  • Data: 2023-02-12 01:53:32
    Temat: Re: dane
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11 lut 2023 o 19:41, Piotr Gałka pisze:

    > Nie ironizuj! Przecież to jest ogromny zasób pamięci RAM :)

    Dziś jest grafika z dźwiękiem, ale mimo tego -- obecne wykorzystanie
    zarówno RAMek jak i CPU jest niemal żadne. Coraz młodsze pokolenia
    żądają -- więcej RAMek, szybszych CPU/GPU, pojemniejszych i szybszych
    nośników pamięci itd... Gdybyż racjonalnie wykorzystać dzisiejsze
    zasoby... Ale po co? -- łatwiej dodać kolejne 16 GiB, wymienić
    komputer na szybszy o rząd kolejny wielkości, zamienić HDD na
    SSD i 500 GB na 5 TB...

    W95 też miał grafikę z dźwiękiem -- 128 MB pod W95 to było coś!!!
    WXP niewiele mniej oferował w multimediach od W7 a zadowalał się
    2 GiB RAMek... Teraz 12 GiB RAM to niezbyt wiele a 8 GiB -- jest
    minimalną ilością RAMek, przy której można uruchomić sam W11? Do
    czego te systemy potrzebują aż tak wiele?!?!?!

    Właśnie wyskoczyło mi okienko o skończeniu konfigurowania W10...
    Znów czegoś ode mnie chcą...

> [...]
    > W większości przypadków wczytanie pierwszego bloku danych do
    > programowania niszczyło (przez nadpisanie) początkową (już zbędną) część
    > programu.

    > Program ładowany do tej pamięci był pisany w języku na bazie FORTH
    > (słowa kluczowe typu DUP, SWAP,...) i następnie interpretowany.

    > A te 640k RAMu (bez HDD) wystarczało mi (z wielkim trudem) do
    > uruchomienia programu Racal-Redak (dystrybucja na 4 FDD 360k) do
    > projektowania płytek drukowanych. Zaprojektowany w tych warunkach tester
    > służył nam aż do 2004 (CE zabiło produkty do których testowania był on

    W powszechnie szalejącej pogoni za nowościami niektórzy usiłują
    wykorzystać to, co mają?... Niebawem najnowsze Windows zaoferują
    głównie Edge? ;) Ale będą po prostu prześliczne... -- z zewnątrz... ;)

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c