    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: depozyt ponad inflację?
    Date: Sat, 3 Aug 2019 04:01:11 +0200

    "J.F." 1...@4...net

    > Nie o to chodzi - kupowalem "zwykly chleb" w markecie i byl
    > dobry. Podrozal niewiele (ha, te 20gr to moze byc 15%)
    > ... ale teraz jest kiepski.
    > No i musze/kupuje drozszy. To podrozal o 100% czy 200% :-(

    Jeden telewizor starczy na 10 lat, inny na 5 -- czy
    inflacja uwzględni czas życia produktu bądź usługi?

    Nawet wtedy wskaźniki GUS są niewiele warte, gdy ten ,,chleb'' nie uległ zmianie!
    Weź paliwo samochodowe -- Nowe ;) Volvo S40 pali niemal dwakroć więcej paliwa niż
    Panna Mercedes, aby przejechać tę samą odległość... (zimą ,,w mieście'' dwakroć
    więcej)

    Wystarczy dorzucić jakiś podatek inwestycyjny ;) (typu opłata recy_klingowa czy
    modernizacyjna) aby mieć mętlik okołoinflacyjny, bo cóż z tego, że produkt niby
    nie zdrożał, skoro płacimy zań więcej z uwagi na obowiązkowy recykling czy
    konieczność modernizacji energetycznych sieci przesyłowych?

    Samochód może więcej palić bądź wymagać kosztowniejszych remontów
    tylko dlatego, że narzucono jakieś nowe normy emisyjne, lub podobne...

    Koszt życia to także czas tracony na tę samą pracę -- choćby na
    dzielenie włosa (kosztu paliwa samochodowego) na osiem części
    podczas księgowania...

    Stan policji -- od niego zależy choćby potrzeba samoobrony, w tym
    koszt utrzymania ochroniarzy, koszt zabezpieczeń typu domowe drzwi
    antywłamaniowe, broń palna czy pałkowa... ;) Drzwi antywłamaniowe
    (czy kłódki bądź zamki drzwiowe) nie muszą zdrożeć, by koszty życia
    związane z tymi drzwiami czy zamkami zdrożały...

    -=-

    Ależ inflacja!!! Jeszcze nie urósł materac, który mi przywieziono
    we czwartek, a już zdrożał o 4 dychy!!

    https://www.emag.pl/materac-do-lozka-natural-max-140
    x200-kokos-exclusive-naturalmax-140-200/pd/DXP0KCBBM
    /?utm_medium=Feed&utm_source=Ceneo.pl&utm_campaign=w
    szystkie&utm_content=16970905&cmpid=60049&7117198700
    50

    Zapłaciłem za to (gotówką, bo Kur_Jerzy nie grają w karty?) 288 pln, a teraz
    widzę cenę 328 pln... (wziąłem <<płatność przy odbiorze>>, skoro za freeko)

    Przywieziony materac (zgodnie z zaleceniem producenta) swobodnie rośnie 72 godziny...

    -=-

    Porównanie cen samochodu sprzed 20 lat i dzisiejszego,
    porównanie standardu mieszkania sprzed 20 lat itd...
    Inflacja to fajna sprawa!!!

    Co do paliwa alkoholowego -- IMO można porównywać skutki pijaństwa.
    (choćby z powodu pogarszającego się powietrza, ludziom starczać może
    coraz mniej wódki do osiągnięcia tej samej ekstazy, co przed laty)

    -=-

    Mnie żyje się coraz lepiej pomimo wzrastających cen i spadających zarobków -- po
    prostu coraz mocniej ograniczam się!!! Coraz chętniej dzwonię (zamiast jeździć)
    coraz częściej zauważam, że zamiast materaca tradycyjnego mogę użyć materaca
    winylowego, coraz rzadziej kupuję czasopisma?... Nie!! Czasopism nie kupuję!
    Nie stać mnie na czasopisma!!! Nie stać mnie na: płatną muzykę; czasopisma;
    kino; filharmonię itd...

    Na szczęście mam: bezpłatną muzykę netową; czasopisma itp. netowe;
    kino ;) netowe itd...

    Jeżdżę coraz częściej tylko dla hecy tak zwanej -- aby pojeździć,
    a i tak jeżdżę 100 km miesięcznie, zamiast 100 km dziennie, jak
    czyniłem ćwierć wieku temu, czy 100 km w niespełna pół dnia,
    jak czyniłem na przełomie stuleci... (po co jeździć, skoro
    można wejść do banku bez wstawania z łóżka i takoż kupić
    niemal wszystko?!)

    Postęp!!!

    --