku 2-3
    dni robocze

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2009-10-05 13:52:07
    Temat: Re: spłata raty kredytu w walucie - koszty?
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    RobertS wrote:

> [...]
    > wartości raty po spełnieniu określonych warunków), natomiast ja
    > zdecydowałem się na przelew z innego banku, padło na Citi, bo miał

    po ile kupiles franki w citi i jak sie to ma do 0,96*wartosc z tabeli db?

    > Zastanawiam się czy nie spróbować przelewu z BZWBK i
    > mBanku/Multi...macie jakieś doświadczenia?

    ktos tu na grupie kiedys pisal o jakiejs kombinacji citi->getin->inny bank.

  • 3. Data: 2009-10-05 13:53:29
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    RobertS wrote:

    > kosztowało mnie to (przelew Citi - DB, kwota 700 CHF, opcja OUR)
    ^^^

    https://online.citibank.pl/retail/files/citiblue/kon
    ta/instrukcja_jak_zrobic_przelew_walutowy.pdf
    6. W opcji ,,Koszty pokrywa" wybierz ,,Odbiorca".

    ;)

  • 4. Data: 2009-10-05 13:55:30
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Paweł wrote:

    https://online.citibank.pl/retail/files/citiblue/kon
    ta/instrukcja_jak_zrobic_przelew_walutowy.pdf
    > 6. W opcji ,,Koszty pokrywa" wybierz ,,Odbiorca".
    >
    > ;)

    chcialem napisac, ze taki darmowy przelew w opcji BEN to chyba kazdy
    moze dac, nieprawdaz? i to bez citi-promocji.

  • 5. Data: 2009-10-05 18:58:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > https://online.citibank.pl/retail/files/citiblue/kon
    ta/instrukcja_jak_zrobic_przelew_walutowy.pdf
    > 6. W opcji ,,Koszty pokrywa" wybierz ,,Odbiorca".
    >
    > ;)

    przecież i nadawcą i odbiorcą jestem ja, więc co to za różnica?

    poza tym db za przyjęcie przelewu z opcją inną niż OUR pobiera opłatę w
    wysokości 30 zł...

    no chyba, że byłoby to TYLKO 30 zł i żadnych innych kosztów, ale to
    raczej mało prawdopodobne

    --
    pozdrawiam
    RobertS