  • Data: 2019-08-02 21:52:38
    Temat: Re: depozyt ponad inflację?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 2 Aug 2019 18:40:02 +0200, Szymon napisał(a):

    > Wszystko się da. Pytanie tylko o sens niektórych działań.

    > Rocznie statystyczny Polak wypija 11 litrów czystego spirytusu na głowę.

    i z tego mi wychodzi ok 55 butelek wodki.
    Dziwnie duzo.

    > Nie każdy pali i nie każdy palacz 1 dziennie. ;-) Sam widzisz, że
    > wskaźnik inflacji nie może być odnoszony do konkretnej osoby.

    Ja bardziej o kwocie ... jak do tej wodki dodac papierosy ... suma
    rosnie ...

    > Nie jem.

    I slusznie, banany tansze, ale banan ze schabowym i kapusta ?

    > jablka sporo,
    > Widziałem w sadzie baner: "Jabłka od 1 zł/kg". Niestety nie mam
    > porównania po ile były wcześniej.

    dwa lata temu w Kauflandzie kupowalem po 1.49. W tym roku 2.49.
    Wk* gdy sie slyszy "rolnicy nie zbieraja jablek, bo po 10gr sie nie
    oplaca, a takie ceny w skupach".
    Ale to ponoc inne jablka.

    > Serio? 3,50 za kostkę to chyba dobra cena.

    Dobra, ale to promocja. 5-6 zl to dzisiejsza cena ...

    > Inflacja nie uwzględnia jednego aspektu - zmiany nawyków. Przykładowo:
    > ziemniaki drożeją, ludzie z nich rezygnują na rzecz np. ryżu. Jabłko
    > drogie? To wybieram taniejące banany itd.

    Czytasz - GUS aktualizuje.
    Ale jesli jablka byly po 1.50 a banany w promocji po 3.00,
    teraz jablka po 2.50 a banany nadal w promocji po 3.00 ... i ludzie
    kupuja wiecej bananow a mniej jablek, to czy ceny spadly ? :-)

    J.