  • Data: 2023-02-11 19:41:45
    Temat: Re: dane
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Fiu, fiu!!! -- FullWypas?! Pełne 640 KiB?!

    Nie ironizuj! Przecież to jest ogromny zasób pamięci RAM :)
    W naszym programatorze GALi i szeregowych EEPROM ("picco-GAL") mieliśmy
    128 bajtów (pojedynczych bajtów a nie kilobajtów!) RAMu i w tym się
    musiały zmieścić:
    - stos procesora,
    - program programowania wybranego GALa, czy EEPROMu,
    - stos zmiennych sterujących tego programu,
    - stos dosyłanych danych przeznaczonych do programowania.
    W większości przypadków wczytanie pierwszego bloku danych do
    programowania niszczyło (przez nadpisanie) początkową (już zbędną) część
    programu.

    Program ładowany do tej pamięci był pisany w języku na bazie FORTH
    (słowa kluczowe typu DUP, SWAP,...) i następnie interpretowany.

    A te 640k RAMu (bez HDD) wystarczało mi (z wielkim trudem) do
    uruchomienia programu Racal-Redak (dystrybucja na 4 FDD 360k) do
    projektowania płytek drukowanych. Zaprojektowany w tych warunkach tester
    służył nam aż do 2004 (CE zabiło produkty do których testowania był on
    zaprojektowany).

    P.G.